آشنایی با انواع درب اتوماتیک و کاربردهایشان

کدخبر: 2375818

در گذشته از درب‌های قدیمی برای منزل، محل کار و... استفاده می‌کردند. اما این درب‌ها مشکلاتی مانند آلودگی به علت تماس زیاد دست، نداشتن استحکام و دوام و... داشتند. همین موضوع باعث ابداع درب‌های جدیدی به نام درب اتوماتیک شد. این درب‌ها دارای امکاناتی مانند کنترل از راه دور، صرفه‌جویی در انرژی، حرکت در جهت عمودی و افقی، حفظ امنیت و... دارند. در ادامه همراه ما باشید تا با همه چیز درباره انواع درب اتوماتیک و کاربردهای آن آشنا شوید.

درب اتوماتیک شیشه‌ای

درب اتوماتیک شیشه ای محبوبیت بسیار زیادی دارد. زیرا نوع شیشه آن دارای مدل‌های متنوعی است که هر فردی یا سازمانی با توجه به سلیقه خود و کاربرد آن، مدل مورد نظر را انتخاب می‌کند. استفاده از این درب‌ها باعث زیبایی ساختمان و محیط اطراف و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. معمولاً برای استحکام و امنیت بالای درب شیشه‌ای از شیشه‌های سکوریت و لمینت استفاده می‌شود. درب اتوماتیک شیشه‌ای دارای مدل‌های مختلف با کاربردهای مختلف به شرح زیر است:

درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی/اسلایدینگ

این نوع از درب اتوماتیک همانطور که از نامش پیدا است به صورت کشویی بوده و به سمت چپ و راست حرکت می‌کند. از برترین ویژگی‌های دربهای اتوماتیک کشویی این است که تقریباً در تمام مکان‌ها می‌تواند نصب شود. مهمترین کاربرد این نوع از درب در ورودی مجتمع‌های تجاری، مسکونی، هتل‌ها و رستوران‌ها است.

 

درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی

درب شیشه‌ای تلسکوپی بسیار شبیه درب کشویی است با این تفاوت که هر طرف آن دو لت دارد. مهمترین کاربرد آن برای مکان‌هایی است که در قسمت ورودی خود فضای کمی دارند. همچنین این نوع از درب برای پیشگیری از سرایت بیماری‌های واگیردار بسیار مناسب است. از مهمترین این مکان‌ها می‌توان به بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و فروشگاه‌هایی با ورودی کم اشاره کرد.

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای تاشو/ اتوبوسی/ آکاردئونی/ فولدینگ

عملکرد درب تاشو اتوماتیک مانند آکاردئون بوده و به دو سمت مخالف تا می‌شود. مهمترین کاربرد این نوع از درب در ساختمان‌هایی با عرض و فضایی خیلی کم است.

درب اتوماتیک شیشه‌ای چرخشی/گردان

این درب بسیار لوکس بوده و دارای تعدادی باله است. تعداد باله‌ها بسته به انتخاب مشتریان کاملاً متفاوت می‌باشد. کاربرد این نوع از درب اتوماتیک در هتل‌های بسیار لوکس، ساختمان‌های تجاری و خرید بسیار بزرگ است.

درب اتوماتیک پارکینگ

این نوع از درب اتوماتیک برای پارکینگ خانه‌ها و ساختمان‌ها استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این نوع از درب پارکینگ می‌توان به امنیت بالا، کنترل از راه دور و ظاهر زیبا اشاره کرد. این نوع از درب دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن می‌پردازیم:

درب اتوماتیک پارکینگی ریلی یا کشویی

این نوع از درب اتوماتیک دارای کیفیت بسیار بالایی است به همین دلیل از آن در مکان‌هایی با تردد بسیار بالا استفاده می‌شود. مهمترین کاربرد این نوع از درب در اماکن صنعتی، کارخانه‌ها و خانه‌های بسیار بزرگ و ویلایی است.

درب اتوماتیک پارکینگی بازویی/جک

انتخاب این نوع از درب اتوماتیک بسته به سلیقه افراد دارد. معمولاً برای مزرعه‌های خیلی بزرگ یا محیط‌های با وسعت زیاد از این نوع از درب استفاده می‌شود. زیرا برای بازشدن درب‌ها به فضای زیادی نیاز است.

درب اتوماتیک پارکینگی سکشنال/زیر سقفی

این نوع از درب برای امنیت بیشتر عابرین و افراد ساکن در منزل به کار می‌رود. با اینکه درب پارکینگی قیمت بسیار بالایی دارد اما به دلیل ظاهر زیبا و چشم نواز، بسیاری از افراد آن را برای منزل خود انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید درب پارکینگ شما ظاهر شکیل‌تری داشته باشد این درب مناسب‌ترین انتخاب برای شما است.

کرکره برقی

کرکره‌ برقی نوعی درب اتوماتیک است که فضای کمی اشغال می‌کند و قابلیت کنترل از راه دور را نیز دارد. این کرکره‌ها دارای مدل‌های زیر هستند:

کرکره برقی رول آپ با تیغه آلومینیومی

تیغه‌های این نوع از کرکره برقی از آلومینیوم ساخته شده‌اند. مهمترین کاربرد کرکره برقی با تیغه آلومینیومی در ساختمان‌ها و منازل است. وزن درب و اندازه تیغه‌ها با توجه به اندازه درب تعیین می‌شود.

کرکره برقی رول آپ با تیغه گالوانیزه

کرکره برقی رول آپ با تیغه گالوانیزه برای مکان‌هایی مناسب است که صاحبان آنها به دنبال صرفه‌جویی در مصرف انرژی هستند. همچنین این نوع از درب‌ها از ورود سر و صدای زیاد به داخل محیط منزل و یا مغازه جلوگیری می‌کنند و نسبت به درب‌های ساخته شده با تیغه آلومینیومی استحکام و مقاومت بالایی دارند. همچنین بعضی از انواع آن ضد حریق هستند.

جعبه برقی رول آپ با تیغه رول گیتر

این مدل از کرکره برقی از استحکام و دوام بالایی نسبت به دو مدل قبلی برخوردار است. به همین دلیل از آن برای ورودی طلافروشی، صرافی و بانک‌ها استفاده می‌شود. زیرا در برابر سرقت و برش به شدت مقاوم است.

کرکره برقی رول آپ با تیغه فولاد منیزیم (فوم دار)

در ساخت این نوع از کرکره برقی از تیغه فولادی منیزیمی استفاده می‌شود. به همین دلیل بیشتر از این نوع از کرکره برقی برای تامین امنیت مکان‌های تجاری و صنعتی استفاده می‌شود.

کلام آخر

انواع درب اتوماتیک برای استفاده‌های مختلف طراحی و روانه بازار شده‌اند. هریک از این درب‌ها کاربرد مخصوص به خود را دارند که هر شخص یا سازمان باید با توجه به نیاز خود درب مورد نظر را تهیه نمایند.

 

ارسال نظر: