آشنایی با انواع رنگ ساختمانی و قیمت رنگ ساختمان

کدخبر: 2375878

رنگ های ساختمانی از انواع مصالحی هستند که برای جلوه و زیبای بیشتر فضای داخلی خانه استفاده می شوند. تاثیر رنگ های ساختمانی بر روی دکوراسیون داخلی منزل است و می توان با رنگ کردن دیوارهایخانه، هارمونی جذابی را در ترکیب با وسایلی مثل مبل، فرش و پرده ایجاد کرد. قیمت رنگ ساختمان در انواع مختلف آن متفاوت است و هر رنگی کاربردهای خاص خودش را دارد. شما برای خرید رنگ ساختمان ابتدا باید ببینید به چه نوع رنگی نیاز دارید و سپس متناسب با دکوراسیون ساختمان، رنگ مدنظر را تهیه کنید. در اینجا می خواهیم شما را برای قیمت رنگ ساختمان در انواع مختلف آن راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

قیمت رنگ ساختمان بر حسب نوع رنگ

قیمت رنگ ساختمان بر حسب نوع رنگ تعیین می شود و این مورد در تعیین دستمزد یک نقاش ساختمان هم موثر است. به طور مثال، رنگ کردن دیوار های خانه با رنگ پلاستیک ارزان تر در می آید زیرا رنگ پلاستیکی مثل اسپری دوپلی کالر ارزان است و از طرفی نقاش هم برای رنگ کاری با رنگ پلاستیکی، دستمزد کمتری می گیرد اما اگر نیاز به رنگ کاری خانه با رنگ های روغنی باشد، باید زیرسازی و بتونه کاری هم انجام شود که این موارد، قیمت را بالاتر می برند.

معرفی انواع رنگ ساختمان

برای نقاشی ساختمان با رنگ باید بدانید که هر رنگی چه نوع استفاده و کاربردی دارد به همین دلیل در این بخش می خواهیم انواع رنگ ساختمان را معرفی کنیم :

رنگ ساختمان پلاستیک

رنگ ساختمان پلاستیکی می تواند برای رنگ کردن دیوار و سقف استفاده شود و به دلیل آنکه قابل شستشو هست، مورد توجه قرار گرفته است. قیمت رنگ ساختمان پلاستیک مناسب تر از رنگ های روغنی است، سریع تر خشک می شود، رنگ کردن ساختمان با آن راحت تر است و می تواند عیب و نقص های سطح دیوار را به خوبی پوشش دهد. البته در مقابل این مزایا، بهتر است بدانید که از رنگ پلاستیک نمی توان برای رنگ کاری سطوح آهنی و فلزی استفاده کرد و از طرفی به دلیل آنکه مات است، زودتر کثیف می شود.

هزینه اجرای رنگ پلاستیک بستگی به زیرسازی و متراژ کار ساختمان دارد ولی همانطور که گفته شد، در مقایسه با سایر رنگ های ساختمانی از جمله رنگ های روغنی، آکریلیک، بلکا و مولتی کالر ارزان تر است.

رنگ روغنی

رنگ روغنی شامل سه نوع براق، نیمه مات و مات است که شما به سلیقه خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. رنگ روغنی براق برای رنگ کردن دیوارها، وسایل آهنی مانند نرده، درب و پنجره و ... استفاده می شود و قابل شستشو هم می باشد. رنگ های روغنی نیمه مات و مات هم کاربردهای رنگ براق را دارند.

قیمت رنگ روغنی با توجه به زیرسازی، تمیزی یا کثیف بودن سطح تعیین می شود و در صورت وجود ترک خوردگی های عمیق روی دیوار، دستمزد نقاش بیشتر خواهد بود.

آموزش پتینه کاری

رنگ بلکا

رنگ بلکا یکی از انواع رنگ های طرح دار است که می تواند جایگزینی برای نصب کاغذ دیواری باشد. همچنین با وجود رنگ بلکا دیگر نیازی به آموزش پتینه کاری نخواهد بود زیرا می تواند مثل پتینه کاری، فضای زیبایی را ایجاد کند.

از رنگ بلکا می توان بر روی گچ، چوب، فلز، رنگ روغنی و حتی شیشه و سیمان و استفاده کرد. این مدل رنگ عایق حرارت است، قابل شستشو می باشد، بدون بو و حساسیت می باشد و در برابر ضربه و و آتش هم مقاوم است.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک یکی از انواع رنگ های ساختمانی است که مثل رنگ روغنی شامل سه نوع براق، مات و نیمه مات است. این رنگ مانند رنگ پلاستیکی سریع خشک می شود و قابلیت شستشو هم دارد. از رنگ اکریلیک می توان بر روی دیوار های گچی، سطوح فلزی یا چوبی هم استفاده کرد

براقیت رنگ به اندازه رنگ روغنی براق نیست. اگر بخواهیم درباره هزینه رنگ ساختمان اکریلیک نیز توضیح دهیم، باید بدانید که قیمت آن به نسبت دو مدلی روغنی و پلاستیکی، بیشتر است.

رنگ ‌های نانو

رنگ های نانو به صورت مایع هستند و برای رنگ کردن سطوح مختلف کاربرد دارند. این نوع رنگ در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم است و می تواند از سطوح در برابر قارچ و باکتری ها و اشعه ماورای بنفش خورشید محافظت کند. تنها نکته منفی رنگ های نانو، قیمت بالای آنهاست که شاید برای شما مقرون به صرفه نباشد.

مولتی کالر

رنگ ساختمانی مولتی کالر یکی از انواع رنگ های طرح دار است که به دلیل خاصیت چسبندگی خود، با استفاده از پیستوله نقاشی بر روی سطوح مختلف قابل اجراست. تنوع طرح و رنگ های مولتی کالر بالاست و بوی کمی هم دارد همچنین مثل آموزش پتینه کاری، با آموزش مولتی کالر هم می توانید طرح های برجسته روی دیوار ایجاد کنید.

 اسپری دوپلی کالر

سوالات شما

  • قیمت رنگ ساختمان روغنی چقدر از رنگ ساختمان پلاستیکی گران تر است؟

رنگ ساختمان روغنی در کل از رنگ ساختمان پلاستیکی گران تر است که این تفاوت قیمت در برندهای مختلف فرق دارد.

  • آیا می توان به جای رنگ ساختمان از اسپری دوپلی کالر استفاده کرد ؟

از اسپری دوپلی کالر به جهت دکوراسیون منزل می توان استفاده کرد اما برای رنگ کردن فضاهای بزرگی مثل دیوارها، سقف، ستون و ... استفاده از رنگ ساختمان توصیه می شود.

  • بهترین قیمت رنگ ساختمان را کدام فروشگاه دارد ؟

فروشگاه اینترنتی رنگ و ابزار انواع رنگ های پلاستیک، روغنی، آکریلیک را با قیمت مناسب موجود کرده است که می توانید به سایت این فروشگاه به نشانی rangoabzar.com سری بزنید و قیمت ها را مشاهده کنید.

 

ارسال نظر: