اهمیت تبلیغات در کسب و کار و تأثیر روز افزون در فروش بیشتر

کدخبر: 2375915

همان طور که می دانید، شرکت های بزرگ هزینه های هنگفتی را صرف تبلیغات می کنند؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که یکی از مهم ترین اقدامات به منظور بازاریابی و بقای کسب و کارها تبلیغات است.  به عبارت دیگر،  تبلیغات یکی از فاکتورهای اصلی موفقیت شرکت ها و کسب و کارها در دنیای امروز محسوب می شود که می تواند نوع کسب و کار، نوع محصولات و خدمات ارائه شده و نحوه خرید را به مشتریان نشان دهد. در واقع با سرمایه گذاری روی تبلیغات می توان مسیر موفقیت کسب و کارها را هموار کرده و در عین حال مشتریان بیشتری را جذب کرد. در صورتی که می خواهید با اهمیت روز افزون تبلیغات در کسب و کارها و تاثیر روز افزون آن در فروش بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات ابزاری برای برقراری ارتباطات با مشتریان و بازاریابی است که یک فرد، سازمان یا نهاد تجاری، صنعتی یا تولیدی برای تبلیغ یا فروش ایده، محصول یا خدمات از آن استفاده می کند و می تواند به شکل بصری، صوتی و ... باشد. تبلیغات معمولاً برای جلب توجه گروه خاصی از مردم انجام می شود و تنها محدود به حوزه کسب و کار نیست و اغلب توسط سازمان های غیر دولتی، سازمان های دولتی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

شاید زمانی که از واژه تبلیغات استفاده می شود، تنها محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف در ذهن تداعی شوند، ولی در حقیقت، تبلیغات صرفاً  با هدف ارائه یک محصول یا خدمات مصرفی صورت نمی گیرد، در واقع تبلیغاتی هم داریم که اصلاً برای معرفی محصولات نیستند و اهداف دیگری را دنبال می کنند (مانند تبلیغاتی که موسسات خیریه و گروه های سیاسی و مذهبی انجام می دهند و با هدف جمع کردن پول و کمک از مردم است). علاوه بر این، انواع دیگری از تبلیغات هم وجود دارد که به آن تبلیغات شرکتی گفته می شود و به جای ارائه و معرفی محصولات یا خدمات شرکت، به معرفی دستاورهای خود شرکت می پردازد.

امروزه شرکت ها و موسسات تجاری و ... از انواع مختلف تبلیغات و انواع رسانه‌ های تبلیغاتی برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند. به عبارت دیگر، تبلیغات امروزی از طریق رسانه های مختلفی مانند روزنامه ها، مجلات، تلویزیون، رادیو، بیلبوردها، رسانه های اجتماعی، تبلیغات در وبلاگ ها، وب سایت ها و غیره انجام می شود. طبیعتاً اهمیت بسیار زیاد تبلیغات باعث شده است اغلب موسسات و کسب و کارها هر ساله هزینه های زیادی را صرف این موضوع کنند.

اهمیت تبلیغات در چیست؟

تبلیغات می تواند به معرفی کسب و کارهای نوپا و خدمات یا محصولات جدید کمک کند.

وقتی کسب و کاری به تازگی فعالیت خود را شروع کند یا یک شرکت یا موسسه خدمات و محصولات جدیدی را به محصولات سابق خود اضافه کند، سریع ترین و کارآمد ترین راه برای کسب و کار جدید یا محصولات و خدمات جدید از طریق تبلیغات است. تبلیغات خوب و با کیفیت می تواند کسب و کار یک شرکت را در بازه زمانی کوتاهی به مخاطبان بشناساند و به همین دلیل یکی از عوامل اصلی در بقای یک کسب و کار نوپا به شمار می رود.

تبلیغات می تواند موجب موفقیت در کسب و کار شود.

یکی از فاکتورهای اصلی برای پیشرفت و موفقیت سریع و چشمگیر کسب و کارها را می توان تبلیغات درست و بجا دانست چرا که بسیاری از شرکت ها و موسسات از طریق همین تبلیغات که هدایای تبلیغاتی نیز جزئی از آن محسوب می‌شود توانسته اند در طی سالیان پله های ترقی را یکی یکی  طی کنند. در واقع هر دو نوع تبلیغات کمی و کیفی می توانند کمک شایانی به کسب و کارهای جدید و قدیمی داشته باشند.

تبلیغات می تواند موجب آگاه سازی مخاطبان نسبت به کسب و کار یا محصول شود.

تبلیغات یکی از مطمئن ترین روش های اطلاع رسانی به مخاطبان و مشتریان در خصوص محصولات یا خدمات است. از آنجایی که تبلیغات در یک بازه زمانی خاص منتشر می شود می تواند به آسانی و به طور مستمر مردم را از کسب و کار یک شرکت یا خدمات و محصولات آن مطلع کند.

تبلیغات می تواند تمایز محصولات را به مشتریان نشان دهد.

موسسات تجاری، صنعتی و تولیدی و تقریباً تمام  کسب و کارها با استفاده از تبلیغات سعی می کنند تفاوت های بین محصولات خود و محصولات رقبای خود را به مصرف کنندگان نشان دهند. هر چند که تبلیغات الزاماً به منظور مقایسه کالاها تهیه نمی شود اما ویژگی اصلی تبلیغات به خصوص ارائه هدایای نمایشگاهی در این است که منحصر به فرد بودن و مزایای یک محصول یا خدمات خاص را برجسته کرده و آن را در ذهن مشتری ثبت کند.

تبلیغات می تواند باعث جذب مشتریان بیشتر شود.

هر چه افراد بیشتری از محصولات یا خدمات یک شرکت مطلع باشند، مسلماً تمایل بیشتری برای حمایت از آن خواهند داشت. مطمئنا یک تبلیغ مناسب به اندازه ای تاثیرگذار است که مشتری را به خرید محصولات یا خدمات ترغیب می کند و در عین حال سبب می شود مشتری به خرید و استفاده از آن ادامه دهد. حفظ مشتریان و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار قطعاً از امتیازات برجسته تبلیغات به محسوب می شود که شرکت ها و موسسات زیادی به دنبال آن هستند.

تبلیغات می تواند مشتریان را به خرید بیشتر تشویق کند.

هنگامی که شمار کثیری از مشاغل محصولات مشابهی را وارد بازار می‌‌کنند، به خصوص در زمان مناسبت‌ها، آگاهی از برند و اطلاعات محصول کافی نیست و مشاغل مختلف باید به وسیله روش‌های تبلیغاتی مشتریان خود را تشویق به خرید محصولات مثلا گیفت یلدا کنند. نقش تبلیغات در فروش را میتوان به وضوح در شرکتهایی که به طور دائم در حال اطلاع ‌رسانی درباره برتری محصولات خود نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار هستند، دید.

تبلیغات می تواند بر رفتار خرید مشتریان اثر بگذارد.

از مهم ‌ترین نقش تبلیغات در فروش محصولات کسب و کارهای مختلف  که عمدتاً صاحبان مشاغل به آن بی ‌توجه هستند، نقش بارز تبلیغات بر رفتار خرید مشتریان است. به تصمیمات و مراحلی که مشتری در هنگام خرید یک محصول یا خدمات پشت سر می‌ گذارد، رفتار خرید مشتری گفته می شود.

تبلیغات اطلاع رسان مانند تبلیغات برای افزایش آگاهی از برند، افزایش آگاهی از مزایای محصولات شما و معرفی شرکت یا محصولات و خدمات شما می ‌تواند اثربخشی بالایی در رفتار خرید مشتریان به همراه داشته باشد. هنگامی که مشتری با برند شما آشنا می ‌شود و نسبت به مزایای شما در برابر رقبایتان آگاه است ساده تر اقدام به خرید خواهد کرد و این مساله بی شک بیانگر نقش تبلیغات در فروش خواهد بود.

سخن پایانی

امروز هیچ کسب و کاری اعم از صنعتی، تجاری یا تولیدی نمی تواند بدون اسشتفاده از تبلیغات صحیح و کافی به موفقیت دست پیدا کند. تبلیغات به روش های گوناگونی به کسب و کارها کمک می کند تا ارتباط قوی تری را با مخاطبان خود برقرار کنند و آن ها را به مشتریان بالقوه و در نهایت مشتریان وفادار تبدیل کنند و به این وسیله میزان فروش خود را افزایش دهند.

اگر شما یک کسب و کار نوپا هستید یا این که خدمات و محصولات جدیدی را به لیست محصولات و خدمات کسب و کار خود اضافه کرده اید، حتماً نیاز به تبلیغات دارید. تبلیغات نه تنها برای شما مشتریان جدیدی پیدا می کند، بلکه آن ها را ترغیب به خرید بیشتر از شما هم می کند. 

 

ارسال نظر: