بانک پارسیان در مسیر احیای روستاها ؛

بیش از 217 هزار فرصت شغلی در روستاها ایجاد شد

کدخبر: 2375913

در طول سال‌های گذشته رویکرد بانکداری اجتماعی بانک پارسیان همواره هدایت فعالیت‌های بانکی در مسیر اهداف اقتصادی و اجتماعی و همچنین توسعه پایدار در کشور بوده است.

توانمندسازی اقتصاد، ایجاد اشتغال و محرومیت‌زدایی و ارتقای عدالت اجتماعی از دیگر اهداف استراتژیک این بانک در این مسیر است.

نگاهی به عملکرد بانک پارسیان نشان می‌دهد که اقدامات این بانک در راستای توسعه عدالت اجتماعی، ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی اقشار جامعه، آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای مردم و جوامع محلی داشته و امید به پویایی و رونق اقتصادی را زنده کرده است.

 

کاهش مهاجرت روستاییان با ایجاد بیش از 217 هزار فرصت شغلی

توسعه فعالیت‌های اشتغال روستایی علاوه بر کاهش نرخ بیکاری، در رونق اشتغال روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها اثرگذار است. بر همین اساس بانک پارسیان توانسته با هدف‌گذاری ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند. در همین راستا نقشه‌ راه این بانک بر مبنای حمایت از کارآفرینان محلی و احیای چرخه‌ فعالیت اقتصادی و تولید هدفمند برای رسیدن به کارآفرینی پایدار تهیه‌شده است تا روند مهاجرت را کند سازد.

بر همین اساس و با توجه به اهمیت توسعه اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در روستاها و مناطق کم برخوردار و ایجاد اشتغال پایدار در بخش روستایی و عشایری، بانک پارسیان تاکنون 3 هزار و 66 میلیارد تومان تسهیلات به 72 هزار و 650 طرح اشتغال‌زایی پرداخت کرده است. این تسهیلات که در 5 هزار و 410 روستای کشور با همکاری بنیاد برکت پرداخت‌ شده، منجر به ایجاد 217،950 فرصت شغلی شده است.

از این تعداد 8،972 طرح اشتغال‌زایی در اختیار گروه‌های خاص ازجمله؛ کولبران، معلولین، زنان سرپرست خانوار و زندانیان قرار گرفت که آثار معنوی و اجتماعی قابل‌توجهی برای جوامع محلی به ارمغان آورده است.

حمایت ویژه پارسیان از طرح‌های دانش‌بنیان

با توجه به نقش مهم تولیدات دانش‌بنیان در اقتصاد ملی به‌ویژه در شرایط کنونی، بانک پارسیان همچنین 2،739 فرصت شغلی در قالب 913 طرح کسب‌وکاری دانش‌بنیان ایجاد و راه‌اندازی کرده است.

علاوه براین، اقدامات بانک پارسیان در راستای ایجاد اشتغال روستایی منجر به بازگشت و مهاجرت معکوس 7،817 خانوار به روستاهای زادگاه خود شده که اثربخشی همراهی‌ها و تلاش‌های بانک پارسیان را به‌خوبی بازنمایی می‌کند.

همچنین گفتنی است؛ تمامی آثار و نتایج یادشده از محل 3،066 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بانک پارسیان و5،694 میلیارد تومان آورده متقاضیان صورت گرفته که در قالب" مدل جامع پیشرفت مناطق محروم و روستایی بنیاد برکت، عملیاتی شده است. این بدین معناست که به‌طور میانگین به ازای هر10 میلیون تومان تسهیلات پرداختی از سوی بانک پارسیان حدود 19 میلیون تومان از سرمایه‌های افراد به حرکت درآمده است و امید به یک زندگی بهتر در دل یک نفر و یک خانواده کمتر برخوردار جوانه‌زده است.

پرداخت 17 هزار میلیارد تسهیلات حمایتی

گفتنی است؛ پیش‌ازاین نیز بانک پارسیان در راستای عمل به بندهای تبصره 16 قانون بودجه 1401 و همگامی باسیاست‌های دولت طی شش‌ماهه نخست سال جاری، بیش از 17 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های ازدواج، فرزند آوری، اشتغال‌زایی و ودیعه مسکن به متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین گزارش‌های منتشرشده نشان می‌دهد که بانک پارسیان با تحقق 111 درصدی بودجه ابلاغی دربند ب تبصره 16 بودجه سال 1400 بالاترین درصد عملکرد را در بین بانک‌های کشور از آن خودکرده است. بند ب تبصره 16 قانون بودجه 1400 کشور بر حمایت از افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و عمل به تکالیف قانونی و باهدف کمک به رونق اشتغال و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار تأکید دارد.

 

بانک پارسیان

ارسال نظر: