اتوکلاو چیست؟

کدخبر: 2375941

اگر بخواهیم لیستی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی را عنوان کنیم، چه مواردی در این لیست جای می‌گیرد؟ احتمالا دستگاه‌هایی که در فرآیندهای گرمایش و استریل کردن کاربرد دارند در صدر آن خواهند بود. اتوکلاو آزمایشگاهی نیز یکی از این دستگاه‌هاست. به سختی می‌توان یک آزمایشگاه زیست شناسی، پزشکی و رشته‌های وابسته را یافت که Autoclave در آن کاربرد نداشته باشد. استفاده از آن تا حدی است که حتی بسیاری از بیمارستان‌ها و مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی نیز آن را خریداری کرده و از آن بهره می‌برند. اما آیا قیمت اتوکلاو آزمایشگاهی یا اتوکلاو دندانپزشکی هلدینگ  KTG و خرید آن یکی از دغدغه‌های شما نیز هست؟ بهترین روش آن کدام است؟ پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

09

آیا می‌دانید اهمیت اتوکلاو آزمایشگاهی چیست؟

در ابتدا بهتر است ماهیت و کارکرد این دستگاه را به طور مختصر بررسی کنیم.

در واقع اتوکلاو (Autoclave) دستگاهی است که در محفظه خود، فشار و دما را افزایش می‌دهد. این افزایش فشار و دما به طور معمول برای استریلازیسیون استفاده می‌شود. اما باید دقت کرد که برخلاف برخی تجهیزات آزمایشگاهی مثل هیتر، صرف بالا بردن دمای هوای محفظه در آن رخ نمی‌دهد.

اتوکلاو فعالیت خود را به واسطه آب و تبدیل آن به بخار به انجام می‌رساند. یعنی در ابتدا آب را به بخار تبدیل کرده و سپس دمای بخار موجود در مخزن را تا حد خاصی افزایش می‌دهد. این حد معمولا حدود 120 درجه سلسیوس است، گرچه توسط اپراتور نیز قابل تنظیم می‌باشد. در همین حین، فشار نیز به حدود 1.2 بار می‌رسد. حال دستگاه آماده است تا به شکل استاندارد فعالیت کند. 

وسایل قرار گرفته درون آن، توسط بخار آبی که دمای بالا دارد استریل می‌شود. این روش قادر است تا به شکل پربازده‌تری نسبت به هیتر و آون آزمایشگاهی آلودگی‌ها را از بین ببرد، زیرا با استفاده از بخار آب همراه است. 

بنابراین با توجه به کارکرد این دستگاه و اهمیت فرآیند استریل سازی ابزار مختلف، بسیاری از آزمایشگاه‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز تحقیقاتی به دنبال تهیه اتوکلاو آزمایشگاهی هستند. به دلیل اینکه استریلازیسیون به صورت گسترده و مداوم مورد استفاده است، علاوه بر تهیه دستگاه، باید مدلی را خریداری نمود که دارای بالاترین سطح کیفی در میان نمونه‌های مشابه است. اما این امر چگونه صورت می‌پذیرد؟ در ادامه به نکات طلایی در این باره خواهیم پرداخت.

09

نکات طلایی و ضروری خرید اتوکلاو آزمایشگاهی

درباره این دستگاه و کاربردها و اهمیت آن صحبت کردیم. اما اگر شما مسئول آزمایشگاه، محقق و پژوهشگر، پزشک، دندانپزشک، داروساز و محقق این عرصه و یا فعال عرصه آموزش هستید، احتمالا یکی از بزرگترین دغدغه‌های شما، خرید این دستگاه است. با ما باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

این دستگاه مانند برخی تجهیزات دیگر، یک وسیله گرمایشی است. به همین دلیل است که خرید اتوکلاو باید با توجه به قابلیت‌ها و کیفیت آن صورت گیرد. حتما در هنگام خرید باید به میزان مصرف انرژی دستگاه توجه کنید. همچنین بازده اسمی و واقعی آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ضرورت دقت به این موضوعات، به خصوص زمانی جلوه می‌کند که قصد خرید اتوکلاو برای آزمایشگاه و مجموعه‌ای بزرگ را داشته باشید.

برخی از فروشندگان، صرفا چند نمونه رایج را عرضه می‌کنند. به این شکل، دست خریدار برای انتخاب باز نیست. دقت کنید که انواع مختلفی از این دستگاه از نظر کاربرد، ظرفیت، توان و امثال آن وجود دارد. الزامی است که حین خرید، با استفاده از اطلاعات نمایندگی فروش و واردات مطمئن اتوکلاو آزمایشگاهی بتوانید از جزئیات تمامی مدل‌ها مطلع شوید.

گاهی اوقات مشکلات بزرگی به علت بی توجهی به نقص و کیفیت پایین دستگاه آزمایشگاهی به وجود می‌آید. این مشکلات ممکن است در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی روی سلامت افراد اثر بگذارد یا در پروسه‌های تحقیقاتی، نتیجه را دستخوش تغییر کند. لذا حین خرید دقت کنید که دستگاه ارائه شده بدون هرگونه نقص عملکردی باشد. استفاده از خدمات بهترین نمایندگی فروش این موضوع را تضمین می‌کند.

09

قیمت اتوکلاو در چه محدوده‌ای است؟

بدیهی است که علاوه بر خرید و انتخاب بهترین نمایندگی فروش و وارد محصول، یکی دیگر از مسائل مهم برای شما، قیمت اتوکلاو می‌باشد. چگونه می‌توان از قیمت اتوکلاو آگاه شد؟ محدوده قیمتی آن چقدر است؟ قیمت مدل‌های مختلف اتوکلاو تا چه مقدار با یکدیگر متفاوت است؟

برای اینکه دسترسی به قیمت اتوکلاو داشته باشید، معتبرترین مرجع برای شما، هلدینگ تجهیزات آزمایشگاهی و تحقیقاتی KTG می‌باشد. با توجه به اینکه این هلدینگ مطمئن‌ترین نمایندگی فروش محصولات آزمایشگاهی در کشور است، قیمت‌ها را به صورت آپدیت شده و جامع اعلام می‌کند. همچنین قیمت‌های اعلام شده توسط هلدینگ KTG برای محصولات، کاملا بر اساس قیمت واقعی تجهیزات است و برخلاف دیگر عرضه کننده‌ها، حباب ندارد.

برای اطلاع آسان و ساده از قیمت دستگاه‌ها، می‌توانید به وب سایت هلدینگ آزمایشگاهی KTG به آدرس ktglabgroup.com  مراجعه کنید. از نوار بالایی، با انتخاب محصول مورد نظر خود خواهید توانست علاوه بر قیمت، به اطلاعات و جزئیات مدل‌های مختلف آن نیز دسترسی داشته باشید.

روش خرید اتوکلاو آزمایشگاهی

اما هلدینگ تجهیزات آزمایشگاهی KTG علاوه بر ارائه قیمت‌های واقعی و به روز محصولات و ابزار آزمایشگاه، این تجهیزات را عرضه می‌کند. مدل‌های مختلف محصولات ساخت ایران و ساخت خارج توسط هلدینگ KTG عرضه و وارد کشور می‌شود.

اگر با گروه KTG آشنایی داشته باشید، مطمئنا مستحضرید که هدف آن، فراهم آوردن امکانات و تجهیزات برای آزمایشگاه‌ها، محققان، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی در سطح کشور است. خصوصا با توجه به وضعیت اقتصادی و مالی واحدهای مختلف که واردات را دشوار نموده است.

پشتوانه مهم و بااهمیت هلدینگ KTG، کارنامه درخشان، سابقه و نظرات ارزشمند مشتریان است. با تکیه بر این موارد در کنار تجربه و تخصص کارشناسان و متخصصان کارآزموده، هلدینگ KTG سال‌هاست که در حال خدمت رسانی در حوزه تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی می‌باشد.

برای پیوستن به خانواده بزرگ مشتریان هلدینگ تجهیزات آزمایشگاهی KTG، می‌توانید با مراجعه به وب سایت و انتخاب محصول مورد نظر خود، ابتدا مشخصات آن را به دقت بررسی نمایید. سپس با بررسی عملکرد و هزینه آن، قادر خواهید بود تا با تماس با ما، دستگاه را با بالاترین کیفیت تهیه نمایید. کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش، سه جزء مهم در ارائه خدمات هلدینگ KTG بوده است.

همچنین فراموش نکنید که کارشناسان پشتیبانی KTG، همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. همواره در کنار شما هستیم!

 

 

 

 

 

ارسال نظر: