چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا چطور انجام می شود؟

کدخبر: 2376182

ارائه اکثر محصولات از جمله مواد غذایی بدون تاریخ تولید و انقضا غیر ممکن است .  وقتی نوبت به برچسب زدن محصول می رسد، چندین گزینه برای چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا از جمله مواد غذایی وجود دارد.  تاریخ انقضای محصول از قبل تعیین می شود و مستقیماً روی بسته بندی یا برچسب اعمال می شود. در زیر گزینه های مختلف چاپ و اعمال تاریخ تولید و انقضا روی محصولات مختلف را بررسی خواهیم کرد.

انواع روش های رایج چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی بسته یا برچسب با چاپگر انتقال حرارتی

در این مورد، تاریخ انقضا روی بسته بندی محصول اعمال شده یا روی برچسب چاپ می شود، پس از آن یک برچسب تمام رنگی با استفاده از اپلیکاتور روی شیشه یا درب اعمال می شود. برای این راه حل، کافی است یک چاپگر انتقال حرارتی را در یک دستگاه بسته بندی عمودی یا افقی، برچسب یا اپلیکاتور ادغام کنید.

فراموش نکنید که اطلاعات باید ابتدا روی مواد نورد شده اعمال شود و  پس از گرم شدن، نوار روی  محصول چسبانده می شود.

با استفاده از این روش تاریخ تولید و انقضا از پیش چاپ شده و می توانید فرآیند تولید خود را دقیقاً برنامه ریزی کنید. در این صورت تولید با وضعیت کمبود یا مازاد عرضه لیبل یا برچسب نیز مواجه نخواهد شد. 

به عبارت دیگر به عنوان یک قاعده، در این روش اطلاعات نه به خود محصول، بلکه به بسته بندی، ظروف یا سایر مواد همراه آن اعمال می شود. انتقال حرارتی نشانی از یک نوار جوهر است. مزایای این روش در طیف گسترده ای از اطلاعات کاربردی نهفته است: در این روش نه تنها کاراکترهای الفبایی، بلکه چاپ بارکد، داده های سازنده و بسیاری از اطلاعات دیگر که برای مصرف کننده مهم هستند نیز امکان پذیر است. با این حال، شناسایی محصول با استفاده از انتقال حرارتی دارای معایبی است که شامل هزینه بالای مواد مصرفی (نوار جوهر) است که مستقیماً بر هزینه نهایی محصول نهایی تأثیر می گذارد.

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا با جت پرینتر

جت پرینتر ، در واقع یک پرینتر جوهر افشان است . در روش چاپ تاریخ تاریخ و انقضا روی کالا با چاپگر جوهرافشان با استفاده از چاپ مستقیم جوهر روی درب ، شیشه ، کاور ، بدنه  و... محصول چاپ می شود.  هد چاپ چاپگر کاملا فشرده است و می توان از آن بر روی نوار نقاله یا داخل دستگاه پرکن نیز استفاده کرد.

مزیت اصلی جت پرینتر استفاده از جوهر، خشک شدن سریع با چسبندگی خوب به فلز، پلاستیک، برچسب و شیشه است.

سرعت بالای چاپ و قیمت مناسب کارتریج جت پرینتر ، آن را به پرکاربردترین دستگاه تاریخ زن دستی یا اتوماتیک در واحد های صنعتی تبدیل کرده است. 

پس از تولید ، محصولات مختلف معمولا در جعبه های خاصی بسته بندی می شوند. برای ساده سازی فرآیند لجستیک، توصیه می شود چاپ تاریخ تولید و انقضا روی جعبه درج شود.

با جت پرینتر نیازی به چاپ لیبل و سپس چسباندن آن به جعبه نیست و می توان تاریخ تولید و انقضا را مستقیماً روی جعبه درج نمود .  علاوه بر تاریخ انقضا، هر چیزی را می توان چاپ کرد (مثلاً آرم، شماره لات، بارکد).

در عمل، این روش چاپ اغلب جایگزین لیبل ها می شود. این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. 

چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا چطور انجام می شود؟

جاپ با چاپگر لیزری

این روش چاپ تاریخ تولید و انقضا روی کالا جایگزینی برای چاپگر جوهرافشان است و در این حالت علامت گذاری قابل پاک شدن نیست.  چاپگر لیزری نیازی به نگهداری منظم و مواد مصرفی ندارد. پرکاربردترین استفاده لیزری چاپ تاریخ تولید و انقضا بر روی فلز رنگ شده، PET، شیشه، لیبل و مقوای رنگ شده است.

چاپ اطلاعات روی کالاها در این روش ،  تحت تأثیر یک پرتو قدرتمند اعمال می شود.  این روش شامل استفاده از اطلاعات شناسایی است که بطور دائم باید در سطح محصول باقی بماند . معایب آن هزینه های عملیاتی بالا است، زیرا از تجهیزات نسبتاً گران قیمت استفاده می شود.

چنانچه تولیدکننده هستید و در جستجوی جت پرینتری بادوام ، باکیفیت و قیمت مناسب هستید ، جت پرینترهای صنعتی کداجت نزد بسیاری از صنایع شناخته شده و در حالا کار هستند. 

برای مشاوره ، خرید و اطلاع از قیمت ، با کداجت تماس بگیرید. 

۰۹۱۲۸۸۸۸۳۹۰

www.codajet.com

 

ارسال نظر: