مهمترین مزایای استفاده از مینی کامپیوتر

کدخبر: 2376261

اگر به دنبال خرید یک کامپیوتر دسکتاپ کوچک هستید که فضای زیادی روی میز خانه یا محل کار شما اشغال نکند، مینی کامپیوترها Mini PC  بهترین گزینه هستند. این کامپیوترهای کوچک با قدرت پردازش و سرعت بالا جهت کارهای روزانه مانند کار بر روی پوشه ها، جستجو در اینترنت، کارهای گرافیکی، انجام بازی های کامپیوتری، برنامه نویسی، تدوین محتوا و ساخت انیمیشن مناسب هستند. علاوه بر این موضوعات، استفاده از مینی کامپیوتر، مزیت های فوق العاده‌ای را در اختیار شما قرار می دهد. در این مقاله پس از دریافت اطلاعات مختصر در مورد مینی پی سی، با مهمترین مزایای استفاده از مینی کامپیوتر آشنا خواهید شد.

مینی کامپیوتر چیست؟

مینی پی سی یا مینی کامپیوتر یک کامپیوتر با ابعاد بسیار کوچک اما کامل است که علاوه بر دارا بودن امکانات یک کامپیوتر شخصی، از قابلیت‌ها و مزایای مخصوص دیگری برخوردار است. از این دستگاه در ادارات، سازمان ها، محیط های آموزشی، دانشگاه ها و غیره استفاده می شود.

مهم ترین مزایای استفاده از مینی کامپیوتر

32

اندازه کوچک، قدرت پردازش بالا، مصرف انرژی پایین، قابلیت حمل و نقل، سرعت بالا، قیمت مناسب، انعطاف پذیری، نگهداری آسان و عملکرد بسیار عالی از مزایای مینی کامپیوترها است. مینی کامپیوتر به اندازه یک کامپیوتر کامل سخت افزار دارد و به اندازه فیزیکی یک هارد اکسترنال است. نصب و راه اندازی یک مینی کامپیوتر و جایگذاری رم و هارد کمتر از 5 دقیقه وقت می گیرد.

اندازه کوچک: یک مینی کامپیوتر نیاز ما به فضای زیاد برای جایگذاری در محل کار یا خانه را برطرف کرده است.

قدرت پردازش بالا: با توجه به استفاده از پردازنده های قدرتمند در مینی پی سی ها، این دستگاه گزینه مناسبی برای گیمرها جهت بازی و گرافیست ها جهت رندر کردن پروژه های گرافیکی یا ساخت انیمیشن محسوب می شود.

مصرف انرژی پایین: مینی کامپیوتر به گونه‌ای طراحی شده است تا مصرف پایینتری نسبت به یک کامپیوتر خانگی داشته باشد و درعین حال این مصرف کم، باعث عمر بالای یک مینی کامپیوتر می شود.

قابلیت حمل و نقل: با در نظر گرفتن اندازه فیزیکی یک مینی کامپیوتر در حد یک کیف پول یا هارد اکسترنال، قابلیت حمل و نقل آسان را می توان یکی دیگر از مزایای آن برشمرد. 

سرعت بالا: در مینی کامپیوترها با بهره گیری از پردازنده های قوی، خیال کاربر از لحاظ سرعت راحت شده است.

قیمت مناسب: قیمت خرید یک کامپیوتر خانگی و اسمبل کردن قطعات آن در مقایسه با خرید یک مینی کامپیوتر، بسیار بیشتر است. پس با این تفاسیر می توان گفت که قیمت مناسب از دیگر مزایای یک مینی کامپیوتر به شمار می آید.

عمر بالا: ظاهرخارجی یک مینی کامپیوتر یکپارچه است و گردوغبار نمی تواند به داخل آن نفوذ کند. این موضوع باعث شده است تا مینی کامپیوترها کمتر نیاز به تعمیر داشته باشند و برای مدت زمان بیشتری بتوان از آن بدون مشکل استفاده کرد.

تولید شده توسط برندهای معتبر

مینی کامپیوتر به مانند کامپیوترهای شخصی توسط شرکت های صاحبنام تولیدکننده سخت افزار تولید و به بازار عرضه می شوند. شرکت های اینتل ، اچ پی، اپل و دل بهترین و پرفروش ترین مینی کامپیوترها را دارند.

معرفی 5 مینی کامپیوتر برتر

32

 

هر مینی کامپیوتر کاربرد و ویژگی خاص خود را دارد. ما اینجا چند مدل از محبوب ترین و معروف ترین مینی کامپیوترهای فعلی در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

مینی کامپیوتر اینتل مدل NUC11PHKI7CAA  

این مینی کامپیوتر اینتل با نام دیگر Phantom Canyon جزو مینی کامپیوترهای گیمینگ است. پردازنده قوی Corei7 نسل 11 با کد corei7-1165G7 و کارت گرافیک مجزای Nvidia Geforce RTX2060 دارد. ویژگی منحصر به فرد این مینی کامپیوتر گرافیک بالای آن است که برای گیمرهای حرفه ای پیشنهاد خوبی است. آپشن جذاب دیگر این مدل شارژر بی سیم است؛ می توانید یک دستگاه سازگار با Qi را روی درب آن قرار دهید تا باتری به طور بی سیم شارژ شود. دارای 16 گیگابایت حافظه رم، آداپتور و براکت جهت نصب پشت مانیتور است. سیستم عامل ویندوز 10 می باشد. مینی پی سی اینتل NUC11PHKI7CAA  جهت کارهای طراحی با نرم افزارهای Photoshop,3D-Max,Premier ، برنامه نویسی، پروژه های محاسباتی و رندرینگ مناسب است. از بلوتوث، شبکه Wi-fi  ، پشتیبانی می کند.

مینی کامپیوتر مدل HP Pro Mini 400 G9

این مدل مینی کامپیوتر دارای مموری 16 گیگابایت، پردازنده اینتل core i5-12500T ، وای فای 6E، بلوتوث 5.2، دو شکاف رم DDR4، یک اسلات توسعه M.2 است. اندازه فیزیکی این مینی کامپیوتر 7*7*1.5 اینچ می باشد.

این مینی کامپیوتر بر روی آخرین نسل پردازنده های اینتل اجرا می شود که از نظر انرژی کارآمد و برای کارهای روزانه به اندازه کافی قدرتمند هستند. تمام پورت های مورد نیاز برای اتصال چندین مانیتور را دارد. جدیدترین اتصال بی سیم Wi-Fi و بلوتوث را پشتیبانی می کند. ما عاشق ویژگی قابل تعمیر بودن این مدل مینی کامپیوتر هستیم. می توانید درایو ذخیره سازی، RAM یا حتی پردازنده را تعویض کرده و ارتقا دهید.

مینی پی سی HP Elite Slice

کامپیوتر کوچکHP Elite Slice  یک دستگاه چند کاره برای نیازهای مختلف از انجام کارهای اداری مربوط به مجموعه مایکروسافت آفیس تا اجرای بازی‌های گوناگون است. با وجود اینکه این سیستم از کارت گرافیک GTX برخوردار نیست اما دارای یک RAM 16 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء تا 32 گیگابایت، وزن بسیار سبک، SSD 128 گیگابایتی و سیستم عامل ویندوز 10 پرو است.
<>·Core i5 نسل ششم
<>·RAM 8GB DDR4
<>·Intel HD Graphics 530 with GT2 support 
<>·DDR4-2133 
<>·

 

مینی کامپیوتر مدل Apple Mac mini with Apple’s M1 processor

این یک نمونه از تولیدات کمپانی اپل است. این مینی کامپیوتر مموری 8 گیگابایت، پردازشگر 8 core Apple M1 CPU، دو عدد USB-C، دو عدد USB-A، یک HDMI، یک جک هدفون، فضای ذخیره سازی 256 GB به همراه SSD اختصاصی، وای فای 6، بلوتوث 5 و اندازه فیزیکی 7.7*7.7*1.4 اینچ است. از جلو هیچ پورتی ندارد. یک اترنت 1 Gbps دارد.

این مدل می تواند سریع با هرiPad یا iPhone ادغام شود و سرویس های شرکت اپل مانند FaceTime و iMessage را دریافت کند. جهت استفاده روزانه و موارد عمومی این مدل جوابگو است. 8 گیگابایت حافظه برای پردازش، ذخیره سازی و ادیت عکس و فیلم های حرفه ای شما از دیگر خصوصیات این مینی کامپیوتر اپل می باشد. شما نمی توانید مموری یا storage این مینی کامپیتر را بعدا ارتقا یا آپگرید کنید.

جمع بندی           

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی دیجیتال در عرصه صنعت کامپیوتر، می توان آینده بسیار درخشانی برای مینی کامپیوترها تصور کرد. اگر قصد خرید یک مینی کامپیوتر دارید، بهتر است به بهترین نمایندگی ها و فروشگاه ها مراجعه نمایید. شرکت ساتین فناور سیستم با نام تجاری تین سیس، نمایندگی فروش محصولات برند ایسوس و اینتل در ایران محسوب می شود و بهترین محصولات را در اختیار مشتریان قرار می دهد. اگر قصد خرید مینی کامپیوتر دارید، حتما به سایت تین سیس مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این باره را به دست آورید.

 

 

ارسال نظر: