5 دلیل بسیار مهم برای استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی

کدخبر: 2376409

روشنایی معابر، بزرگراه‌ها، پارک‌ها و به صورت کلی نورپردازی فضای باز امروزه به چراغ خیابانی بسیار وابسته است. تامین امنیت فضا و راحتی عبور و مرور از دلایل مهم نیاز به چراغ خیابانی است. قطعا هرچه چراغ خیابانی شما طول عمر کمتر و یا کیفیت نور پایین‌تری داشته باشد، امکان خدشه‌دار شدن امنیت فضا و سختی عبور و مرور بیشتر است. علاوه بر این، در روشنایی فضای باز باید به سراغ چراغ خیابانی رفت که هزینه‌های اجرایی و مصرف انرژی را کاهش دهد. همه این‌ها دلایلی است که باید برای روشنایی فضای باز به سراغ چراغ خیابانی ال ای دی برویم. در این مقاله به 5 دلیل بسیار مهم برای استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی پرداخته‌ایم.

چراغ خیابانی

  • به صرفه‌ترین راه روشنایی معابر، چراغ خیابانی ال ای دی است.

بسیاری از مدیران اجرایی و واحدهای تدارکات و خرید، به تصور اینکه هزینه تمام شده خرید چراغ خیابانی ال ای دی از انواع دیگر چراغ خیابانی بیشتر است، آن را کنار گذاشته و به سراغ چراغ‌های خیابانی قدیمی می‌روند. در صورتی که در واقع، با استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی، مصرف برق به گونه‌ای کاهش خواهد یافت که پس از 2 سال تمامی هزینه‌های اضافی خرید چراغ جبران شده و از آن پس، با مصرف انرژی کمتر، بازگشت سرمایه بیشتری برای واحدهای تدارکاتی به همراه خواهد داشت.

  • مصرف انرژی بسیار کم چراغ خیابانی ال ای دی

امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مصرف انرژی چراغ‌های ال ای دی بسیار کمتر از دیگر ادوات روشنایی است اما شاید اگر به صورت کمی و آماری به این واقعیت نگاه کنیم، بهتر متوجه این موضوع شویم. به صورت کلی جایگزین کردن چراغ خیابانی ال ای دی به جای چراغ خیابانی بخار سدیم و سایر چراغ‌های خیابانی، تا 80 درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد. شاید این رقم در جلوگیری از ایجاد خاموشی‌های گسترده بسیار موثر باشد!!!

  • چراغ‌های خیابانی قدیمی، افت نور بسیار زیادی دارند!

در چراغ‌های خیابانی قدیمی به دلیل تولید حرارت بسیار زیاد و مسائل دیگر، پس از مدتی، پوشش روی منبع نور و یا به اصطلاح دیفیوزر لامپ خیابانی سیاه شده و نور کمتری نسبت به قبل از خود عبور می‌دهد. این مسئله باعث می‌شود تا پس از مدتی بدون کمتر شدن مصرف، روشنایی فضا کم شده و این اتلاف، هزینه‌ها را افزایش دهد. علاوه بر این شرایط دمایی نیز بر افت نور چراغ خیابانی تخلیه گازی تاثیر زیادی دارد. مثلا دمای بسیار سرد زمستان ممکن است باعث افت 30 تا 70 درصدی در نور چراغ خیابانی شود. بنابراین استفاده از چراغ خیابانی LED می‌تواند این مشکل را به میزان قابل توجهی برطرف کند.

  • چقدر باید طول بکشد تا چراغ خیابانی به بیشترین میزان روشنایی خود برسد؟

یکی از نکاتی که ممکن است هنگام انتخاب چراغ خیابانی کمتر مورد توجه قرار بگیرد، مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن چراغ خیابانی به حداکثر راندمان نوری است. در چراغ خیابانی بخار سدیم، بخار جیوه ،متال هالید و به صورت کلی نسل قدیمی چراغ‌ها، به صورت میانگین بین 8 تا 25 دقیقه طول می‌کشد تا چراغ به حداکثر روشنایی خود برسد و این زمان بسته به شرایط دمایی و آب و هوا ممکن است طولانی‌تر هم باشد. همچنین به عنوان مثال با یک بار قطعی لحظه‌ای برق ممکن است تا 20 الی 30 دقیقه طول بکشد تا چراغ خیابانی تخلیه گازی و نورافکن قدیمی مجددا به شرایط قبلی خود بازگردد. همه این مشکلات با استفاده از چراغ خیابانی ال ای دی به صورت کلی از بین رفته و حل می‌شود زیرا بین وصل شدن جریان و رسیدن به حداکثر راندمان در چراغ خیابانی ال ای دی، 0 ثانیه اختلاف زمان وجود دارد.

  • کیفیت نور چراغ خیابانی ال ای دی: به زیبایی فضا و وضوح اجسام اهمیت دهید!

در مبحث کیفیت نور و نحوه پخش آن فاکتورهای مهمی اثر دارند. به عنون مثال شاخص نمود رنگ یا CRI نشان‌دهنده مقدار نزدیکی نمود رنگ‌ها زیر نور چراغ به رنگ واقعی آن زیر نور خورشید است. قطعا شما هم تجربه حضور زیر نور چراغ خیابانی قدیمی را داشته‌اید. در زیر نور چراغ خیابانی قدیمی همه اجسام تقریبا به یک رنگ دیده می‌شوند اما چراغ‌های خیابانی ال ای دی شاخص نمود رنگ بالاتر (CRI>80) دارند و این امر به زیبایی فضا و قدرت تشخیص اجسام بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این به جهت پخش نور، مهم است تا پخش نور به صورتی باشد که برای چشم رانندگان و عابران خیرگی ایجاد نکند تا دچار خطر نشوند. در چراغ خیابانی LED لنزهایی تعبیه شده که نور را به بهترین شکل پخش می‌کنند تا از ایجاد خیرگی جلوگیری کنند.

موارد بالا مهم‌ترین دلایل برای انتخاب چراغ خیابانی ال ای دی به جای چراغ خیابانی تخلیه گازی و بخار سدیم است. پس اگر به دنبال این کار هستید به صفحه خرید چراغ خیابانی اکووات مراجعه نموده و یا برای مشاوره بیشتر در خصوص انتخاب چراغ خیابانی، با ما از طریق مشاوره آنلاین واتساپ در تماس باشید.

 

 

برچسب ها : چراغ خیابانی,لامپ خیابانی,روشنایی فضای باز,چراغ خیابانی ال ای دی,چراغ خیابانی LED

 

ارسال نظر: