9 خرابی رایج در کولرهای گازی

کدخبر: 2376931

کولرگازی یک دستگاه الکترونیکی – مکانیکی است که برای خنک کردن محیط در داخل اتاق‌ها یا ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از یک سیستم گازی، هوا را خنک می‌کند و سپس با استفاده از یک فن، هوای خنک‌شده را در داخل اتاق منتشر می‌کند. چنانچه قصد خرید و استفاده از کولر گازی را دارید ، خوب است با برخی از خرابی ها و مشکلات رایج این دستگاه ها آشنا شوید .

ساختار کولر گازی

 کولرگازی از دو بخش اصلی تشکیل شده است؛ بخش داخلی و بخش خارجی. بخش داخلی شامل یک واحد داخلی است که در داخل اتاق نصب می‌شود و با استفاده از فن‌ها، هوای خنک شده را در داخل اتاق منتشر می‌کند. بخش خارجی شامل یک واحد خارجی است که در خارج از ساختمان نصب می‌شود و شامل کمپرسور، کندانسور، و لوله‌هایی است که گاز و مایعات را بین بخش داخلی و خارجی جابجا می‌کنند.

کولرگازی به دلیل عملکرد خودکار و ساده، قابلیت نصب آسان، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و شارژ مجدد، عدم نیاز به آب، و قابلیت تنظیم دمای هوا، انتخاب محبوبی برای خنک کردن اتاق‌ها و ساختمان‌ها است. با این حال این دستگاه همانند سایر دستگاه برقی دیگر گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود که باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن می شوند. در این مطلب قصد داریم به برسی برخی از مشکلات رایج کولرگازی بپردازیم و شما را با این مشکلات آشنا کنیم.

9 خرابی رایج در کولرهای گازی

 برخی از مشکلات رایج کولرگازی

 همانطور که گفتیم در کولرگازی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که موجب اختلال در دستگاه می شوند. برخی از این مشکلات عبارتند از:

 1 . خنک نکردن هوا

 ممکن است کولرگازی هوا را به درستی خنک نکند یا اصلاً هوا را خنک نکند. این مشکل می‌تواند به دلیل فشار گاز ناکافی، بالا بودن رطوبت هوا، نقص در موتور فن، نقص در کمپرسور، نقص در سیستم الکتریکی و یا نقص در لوله‌های کولرگازی باشد.

 2 . نشت مایعات مبرد

 نشت مایعات مبرد می‌تواند باعث کاهش عملکرد کولر گازی شده و همچنین موجب افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز شود. نشت مایعات مبرد ممکن است به دلیل ترکیدگی در لوله‌های کولر گازی یا کندانسور، نصب نادرست قطعات یا دلایل دیگر باشد.

 3 . مشکل در کمپرسور

 کمپرسور کولر گازی می‌تواند به دلیل خرابی موتور، نصب نادرست، عدم تعمیر و نگهداری مناسب و سایر عوامل خراب شود. خرابی کمپرسور می‌تواند با عوارضی مانند کاهش عملکرد کولر گازی، نویز و لرزش بیش از حد، افزایش مصرف برق و حتی خرابی کامل کولر گازی همراه باشد.

 4 . خرابی فن

 فن کولر گازی برای گردش هوا و خنک کردن واحد داخلی استفاده می‌شود. خرابی یا اختلال در فن ممکن است به دلیل کثیف شدن، خرابی موتور، نصب نادرست و غیره باشد. این چنین مشکلاتی همانند مورد قبل نیز می‌توانند باعث کاهش عملکرد کولر گازی، نویز و لرزش بیش از حد و خراب شدن کامل دستگاه شوند.

 5 . خرابی ترموستات

 ترموستات کولر گازی برای کنترل دمای هوای خروجی استفاده می‌شود. خرابی در ترموستات می‌تواند باعث عدم تنظیم دمای هوای خروجی و کاهش عملکرد کولر گازی شود.

 6 . ایجاد صدای زیاد

 کولر گازی گاهی اوقات ممکن است صدای بیش از حدی ایجاد کند و باعث از بین رفتن راحتی و آسایش افراد شود. این مشکل می تواند به دلیل نصب نادرست، خرابی قطعات، کثیف شدن فیلتر هوا و غیره باشد.  برای حل این مشکل، ابتدا باید علت ایجاد صدای بلند را شناسایی کرد و سپس با تعمیر و یا تعویض قطعات معیوب مشکل را برطرف کرد.

 7 . کاهش عملکرد دستگاه در دمای بالا

 در دماهای بالا، کولر گازی ممکن است عملکرد بهینه خود را از دست بدهد و نتواند هوای خنکی تولید کند. این مشکل ممکن است به دلیل نصب نادرست دستگاه، کثیفی لوله‌های کولر گازی، مایعات مبرد نامناسب، فیلتر هوای کثیف و سایر عوامل باشد. برای حل این مشکل، می‌توانید از روش‌هایی مانند تمیز کردن فیلتر هوا، تمیز کردن واحد خارجی، بررسی لوله‌های کولر گازی و نصب مایعات مبرد مناسب استفاده کنید.

 8 . نشتی گاز

 نشتی گاز از کولرگازی می‌تواند خطرناک باشد و باعث ایجاد مشکلاتی مانند عدم خنک کردن هوا و یا خرابی دستگاه شود. این مشکل ممکن است به دلیل نصب نادرست، خرابی در لوله‌های کولرگازی، یا نقص در یکی از قطعات دستگاه باشد.

 9 . لرزیدن دستگاه

 کولرگازی ممکن است به دلیل لرزش بیش از حد، برای افراد مزاحمت ایجاد کند. این مشکل ممکن است به دلیل نصب نادرست دستگاه، مشکل در قطعات دستگاه، نقص در کمپرسور و یا دیگر قطعات باشد.

 بروز مشکل در کولرگازی کاملا رایج است. اما می توان با انجام کار هایی مانند تنظیم دستگاه با درجه مناسب، تعویض قطعات معیوب، سرویس دوره‌ای دستگاه از ایجاد بسیاری از این مشکلات جلوگیری کرد. علاوه بر آن توصیه می شود در صورت وجود مشکلات، در سریع ترین زمان ممکن به تعمیرکار مربوطه مراجعه کنید.

برای تعمیر کولر گازی ال جی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید .  ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

 

 

ارسال نظر: