ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و علمی کاربردی + مشاوره تحصیلی

کدخبر: 2377927

در این مطلب مشاوره تحصیلی درباره نحوه و سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و همچنین ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را بصورت کامل ارائه نموده ایم. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه در دو نوبت برای مهر ماه و بهمن ماه برگزار می باشد که داوطلبان می توانند با انجام مراحل زیر به راحتی ثبت نام خود را در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد انجام دهند.

در این مطلب ،مشاوره تحصیلی لازم درباره نحوه و سایت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد و همچنین ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را بصورت کامل ارائه نموده ایم. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه در دو نوبت برای مهر ماه و بهمن ماه برگزار می باشد که داوطلبان می توانند با انجام مراحل زیر به راحتی ثبت نام خود را در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه آزاد انجام دهند.

مشاوره تحصیلی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور : چندین سال است که فرآیند پذیرش در رشته‌های دانشگاه آزاد به دو روش کنکوری و بدون کنکور اجرا می‌شود. این دانشگاه هر نیمسال تحصیلی در ماه مهر و بهمن، به داوطلبانی که شرایط لازم را دارند، اجازه می‌دهد تا بدون آزمون و فقط با توجه به سوابق تحصیلی خود، ثبت نام کنند.

در تمامی رشته‌های آموزشی شامل ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی، دانشگاه آزاد برای پذیرش داوطلبان بدون کنکور با توجه به میانگین کتبی مدرک دیپلم آزاد می باشد. علاقمندان به هر رشته‌ای که تعریف شده است، می‌توانند بدون هیچ محدودیتی در ثبت نام خود اقدام کنند.

ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تقریباً همه سازمان‌ها و ارگان‌ها مراحل ثبت نام آزمون‌های خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. همچنین، هر سازمان دارای یک سایت مخصوص برای این منظور است. اینک، متقاضیان تمامی مراحل ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد را با مراجعه به سایت‌های معرفی شده می‌توانند تکمیل کنند. دانشگاه آزاد که یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی در ایران است، سایت جداگانه‌ای دارد که می‌توانند از آن به منظور دریافت اطلاعیه‌ها و اخبار دانشگاه بهره‌برده‌اند.

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می‌توانند در دوره‌های بدون آزمون آزاد به آدرس سایت دانشگاه مراجعه کرده و از تمامی اخبار و اطلاعیه‌های ارائه شده اطلاع کسب نمایند. ساختار سایت دانشگاه آزاد به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر مقطع تحصیلی لینک‌های جداگانه ای وجود دارد که در نوار منو سمت راست سایت قرار دارند. این لینک‌ها به متقاضیان این امکان را می‌دهند که مطابق با مقطع تحصیلی‌شان دوره مورد نظر را انتخاب کرده و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، اقدام به ثبت‌نام کنند.

اطلاعیه‌ها و اخبار مرتبط با ثبت نام بدون کنکور، زمان اجرای آزمون‌های بدون آزمون، اعلام نتایج و سایر موارد مشابه از طریق این سایت به متقاضیان ارائه می‌شود و در هر زمان می‌توانند با انتخاب موارد مورد نظر، به جزئیات بیشتری دسترسی داشته باشند.

مراحل ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد

  1. ابتدا به وب‌سایت ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کنید. در صفحه اصلی، بر روی لینک "ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون آزمون مقطع کارشناسی یا کاردانی (پیوسته یا ناپیوسته) صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۲" کلیک کنید.
  2. در مرحله بعد، بر روی گزینه "خرید کارت" کلیک کنید تا به مراحل خرید کارت اعتباری برای ثبت نام بدون کنکور برسید.
  3. پس از انجام مراحل خرید کارت اعتباری، دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید و به مرحله بعدی بروید.
  4. اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید و پس از تایید صحت اطلاعات، به پرداخت هزینه بپردازید.
  5. پس از پرداخت، یک شناسه پرداخت دریافت خواهید کرد. از این شناسه برای شروع ثبت نام خود استفاده کنید.
  6. وارد سامانه نام‌نویسی بدون کنکور دانشگاه آزاد شوید و شماره سریال اعتباری را وارد کنید.
  7. سپس کد رشته و کد محل مورد نظر خود را وارد کنید و رشته‌ها و دانشگاه‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  8. پس از تکمیل انتخاب رشته‌ها، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که در زمان اعلام نتایج به آن نیاز خواهید داشت.
  9. در نهایت، بر روی عبارت "تایید نهایی" کلیک کنید تا اطلاعات شما ذخیره شده و ثبت نام شما تکمیل شود.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه دهنده مجموعه‌ای از رشته‌های تحصیلی بدون آزمون می‌باشد و داوطلبانی که واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور هستند، می‌توانند بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی خود در مقطع متوسطه، رشته‌های مختلف را برای ادامه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی انتخاب کنند. همچنین، ثبت نام در این دانشگاه به طور معمول دو بار در سال انجام می‌شود و متقاضیان باید در زمان مقرر به سایت سازمان سنجش آموزش کشور (sanjesh.org) مراجعه کرده و دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را در مهر یا بهمن ماه دریافت و مطالعه نمایند تا در زمان مناسب نام نویسی خود را انجام دهند.

سایت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی : سامانه سنجش آموزش کشور به عنوان برگزار کننده تمامی آزمون‌های مهم و بدون آزمون در سطح کشور، مسئولیت کامل فرآیندهای ثبت نام، انتخاب رشته و اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در سال ۱۴۰۲ را برعهده دارد. در زمان ترم مهر این سال، تمام افراد می‌توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه و بررسی رشته‌های ارائه شده توسط دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲، به سایت سنجش دانشگاه علمی کاربردی با آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهند.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

متقاضیانی که به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی علاقه‌مندند، می‌توانند در زمان ترم مهر ۱۴۰۲ با ورود به سایت سنجش دانشگاه علمی کاربردی به آدرس sanjesh.org از تمام اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه باخبر شوند. ساختار سایت سنجش آموزش کاربردی به گونه‌ای طراحی شده است که برای هر نوع ثبت نام، لینک‌های مجزا در نوار منوی سمت راست قرار گرفته‌اند. این لینک‌ها به متقاضیان امکان را می‌دهند که مطابق با مقطع تحصیلی خود، دوره موردنظر را انتخاب کرده و پس از انجام مراحل ثبت نام، فرآیند ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را کامل نمایند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

  1. ابتدا به وب سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید و بر روی "جامع علمی کاربردی" کلیک کنید.
  2. در صفحه بعد، بر روی لینک "ثبت نام پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه‌ای نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی مهر ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲ (کاردانی ناپیوسته / کارشناسی ناپیوسته)" کلیک کنید.
  3. در مرحله بعد، بر روی گزینه "خرید کارت" کلیک کنید تا هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی را پرداخت کنید.
  4. پس از پرداخت هزینه، سریال اعتباری مربوطه را وارد کنید و بر روی "تایید و ادامه" کلیک کنید.
  5. در این مرحله، اطلاعات فردی و تحصیلی خود را به درستی وارد کنید و پس از تکمیل، بر روی "تایید و ادامه" کلیک کنید.
  6. گزینه "ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام" را فعال کنید و بر روی "ادامه روند پرداخت" کلیک کنید.
  7. اطلاعات کارت بانکی شبکه شتاب خود را در کادرهای مشخص شده وارد کنید و بر روی "پرداخت" کلیک کنید.
  8. به صفحه نخست بازگشته و بر روی "تایید و ادامه – گام بعدی" کلیک کنید.
  9. سریال ثبت نام خریداری شده را وارد کنید و بر روی "ورود به سیستم" کلیک کنید.

پس از این مراحل، می‌توانید با استفاده از اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و کد رشته‌های محل مورد نظر، فرم ثبت نام خود را تکمیل کرده و رشته‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی می توانید به سایت سامانه ندای مشاور moshaverin.org مراجعه کرده و اطلاعات جامع و کامل را بدست بیاورید.

 

ارسال نظر: