سیر سیاه، بهترین طعم دهنده غذا را بشناسید!

کدخبر: 2378690

حتما شما به عنوان یک بانوی خانه‌دار یا آشپز همیشه به دنبال بهتر کردن طعم غذا بوده‌اید. انواع طعم دهنده های غذا را در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها دیده‌اید اما سوال اینجاست که کدام یک بهتر است؟ یا اینکه چه طعم دهنده‌ای غذا را خوشمزه‌تر می‌کند؟

البته توجه داشته باشید که تنها خوشمزگی ملاک انتخاب طعم دهنده ها و ادویه ها نیست، بلکه باید باعث ایجاد حساسیت نشود و در ترکیب با سایر مواد باعث مزه بد و بو نگردد.

یکی از بهترین طعم دهنده های غذا سیر سیاه است که با حفظ خاصیت سیر تازه اما با بو و مزه ملایم‌تر طعمی باورنکردنی به غذای شما می‎‌بخشد. برای آشنایی با این ماده عالی و لذیذ لطفا در ادامه همراه ما باشید.

سیر سیاه چگونه تولید می شود؟

جالب است بدانید سیر سیاه از گذشته های دور در کشورهایی مانند اندونزی، کره و ژاپن به عنوان یک غذای کامل شناخته می شود. خاصیت این ماده به قدری زیاد است که انرژی شما را به مدت طولانی حفظ خواهد کرد.

سیر سیاه در حقیقت از سیر تازه در یک فرایند 2 تا 3 ماهه طی گذراندن مراحلی تولید می شود. دما و رطوبت این فرایند و جای نگهداری بسیار مهم است. این مراحل باید طوری انجام شود که تمامی خواص سیر تازه حفظ شده و بدین ترتیب می‌توان نتیجه دلخواه را از آن برداشت کرد.

مهم‌ترین نکته در خرید سیر سیاه ، تازگی آن است. از این رو اگر قصد خرید آن را دارید، بهتر است از فروشگاه ها و سایت های معتبر اقدام کنید. فروشگاه آنلاین سیرفروش نه تنها تولید کننده سیر سیاه با مرغوبیت بالاست، بلکه با کیفیت عالی و قمیت بسیار مناسب همراه با تخفیفات ویژه مناسبتی محصول خود را تضمین می کند.

سیر سیاه چه فوایدی دارد؟

حتما در ذهنتان سوال است که سیر سیاه چه خاصیتی دارد وقتی طی یک فرآیند تولید می شود؟ به برخی از فواید این طعم دهنده بی نظیر در ادامه اشاره کرده ایم:

  • تثبیت قند خون
  • تقویت سلامت قلب
  • حفظ عملکرد مغز
  • افزایش ایمنی بدن
  • افزایش آنتی اکسیدان
  • مبارزه با رشد سرطان

 

با سیر سیاه لاغر شوید!

بهتر است بدانید که سیر سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین B6 و C، فیبر، منگنز و کلسیم است که هر یک از آن‌ها به طریقی باعث کنترل وزن در بدن خواهند شد.

در حقیقت این مواد چربی های دور شکم را آب می کنند و علاوه بر این نقش بسیار مهمی در سم زدایی در بدن دارند.

به جز این موارد شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیر یک ماده ادرارآور است که باعث می‌شود شما دفعات مکرر مثانه خود را تخلیه کنید و در نتیجه چربی های بدن را دفع می‌کند.

آیا سیر سیاه عوارض دارد؟

در حالت کلی باید گفت این ماده غذایی بسیار امن و بدون هرگونه عوارض است. مگر آنکه فرد به آن حساسیت داشته باشد که دلیلش هم استفاده بیش از حد سیر است.

مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث تحریک مخاط دستگاه گوارش شود و مشکلاتی مانند سوء هاضمه، نفخ و دل درد را ایجاد کند. افرادی که دارای مشکلات گوارشی مزمن هستند، مانند زخم معده یا روده تحریک‌پذیر، باید از مصرف زیاد خودداری کنند.

اگر از داروی های خون گرفتگی مانند وارفارین استفاده می‌کنید، سیر سیاه را از برنامه غذایی خود حذف نمایید، زیرا باعث خون ریزی بیشتر در فرد خواهد شد. در هرحال اگر از داروی خاصی استفاده می کنید و به بیماری خاصی مبتلا هستید در مصرف این طعم دهنده خوشمزه احتیاط کنید.

توصیه می‌کنیم افرادی که عمل جراحی در پیش دارند از مصرف سیر سیاه به هر شکل اکیدا خودداری کنند، زیرا باعث افزایش خون ریزی خواهد شد. اگر این ماده را مصرف کرده اید حتما به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

Picture1

سیر سیاه یک طعم دهنده فوق العاده در غذا!

زمانی که از سیر حرف می‌زنیم، افراد علاقه زیادی به آن نشان نمی‌دهند و معمولا به دلیل بو و مزه تندی که دارد، است. اما اگر متوجه خواص بی‌نظیر سیر شوید، قطعا به عنوان پایه ثابت برنامه غذایی‌تان خواهد شد.

اماخبر خوب این است که سیر سیاه با حفظ تمامی خاصیت های سیر تازه، بو و مزه آن را ندارد و ملایم تر است. به این ترتیب دیگر نگران مصرف آن نباشید. چه بسا که بیشتر از سیر تازه خاصیت دارد و در هر غذایی قابل استفاده است.

با سیرسیاه دیابت را کنترل کنید!

هموستاز در بدن باعث کنترل قند خود می‌شود. اگر این عمل به درستی انجام نشود و هموستاز به خوبی عمل نکند، فرد دچار دیابت خواهد شد. سیرسیاه با کنترل میزان هموستاز در بدن قند خون را مدیریت خواهد کرد و از ابتلا به دیابت در افراد جلوگیری می‌کند.

سیرسیاه این کار را از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود. پژوهش ها نشان می دهد که خوردن آنتی اکسیدان ها باعث پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می شود و سیر سیاه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است.

سیر یک منبع آنتی اکسیدان بسیار قوی است. با تخمیر سیر سفید و تبدیل آن به سیر سیاه این ماده چند برابر می‌شود. بنابراین سیر سیاه تاثیر چندبرابر در کنترل قند خون بدن دارد.

سیرسیاه تازه از کجا بخریم؟

اگر گشتی در بازار و اینترنت بزنید میبینید که افراد و مجموعه‌های زیادی در حال خرید و فروش سیر سیاه هستند اما آیا همه آن‌ها کیفیت لازم را دارند؟ باید فروشگاهی را برای خرید انتخاب کنید که قبل از هرچیز معتبر باشد و محصولات تازه و باکیفیت را به مشتریان ارائه دهد.

فروشگاه آنلاین سیرفروش یکی از بهترین مراکز فروش و پخش سیرسیاه تازه است. تمامی فرآیند تولید این محصول بی‌نظیر توسط بهترین کارشناسان تولید می‌شود و به صورت مستقیم به مشتریان در نقاط سراسر کشور ارسال می‌گردد.

جهت هرگونه درخواست و ثبت سفارش به فروشگاه آنلاین سیرفروش مراجعه نمایید و یک محصول تضمینی را خریداری کنید.

 

 

 

ارسال نظر: