امکانات ردیاب خودرو؛ کاربردی ترین امکانات جی چی اس خودرو چیست؟

کدخبر: 2378741

هیچ سیستم دزدگیر و قفلی به کارآمدی ردیاب برای ماشین نیست. با تهیه و نصب جی پی اس کاملا می‌توانید از امنیت خودروی خود در هر زمان و هر کجایی که باشید، اطمینان حاصل کنید و دیگر هیچ دغدغه‌ای بابت سرقت این دارایی ارزشمند نخواهید داشت. ردیابی آنلاین موقعیت مکانی خودرو صرفا مشتی از خروار امکاناتی است که ردیاب‌های مدرن در اختیار کاربر قرار می‌دهند. در این مقاله با کاربردی‌ترین امکانات جی پی اس خودرو آشنا می‌شوید و می‌خوانید که چرا نباید حتی لحظه‌ای برای خرید ردیاب درنگ کنید. برای آشنایی با انواع ردیاب ماشین و نحوه کارکرد این وسایل، مطالعه این مطلب کوتاه را از دست ندهید.

1. ردیابی خودرو در هر زمان و مکان با استفاده از تکنولوژی GPS و LBS

همان‌طور که از اسم این ابزارها پیداست، اولین قابلیت دستگاه‌های ردیاب این است که برای ردیابی خودرو در هر لحظه و هر جایی به کار می‌روند. در واقع ردیاب‌ها با استفاده از فناوری GPS داده‌های مربوط به موقعیت جغرافیایی را دریافت و ذخیره می‌کنند. شما می‌توانید با ورود به سامانه‌های مخصوص ردیاب یا اپلیکیشن‌های خاصی که همراه با خرید ردیاب عرضه می‌شود، به چنین اطلاعاتی روی گوشی همراه، لپ تاپ یا دیگر وسایل اندروید خود دسترسی داشته باشید.

تکنولوژی LBS، فناوری است که باعث افزایش کارآمدی ردیاب ماشین می‌شود. در بسیاری از موارد به دلیل آنتن‌دهی ضعیف، ارتباط جی پی اس با اپراتور سیم‌کارت داخل آن قطع می‌شود. در این زمان فناوری LBS موجود در ردیاب از دکل‌های مخابراتی برای مکان‌یابی استفاده می‌کند؛ بنابراین در چنین شرایطی نیز می‌توانید خودرو را ردیابی کنید. این فناوری به‌ویژه در زمان‌هایی که قصد دارید خودرو را در مکانی مانند پارکینگ‌های طبقاتی پارک کنید یا وقتی که در سفرهای طولانی مدت جاده‌ای هستید، بسیار کاربرد دارد. چنین امکاناتی قیمت دستگاه ردیاب خودرو را منطقی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌کند.

images_1700730473_655f1669d87bf

. ارسال پیام‌های هشدار قابل تنظیم؛ یکی دیگر از امکانات جی پی اس خودرو

یکی دیگر از امکانات جی پی اس خودرو سیستم هشداردهی آن است. زمانی که درب خودرو باز شده یا به ماشین ضربه‌ای وارد شود، بلافاصله برای شما پیام هشداری ارسال می‌شود تا در صورت موردهدف قرار گرفتن خودرو توسط سارقان در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از سرقت اقدامات لازم را انجام دهید.

همچنین برخی از ردیاب‌ها بدون نیاز به سیم‌کشی به خودرو متصل می‌شوند و به عبارتی جی پی اس آهنربایی هستند. در‌صورتی‌که سارق متوجه ردیاب شده و آن را جدا کند، برای شما پیام هشدار ارسال می‌شود. ضمن اینکه با ضعیف شدن باتری جی پی اس و نیاز آن به شارژ مجدد نیز چنین پیام‌هایی را دریافت می‌کنید. پیام‌های هشدار قابل تنظیم دیگری نیز وجود دارد که به‌ویژه برای مدیران ناوگان و والدینی که می‌خواهند نحوه رانندگی فرزند نوجوان خود را کنترل کنند، بسیار کاربردی است و عبارتند از:

  • پیام هشدار عبور از سرعت مجاز
  • پیام هشدار رانندگی بیش از مدت زمان مشخص
  • پیام هشدار درخواست کمک اضطراری در مواقع حوادث و تصادفات
  • پیام هشدار عبور از منطقه جغرافیایی تعیین شده

منظور از مورد آخر این است که در برخی ردیاب‌ها می‌توانید محدوده جغرافیایی خاصی را تعیین کنید تا در صورت عبور ماشین از آن محدوده، برای شما پیام هشداری ارسال شود.

3. قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور؛ یکی از بهترین امکانات ردیاب خودرو

ارتباط بین شما و جی پی اس روی خودرو یک‌طرفه نبوده و به این صورت نیست که فقط شما پیام‌های هشدار را دریافت کنید. برخی از انواع جی پی اس‌های سیمکارت‌دار، امکان دریافت پیام نیز دارند. با ارسال پیام به این وسیله‌ها، امکان خاموش کردن ماشین از راه دور فراهم می‌شود. همچنین ممکن است این نوع پیام‌ها از سمت ردیاب به موبایل مالک خودرو ارسال شود؛ برای مثال هنگامی که در خودرو به‌خوبی بسته نشده است، پیامی با این مضمون برای مالک ماشین ارسال خواهد شد.

images_1700730473_655f1669d87bf

 

. وجود باتری داخلی در ردیاب‌های سیم‌دار؛ یکی دیگر از مشخصات gps tracker

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره‌ای کردیم، برخی جی پی اس‌ها به‌صورت آهنربایی به بدنه خودرو و برخی دیگر با سیم‌کشی به منبع برق ماشین متصل می‌شوند. باتری‌های داخلی تعبیه شده در جی پی اس‌های آهنربایی بسیار قدرتمند هستند. با این حال در حالتی هم که دزدگیر جی پی اس شما با سیم‌کشی به خودرو متصل شده باشد، در ردیاب باتری داخلی وجود دارد تا در صورت خاموش بودن ماشین یا جدا شدن آن از منبع تغذیه بتواند موقعیت مکانی خودرو را حداقل به مدت 72 ساعت به شما نشان دهد.

5. شنود و ضبط صدای محیط؛ از دیگر امکانات ردیاب خودرو که نباید از دست بدهید!

یکی دیگر از قابلیت‌های ردیاب خودرو، قابلیت شنود است. اگر ماشین دزدیده شود، علاوه‌بر یافتن موقعیت مکانی خودرو، می‌توانید صدای داخل کابین خودرو را نیز بشنوید و به‌راحتی سارق را به دام بیاندازید. میکروفون‌های تعبیه شده در برخی دستگاه‌های ردیاب از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توانند صدای داخل کابین را به‌وضوح ضبط و در حافظه داخلی دستگاه ثبت کنند.

 

images_1700730473_655f1669d87bf

 

 

 

با محصولات ایران رهیاب همه امکانات ردیاب خودرو را یک جا داشته باشید!

در این مقاله 5 مورد از امکانات ردیاب خودرو را بررسی کردیم. با این حال قابلیت‌های این دستگاه‌های بسیار کاربردی صرفا به همین موارد محدود نمی‌شود و هر مدل جی پی اس، امکانات مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فروشگاه ایران رهیاب یکی از بهترین مراجع برای خرید دستگاه‌های جی پی اس است. برای اینکه بهترین مدل ردیاب خودرو را انتخاب کنید، حتما وارد سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com شوید و با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان این مرکز، بهترین ردیاب مناسب خودروی خود را همین امروز سفارش دهید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: