علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

کدخبر: 2378918

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی، مشکل رایجی است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. فرض کنید پس از گذشت چند دقیقه از اعمال تنظیمات مربوطه و روشن کردن ماشین لباسشویی خود، از کنار ماشین لباسشویی عبور می کنید، اما متوجه می شوید که تایم لباسشویی تان هیچ تغییری نکرده است. جلو نرفتن تایمر لباسشویی نشان از وجود مشکلی در آن دارد که برای برطرف نمودن آن، باید علت بروز آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید» در صورتی که ماشین لباسشویی شما تولید برند اسنوا است و تایمر آن دچار مشکل شده است برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در مشهد، می توانید روی کمک نمایندگی آرین تعمیر حساب کنید.

ما در ادامه قصد داریم علل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی را به طور جامع بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل کار نکردن و جلو نرفتن تایمر لباسشویی

Picture1

کار نکردن و جلو نرفتن ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد که از جمله اصلی ترین و مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  

خرابی شیر ورودی آب لباسشویی؛ عامل جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی

شیر ورودی آب ماشین لباسشویی موظف به تامین آب گرم و سرد مورد نیاز لباسشویی می باشد. در صورتی که این قطعه مهم دچار خرابی شود، تایمر ماشین لباسشویی کار نکرده و جلو نمی رود.

از جمله عوامل خرابی شیر ورودی آب ماشین لباسشویی می توان به گرفتگی و انسداد شلنگ اشاره کرد. در صورتی که شلنگ ورودی ماشین لباسشویی تان دچارخرابی شده، لباسشویی را از برق کشیده و شلنگ را از دستگاه جدا کرده و تمیز کنید.

  •  

خرابی میکروسوئیچ و یا سوپاپ درب ماشین لباسشویی

در اغلب ماشین لباسشویی ها، سوپاپ متصل به میکروسویئچ لباسشویی، وظیفه بررسی کامل بسته شدن درب ماشین لباسشویی را برعهده دارد. به عبارتی دیگر تا زمانی که سوپاپ لباسشویی از کامل بسته شدن درب ماشین لباسشویی، اطمینان حاصل نکند، فرآیند شستشو در لباسشویی آغاز نخواهد شد. بنابراین اگر تایمر ماشین لباسشویی تان از کار افتاده و جلو نمی رود، ممکن است دلیل آن خرابی میکروسوئیچ و یا سوپاپ لباشویی باشد.

بهترین روش برای اطمینان از صحت عملکرد سوپاپ درب ماشین لباسشویی این است که با استفاده از یک مولتی متر، میزان جریان برق سوپاپ و میکروسوئیچ درب لباسشویی را مورد بررسی قرار دهید.

در صورت خرابی سوپاپ یا میکروسوئچی ماشین لباسشویی باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

  •  

جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی به دلیل بروز مشکل در موتور تایمر

از دیگر علل کار نکردن و جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی می توان به بروز مشکل در دکمه و یا موتور تایمر لباسشویی اشاره کرد.

موتور تایمر لباسشویی، موظف است کل فرآیند چرخه ماشین لباسشویی را تحت کنترل قرار داده و تایمر لباسشویی را جلو ببرد. بنابراین بدیهی است که با خرابی آن، تایمر ماشین لباسشویی از کار خواهد افتاد.

  •  

خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

 

Picture1

وظیفه هیدروستات ماشین لباسشویی این است زمانی که آب مورد نیاز لباسشویی برای شستن لباس ها تامین شد، تایمر لباسشویی را مطلع سازد تا فرآیند شستشو آغاز شود. بنابراین بدیهی است که اگر هیدروستات لباسشویی، خراب شود، نمی تواند به تایمر دستگاه، سیگنال ارسال کند که فرآیند شست و شو را آغاز کند.

  •  

بروز مشکل در پمپ تخیله ماشین لباسشویی از دلایل جلو نرفتن تایمر لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، موظف است که پس از اتمام فرآیند شست و شوی لباس ها، آب باقی مانده در لباسشویی را از داخل دیگ ماشین لباسشویی خارج کند. اما در صورتی که پمپ تخلیه دچار خرابی شود، آب داخل دیگ لباسشویی باقی می ماند و تا زمان کامل تخلیه نشدن آب کثیف باقی مانده در لباسشویی، نمی توان مجدد ماشین لباسشویی را روشن کرد. لازم به ذکر است که خرابی پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی های مختلف با نمایش یک کد خطای خاص، بروز پیدا می کند.

بیشتر بخوانید» به منظور آشنایی با اصلی ترین علل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی روی لینک داده شده کلیک کنید.

نتیجه گیری بررسی علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی!

طبق آنچه که در این مقاله آموختیم جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که به دلایل مختلفی در ماشین لباسشویی ها اتفاق می افتد. به محض مواجهه با مشکل کار نکردن تایمر لباسشویی، ابتدا بخش های مربوطه را برای پیدا کردن مشکل به وجود آمده مورد بررسی قرار دهید و سپس با توجه به نوع مشکل، آن را به بهترین نحو برطرف کنید.

در پایان شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از نحوه عیب یابی و رفع مشکل کار نکردن تایمر ماشین لباسشویی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر: