قطار کوثر چه امکاناتی دارد؟

کدخبر: 2379000

بلیط قطار ریل سیر کوثر یکی از به‌صرفه‌ترین گزینه‌های سفر با قطار به شمار می‌رود. اگرچه تهیه بلیط ارزان قطار برای بعضی از افراد در اولویت است، اما راحتی و آسایش در مسیر تا رسیدن به مقصد نیز اهمیت زیادی دارد. شرکت ریلی کوثر یکی از معروف‌ترین شرکت‌های مسافربری ایران محسوب می‌شود و قطارهای متنوعی را وارد خطوط راه آهن کشور کرده است، برای آشنایی با انواع قطارهای کوثر و امکانات و نقاط قوت آن‌ها، لطفاً این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

معرفی شرکت ریل سیر کوثر

فعالیت شرکت ریل سیر کوثر از سال 1384 در مسیرهای ریلی و با هدف توسعه ناوگان قطاری کشور آغاز شد. اگرچه، نمی‌توان امکانات قطارهای ریل کوثر را در سطح شرکت‌های معروف و قدرتمندی همچون رجا و فدک دانست، اما نسبت به بسیاری از شرکت‌های قطاری، امکانات بسیار خوبی در آن فراهم شده است.

نقاط قوت قطارهای ریل کوثر

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بلیط قطار ریل سیر کوثر این است که سوار واگن‌ها و کوپه‌های نوسازی شده می‌شوید. این شرکت علاوه بر بهسازی قطارها، به افزایش کیفیت خدمات و امکانات نیز توجه ویژه داشته است.

انواع قطارهای ریل سیر کوثر

در حال حاضر، شرکت ریلی کوثر با استفاده از 3 نوع قطار به نام‌های زمرد، غزال و اپیتما مسافران را در مسیرهای ریلی کشور جابه‌جا می‌کند. در ادامه پرترددترین مسیرهای فعالیت این قطارها و همچنین امکاناتی که ارائه می‌دهند را بیان کرده‌ایم.

پرترددترین مسیرهای قطار ریل سیر کوثر

قطار 4 ستاره غزال و 3 ستاره اپتیما جزء قدیمی‌ترین قطارهای شرکت کوثر هستند و سال‌های زیادی است که در مسیرهای ریلی کشور تردد می‌کنند. قطار 4 ستاره غزال در مسیرهای تهران – مشهد ، تهران – بندرعباس و تهران- یزد فعالیت دارد.

قطار 3 ستاره اپتیما نیز به‌طور دائم در مسیرهای تهران مشهد، مشهد –بندرعباس و مسیر مشهد-یزد تردد دارد.

بلیط قطار جدید قم – تهران – مشهد

شرکت سیر به‌تازگی یعنی در ابتدای سال 1402، جدیدترین قطار مسافربری خود را وارد خطوط راه آهن کشور کرده است. این قطار 5 ستاره تحت عنوان زمرد، دارای واگن‌های کوپه‌ای 4 تخته با چیدمان و تجهیزات زیبا و باکیفیت است و در مسیر قم – تهران – مشهد فعالیت دارد. این قطار را می‌توان در دسته قطارهای لوکس ایران قرار دارد.

امکانات قطارهای ریل سیر کوثر

در هرکدام از انواع قطارهای ریل سیر کوثر بسته به ستاره‌ و کلاسی که دارند، امکانات متفاوتی ارائه می‌شود. در ادامه مطلب، امکانات و خدمات آنها را بیان کرده‌ایم.

امکانات قطار زمرد

قطار 5 ستاره زمرد، یکی از قطارهای لوکس با امکاناتی باکیفیت بالا است. این قطار به‌تازگی وارد ناوگان حمل و نقل ریلی کشور شده و با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. واگن‌های قطار پنج ستاره زمرد، دارای کوپه‌های 4 نفره تمیز هستند و امکانات متنوعی در آن‌ها ارائه می‌شود که عبارتند از:

  • دارای سرویس‌های بهداشتی و فرنگی در هر واگن

  • برخورداری از تهویه مطبوع و قابل شخصی‌سازی در هر کوپه

  • مجهز به سیستم‌های صوتی تصویری و امکان تماشای فیلم به دلخواه مسافر

  • برخورداری از کف‌پوش‌های ضدحریق

  • برخورداری از امکانات رفاهی و سرگرمی از جمله میزهای غذاخوری، میز‌ یک‌نفره، اینترنت وای فای، سرویس احضار مهماندار، چراغ مطالعه در داخل کوپه‌ها و پورت usb و ...

  • پذیرایی باکیفیت شامل نوشیدنی‌های گرم و سرد در کوپه‌ها، پذیرایی در کافی‌شاپ، سر غذا در رستوران در ظروف هتلی و میان‌وعده‌ها

امکانات قطار غزال ریل سیر کوثر

قطار 4 ستاره غزال با واگن‌های 9 کوپه‌ای 4 نفره، خلوت‌ترین واگن‌ها را دارد و برهمین اساس، بلیط قطار غزال ریل سیر کوثر از طرفداران بسیاری برخوردار است؛ البته قیمت مناسب بلیط و امکانات متنوع نیز در این محبوبیت بی‌تأثیر نبوده‌اند.

  • مجهز به سیستم‌ صوتی و تصویری

  • دارای سیستم تهویه هوای مطبوع

  • برخورداری از پرسنل مجرب و آموزش‌دیده

  • عایق صدا و دمای بدنه

  • مجهز به سرویس‌های بهداشتی و فرنگی برای هر واگن

  • پذیرایی باکیفیت در رستوران و همچنین میان‌وعده رایگان

  • ارائه سیستم احضار مهماندار

  • خدمات رفاهی مانند سرویس خواب تمیز، آب‌سرد کن، یخچال، مایکروویو، کنسول بازی و اسباب‌بازی‌های مختلف دیگر و ... .

امکانات قطار اپتیما ریل سیر کوثر

ارزان‌ترین بلیط قطار ریل سیر کوثر مربوط به قطارهای 3 ستاره اپتیما است. کوپه‌های این قطار 6 تخته است و بر این اساس برای مسافرت‌های دسته‌جمعی و خانوادگی گزینه بهتری است. قیمت اقتصادی در کنار امکاناتی به شرح زیر، از دلایل محبوبیت‌ بلیط‌های این قطار هستند.

  • برخورداری از سیستم تهویه هوا با قابلیت شخصی‌سازی و تنظیم درجه توسط مسافر

  • مجهز به نمایشگرهای ال سی دی و امکانات صوتی و تصویری

  • دارای سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی

  • پذیرایی یک وعده به صورت رایگان و امکان سرو غذا در رستوران و تهیه تنقلات

  • شیشه‌ها و بدنه عایق

  • امکاناتی رفاهی از قبیل پریز برق در تمامی کوپه‌ها

نکاتی درباره رزرو قطار ریل سیر کوثر

امکان رزرو کوپه دربست و حمل خودرو در قطارهای ریل سیر کوثر وجود دارد. قیمت بلیط قطارهای این شرکت باتوجه به نوع و کلاس قطار متفاوت است؛ لذا در هنگام رزرو بلیط قطار ریل سیر کوثر، حتما توجه کنید که کدامیک از آن‌ها را مدنظرتان است.

اگر از سفر منصرف شده‌اید، می‌توانید بلیط قطار کوثر را کنسل و مبلغ آن را استرداد کنید. در صورت خرید اینترنتی بلیط قطار، بهترین روش استرداد، مراجعه به سایتی است که آن را خریداری کرده‌اید. فلای تودی به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های رزرواسیون آنلاین بلیط، شرایط آسان و سریعی را برای استرداد بلیط فراهم می‌کند. در ادامه با سایر امکانات این سایت آشنا خواهید شد.

رزرو آسان بلیط قطار کوثر از سایت فلای تودی

آژانس گردشگری فلای تودی، یکی از بهترین و آسان‌ترین سایت‌های رزرو بلیط قطار در ایران را در اختیار هموطنان قرار داده است. از طریق این سایت علاوه‌بر رزرو آسان بلیط‌ قطارهای متنوع و فعال در تمامی مسیرهای راه آهن کشور، خدمات دیگری نیز کاربران ارائه می‌شود. از جمله این خدمات می‌توانیم به کنسلی و استرداد آسان بلیط قطار، اطلاع از بلیط‌های لحظه‌آخری قطار و هواپیما، آشنایی با مقاصد گردشگری ایران و بسیاری از کشورهای جهان و همچنین امکان رزرو آسان هتل و اقامتگاه اشاره کنیم. با اعتماد به فلای تودی، بخش زیادی از استرس و درگیری‌های سفر را از خود دور خواهید کرد.

 

ارسال نظر: