مسیر شغلی چیست؟ + آشنایی با انواع بازاریابی

کدخبر: 2379083

چرا داشتن مسیر شغلی اهمیت دارد؟ یکی از بهترین راه‌ها برای آماده شدن برای شغل رویایی‌تان، ایجاد و دنبال کردن یک مسیر شغلی است.  شما به اهداف شغلی خود فکر می کنید و اینکه چقدر در شغل رویایی خود موفق خواهید بود. به این فکر کنید که موفقیت برای شما چگونه به نظر می رسد و در اولین روز نقش ایده آل خود چه احساسی خواهید داشت.

در اینجا تعریف مسیر شغلی را به همراه مثال‌ها و مهارت‌هایی که برای ترسیم مسیر شغلی خود نیاز دارید، پیدا خواهید کرد.

مسیر شغلی چیست؟

مسیر شغلی به عنوان یک برنامه بلند مدت تعریف می شود که شامل مراحل یا وظایف خاصی است که به شما کمک می کند تا به یک شغل یا نقش جدید مطلوب برسید. معمولاً شامل مجموعه‌ای از مشاغل یا نقش‌های مرتبط می‌شود که سطوح فزاینده‌ای از مسئولیت، توسعه مهارت و احتمالاً سطوح بالاتری از پاداش را فراهم می‌کند.

مسیر شغلی سازمانی

مسیر شغلی سازمانی (همچنین به عنوان نردبان شغلی یا طرح شغلی عمودی شناخته می شود) مسیر شغلی است که با مدیر مستقیم خود ایجاد می کنید. هدف بالا رفتن از نردبان شغلی در یک شرکت است.

در حالی که بسیاری از مسیرهای شغلی به سمت‌های مدیریتی منتهی می‌شوند، چندین مسیر برای کسانی که آرزوی مدیریت ندارند وجود دارد. بسیاری از سازمان ها در حال حاضر چارچوب مسیر شغلی را برای کارکنان خود ایجاد کرده اند. این روند ممکن است به این صورت باشد: شما یک مسیر شغلی با مدیر خود ایجاد می کنید. با هم، اهداف شغلی را برای رسیدن به آنها تعیین خواهید کرد. این اهداف شما را برای گام بعدی در مسیر شغلی خود آماده می کند، از جمله: کمک به پروژه های خاص، مربیگری همکاران و ... . برای ادامه مسیر شغلی خود، باید نقاط عطف و اهداف خود را اغلب مرور کنید. همچنین باید مسیر شغلی خود را حداقل هر سه ماه یکبار با مدیر مستقیم خود مرور کنید.

آشنایی با انواع بازاریابی

زمانیکه در مسیر شغلیِ حرفه‌هایی از جمله بازاریابی قرار میگرید یا نیاز است که با آن ها بیشتر و بهتر آشنا شوید تا راه صحیح مسیر شغلی را پیدا کنید، لازم است که اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و با آگاهی کافی در این مسیر شغلی گام بردارید.

برای مثال به ذکر انواع بازاریابی که اسامی آن ها در ادامه بیان شده دقت کنید، آنها را به خوبی یاد بگیرید تا با استفاده و کاربرد درست هر یک از آنها در مسیر شغلی پیشرفت کنید.

Picture1

1. بازاریابی شبکه ای

بازاریابی مبتنی بر حساب

2. بازاریابی اکتسابی

3. بازاریابی وابسته

4. بازاریابی برند

5. بازاریابی محتوا

6. بازاریابی فرهنگی

7. دیجیتال مارکتینگ

8. بازاریابی آموزشی (آموزنده).

9. بازاریابی ایمیلی

10. بازاریابی احساسی (متقاعد کننده) و ...

در ادامه به توضیح یکی از بازاریابی‌های کاربرد پرداخته شده است:

بازاریابی شبکه ای چیست؟

بازاریابی شبکه ای یک مدل کسب و کار است که به فروش شخص به فرد توسط نمایندگان مستقل بستگی دارد که اغلب از خانه کار می کنند. یک تجارت بازاریابی شبکه ای ممکن است از شما بخواهد که شبکه ای از شرکای تجاری یا فروشندگان ایجاد کنید تا به تولید سرنخ و بسته شدن فروش کمک کنند.

کدام نوع بازاریابی برای شما مناسب است؟

اکنون که در مورد انواع بازاریابی موجود را میشناسید، مطمئن هستم که شما هم مثل من غرق در تصمیم‌گیری برای انتخاب نوع بازاریابی برای کسب‌وکارتان هستید. بسیاری از برندها از ترکیبی از این انواع استفاده می کنند، در حالی که بسیاری از آنها به یک نوع پایبند هستند زیرا می دانند که برای آنها کار می کند. تصمیم گیری در مورد رویکرد بازاریابی به عوامل مختلفی بستگی دارد:

  • بودجه
  • مدت زمان
  • مخاطب هدف
  • اهداف تجاری

هنگامی که به این سؤالات پاسخ دهید، متوجه خواهید شد که برخی از این انواع برای شما کارایی ندارند. انواع را بر اساس اهداف خود، تلاش‌هایی که انجام می‌دهند و دستیابی به آن‌ها اولویت‌بندی کنید.

جمع بندی

مجموعه آموزشی پرانتز با ایجاد توسعه فردی و کاری، این روزها به خوبی در زمینه آموزش انواع بازاریابی به صورت حرفه‌ای، مدیریت ارتباط با مشتری، مرکز تماس، مشاوره به کسب و کارها و سایر تکنیک‌های الزامی در این حوزه کاری جواب خود را پس داده است و به کمک افراد زیادی در این حوزه آمده است. پس در صورت نیاز به هرگونه آموزشی، یادگیری و آموزش تکنیک‌هایی برای طی کردن مسیر از خوببه عالی شدن به شما کمک خواهد کرد.

 

ارسال نظر: