چه زمانی برای خرید ارزان به استانبول سفر کنیم؟

کدخبر: 2379125

استانبول، پایتخت فرهنگی و اقتصادی ترکیه، مقصدی محبوب برای گردشگران ایرانی است. این شهر با تلفیقی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی و خرید، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای هر سلیقه‌ای ارائه می‌دهد. اما انتخاب زمان مناسب برای سفر به استانبول، نقشی کلیدی در کیفیت و هزینه سفر شما خواهد داشت. در این مطلب، به بررسی بهترین زمان سفر به استانبول از زوایای مختلف می‌پردازیم تا بتوانید با توجه به نیازها و بودجه خود، بهترین زمان را برای سفرتان انتخاب کنید.

بهترین زمان برای تماشای مکان‌های دیدنی تاریخی

اگر به قصد بازدید از اماکن تاریخی به استانبول سفر می‌کنید، مناسب‌ترین زمان برای بازدید از اماکن تاریخی این شهر، به صورت زیر است:

فصل بهار (فروردین تا تیر)

آب و هوای ملایم و دلپذیر بهار، این فصل را به بهترین زمان برای بازدید از مکان‌های دیدنی تاریخی استانبول مانند مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، و آب انبار باسیلیکا تبدیل می‌کند.

فصل پاییز (مهر تا آذر)

خنک شدن هوا در پاییز، ازدحام گردشگران را کاهش می‌دهد و فرصتی مناسب برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی بدون شلوغی و عجله فراهم می‌کند.

بهترین زمان سفر به استانبول با در نظر گرفتن هزینه

اگر مدیریت هزینه‌ها در سفر به استانبول برایتان اهمیت ویژه‌ای دارد، در ادامه بهترین زمان سفر به این شهر را برای کاهش حداکثری هزینه‌ها، بررسی می‌کنیم:

زمستان (دی تا اسفند)

در فصل زمستان، قیمت هتل‌ها و پروازها به طرز قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر به دنبال سفری ارزان هستید، زمستان می‌تواند بهترین زمان برای شما باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که در این فصل، آب و هوا سرد و بارانی است.

اوایل بهار و اوایل پاییز

در این دو فصل، قیمت‌ها نسبت به فصل‌های پرطرفدار مانند تابستان و اواخر پاییز به دلیل حراج‌های بلک‌فرایدی، کریسمس و نوروز مناسب‌تر است و می‌توانید از آب و هوای معتدل نیز لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

اگر قصد دارید با هدف خرید به استانبول سفر کنید، بهترین زمان خرید به صورت زیر است:

حراج‌های تابستانه (اوایل تیر تا اوایل مرداد)

در این فصل، بسیاری از برندهای معروف و فروشگاه‌های استانبول، حراج‌های تابستانه خود را برگزار می‌کنند و می‌توانید از تخفیف‌های قابل توجهی برای خرید لباس، لوازم جانبی و... بهره‌مند شوید.

حراج‌های زمستانه (اوایل دی تا اوایل بهمن)

حراج‌های زمستانه استانبول نیز فرصتی مناسب برای خرید با قیمت‌های مناسب است. در این زمان حراج‌های بلک‌فرایدی و کریسمس برگزار می‌شود و بهترین زمان برای خرید با تخفیف‌های بالاست.

بهترین زمان سفر به استانبول برای تفریح

اگر هدف اصلی شما از سفر به استانبول، تفریح و گشت و گذار است، بهترین زمان سفر به استانبول با هدف تفریح، به صورت زیر است:

فصل بهار و پاییز در استانبول

آب و هوای ملایم و دلپذیر این دو فصل، بهترین زمان برای تفریحات و گشت و گذار در استانبول است. در بهار گل‌های رنگارنگ سراسر این شهر را می‌پوشانند و نسیم ملایم بهاری پوستتان را نوازش می‌کند. در فصل پاییز هم شهر استانبول لباس نارنجی و زرد به تن می‌کند و مناظر شهر غرق زیبایی و نسیم خنک می‌شود. این دو فصل بهترین زمان برای گشت و گذار در شهر و استفاده از نقاط تفریحی و توریستی است.

فصل تابستان در استانبول

اگر به دنبال تفریحات ساحلی و آبتنی هستید، تابستان بهترین زمان برای سفر به استانبول خواهد بود. آب و هوای گرم تابستان به شما فرصت استفاده از آفتاب داغ تابستانی و آبتنی و تفریحات آبی را می‌دهد.

بهترین زمان سفر به استانبول از نظر آب و هوا

اگر برایتان مهم است که در سفرتان به استانبول، از آب و هوای شهر هم لذت ببرید، لازم است بدانید که دو فصل بهار و پاییز، به دلیل آب و هوای معتدل و دلپذیر، بهترین زمان سفر به این شهر هستند. در تابستان، استانبول گرم و آفتابی است و اگر نسبت به گرمای هوا حساس هستید، سفر به استانبول در فصل تابستان را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. زمستان‌های استانبول هم بسیار سرد و بارانی هستند.

خلوت‌ترین و شلوغ‌ترین زمان سفر به استانبول

خلوت‌ترین زمان سفر به استانبول، فصل زمستان (به جز ایام کریسمس و سال نو میلادی) و شلوغ‌ترین زمان، تابستان و اوایل پاییز و هنگام حراج‌های بلک‌فرایدی، کریسمس و نوروز است. قیمت بلیط هواپیما و هتل هم تحت تاثیر همین شرایط است. برای مثال، قیمت بلیط تهران استانبول در تابستان و اوایل پاییز، قطعا بسیار بالاتر از فصل زمستان خواهد بود.

فلای‌تودی | مرجع رزرو هتل و خرید بلیط استانبول

اگر قصد خرید رزرو هتل و خرید بلیط به مقصد استانبول را دارید، صفر تا صد سفر خود را می‌توانید از طریق فلای‌تودی برنامه‌ریزی کنید. فلای‌تودی با ارائه ۱.۵ میلیون هتل در سراسر جهان و ۹۰۰ خط هوایی در جهان، امکان رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما در سراسر دنیا را فراهم کرده است. شما می‌توانید بهترین هتل های استانبول را با ارزان‌ترین قیمت و تخفیفات ویژه در فلای‌تودی مشاهده کنید و قیمت و امکانات آن‌ها را باهم مقایسه کنید. همچنین می‌توانید بلیط هواپیما استانبول را با بهترین قیمت خریداری کنید.

فلای‌تودی علاوه بر امکان رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما، امکان خرید بلیط قطار، دریافت ویزا و رزرو تورهای داخلی و خارجی را هم فراهم کرده است. تمامی خدمات گفته شده را می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی دریافت کنید.

 

ارسال نظر: