میزهای کوارتز در مقابل گرانیت مشهد: کدام بهتر است؟

کدخبر: 2379278

زمانی که نوبت به انتخاب کانتر می رسد، محدود کردن گزینه ها می تواند دشوار باشد. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه خود را بین میزهای کوارتز و میزهای گرانیتی مشهد انتخاب می کنند. تصمیم گیری بین این دو ماده درجه یک همیشه آسان نیست، به خصوص اگر مزایا و معایب میزهای گرانیتی مشهد و کوارتز را نمی دانید. هر دو تولید کننده گرانیت و کوارتز به این می بالند که محصولاتشان بادوام و درجه یک هستند، و در حالی که این درست است، هر دو نوع کانتر دارای مزایا و معایب خود هستند.

برای پاسخ به این سوال که کوارتز بهتر است یا سنک گرانیت مشهد ، ترکیب، هزینه و مزایای هر ماده را بررسی کردیم. در ادامه بخوانید تا بدانید کدام یک از این کانترها بهترین گزینه برای آشپزخانه، حمام یا محل کار شما هستند.

 

00

کوارتز چیست؟

میزهای کوارتز سنگ های مهندسی شده ای هستند که از ترکیبی از قطعات کوارتزیت طبیعی، سایر مواد معدنی و یک عامل اتصال تشکیل شده اند.

صفحات پیشخوان کوارتز سنگ های طبیعی مانند مرمر، سنگ آهک و گرانیت نیستند. در عوض، این یک نوع سنگ مهندسی است که بسیار بادوام و کاربردی است. اسلب های کوارتز در طرح های مختلف موجود هستند و اغلب شبیه سنگ های طبیعی هستند.

00

 

سنگ گرانیت مشهد چیست؟

از طرف دیگر، میزهای گرانیتی کاملاً از سنگ طبیعی ساخته شده اند. گرانیت به مقدار زیاد از زمین استخراج می شود و به قطعات ظریف بریده می شود. سپس تخته ها صیقلی شده و به ابعاد مناسب برای میز برش داده می شوند. گرانیت در رنگ ها و طرح های بسیاری تولید می شود و بیشتر به خاطر رگه های متمایزش شناخته می شود.

کوارتز در مقابل سنگ گرانیت

هزینه

وقتی نوبت به هزینه می رسد، گرانیت و کوارتز هر دو یک سرمایه گذاری خواهند بود. اگر با بودجه کمتری کار می کنید، اینها ممکن است بهترین مواد برای شما نباشند زیرا قیمت ها تفاوت چندانی ندارند.

هزینه نصب میزهای کوارتز می تواند از 80 تا 140 دلار در هر فوت مربع متغیر باشد. میزهای گرانیتی می توانند بین 80 تا 175 دلار برای هر فوت مربع قیمت داشته باشند. تفاوت قیمت بین گرانیت و کوارتز متفاوت خواهد بود زیرا هر دو ماده وارداتی بین المللی هستند، بنابراین تعرفه ها و سایر هزینه های حمل و نقل بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد.

پایداری

وقتی صحبت از سازگاری با محیط زیست می شود، گرانیت 100% طبیعی است. در مقابل، کانترهای کوارتز از مواد معدنی طبیعی و رنگدانه‌های رنگی ساخته می‌شوند، اما با رزین‌های پلیمری اضافه شده که مواد را به هم متصل می‌کند و دوام را افزایش می‌دهد. در حالی که میزهای گرانیتی از زمین استخراج می شوند، کوارتز از قطعات سنگ باقی مانده تشکیل می شود، بنابراین نیازی به استخراج اضافی نیست.

دوام و نگهداری

وقتی صحبت از دوام و نگهداری می شود، متوجه می شوید که هر دو ماده بادوام هستند، اما کوارتز چند مزیت مشخص دارد. از آنجایی که کوارتز پس از نصب نیازی به آب بندی ندارد، لازم نیست نگران ترک خوردگی، لکه شدن یا به دام افتادن باکتری هایی مانند سطوح گرانیتی بدون مهر و موم صفحات کوارتز باشید.

گرانیت به طور مشابه بسیار بادوام و ماندگار است، اما نیاز به آب بندی دارد.

مقاومت در برابر حرارت

تنها منطقه ای که گرانیت بر کوارتز برتری دارد، مقاومت در برابر حرارت است. هر دو نسبتاً مقاوم در برابر حرارت هستند، اما گرانیت می تواند دمای بسیار بالاتری را تحمل کند. کوارتز می تواند تا حدود 300 درجه فارنهایت دما را تحمل کند، در حالی که گرانیت می تواند تا دمای باورنکردنی 1200 درجه فارنهایت را تحمل کند.

بنابراین، هنگام پخت و پز روی میز کوارتز، مطمئن شوید که قابلمه و ماهیتابه داغ را مستقیماً روی سطح آن قرار ندهید.

 

بنابراین، کدام گزینه برای شما بهتر است - کوارتز یا گرانیت؟

در نتیجه، هر دو کوارتز و گرانیت مواد سطح بالایی هستند که در کانترها استفاده می شوند. هر دو ماده پتانسیل ایجاد ارزش افزوده به خانه شما را دارند. کسانی که از مواد طبیعی لذت می برند، مزایای کانترهای گرانیتی را ترجیح می دهند، در حالی که دیگران به نگهداری آسان و دوام بالاتر میزهای کوارتز اهمیت می دهند.

مجموعه کاملی از میزهای کوارتز و میزهای گرانیتی Marble System را به صورت آنلاین مرور کنید  یا در یک فروشگاه کاشی در لس آنجلس، مجموعه گسترده ای از کاشی ها و اسلب ها را کاوش کنید.

سوالات متداول

تفاوت کوارتز و گرانیت چیست؟

بزرگترین تفاوت گرانیت و کوارتز در ترکیب آنهاست. در حالی که گرانیت یک سنگ طبیعی است، کوارتز یک سنگ مهندسی شده است. با این حال، هر دو از مواد سطح بالا و با کیفیت بالا هستند.

مراقبت و نگهداری از کدام ساده تر است: کوارتز یا گرانیت مشهد؟

نگهداری سطوح کوارتز راحت تر از گرانیت است. سطح گرانیت متخلخل است و برای حفظ یکپارچگی باید به مرور زمان آب بندی و آب بندی شود.

کدام گرانتر است: کوارتز یا گرانیت؟

خریداران اغلب تعجب می کنند که آیا کوارتز گران تر یا ارزان تر از گرانیت است و صادقانه پاسخ آن متفاوت است. قیمت نصب در هر فوت مربع برای هر دو ماده کاملاً مشابه است، بنابراین ممکن است تفاوت قابل توجهی در هزینه های اولیه مشاهده نکنید. از نظر گرانیت و کوارتز، قیمت ها قابل مقایسه است.

به جای اینکه بپرسید کدامیک گرانتر است، گرانیت یا کوارتز، باید در نظر بگیرید که کدام یک بهتر نیازها و سبک زندگی شما را برآورده می کند.

آیا کوارتز راحت تر از گرانیت خراش می کند؟

به طور کلی، کانترهای کوارتز نسبت به کانترهای گرانیتی در برابر خط و خش مقاومت بیشتری خواهند داشت. این بدان معنا نیست که کوارتز بهتر از گرانیت است، بلکه رزین‌های اضافه شده باعث می‌شود که میزهای کوارتز در طول زمان پوشیده شوند. گرانیت یک ماده طبیعی است، بنابراین برای جلوگیری از خراش، تراشه و لکه باید آب بندی شود.

آیا میزهای گرانیتی یا کوارتز به ارزش فروش مجدد خانه شما کمک می کنند؟

بحث بین میزهای کوارتز و گرانیت حتی در مورد ارزش فروش مجدد نیز بسیار زیبا است. هر دو مواد افزودنی های طولانی مدت به فضاهای خانه ایجاد می کنند. این ارزش را می توان برای جلب توجه خریداران آینده که خواهان خانه ای هستند که در هنگام خرید دارای ویژگی های برتر باشد، استفاده شود

                        

 

ارسال نظر: