مدیر طرح فروش اقساطی در دولت دهم در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

۳۰۰۰ میلیارد در بانک‌ ملی گم‌ شد

کدخبر: 2003138

حاج اسماعیلی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانک ملی برای طرح میزان هیچ وقت بازپرداخت نشد و مسئولان بانک ملی در دولت یازدهم نسبت به ان بی تفاوت هستند.

جواد اسماعیلی مدیر طرح فروش اقساطی در دولت دهم در گفتگو با «نسیم آنلاین» در خصوص اجرای طرح فروش اقساطی کالا در دولت گذشته توضیح داد: در دولت نهم و دهم وام دو میلیونی برای خرید کالاهای تولید داخل تعیین شد. در آن زمان شخص آقای احمدی نژاد دستور داد که بانکها باید این وام را فقط به کارمندان رسمی دولت تخصیص دهند.

وی افزود: بنده به عنوان مدیر این طرح که عنوان آن "میزان" بود فعالیت می کردم. بعد از دستور رئیس جمهور وقت با بانکهای مختلفی صحبت کردیم، اما تنها بانک ملی با فشار معاون اول وقت رئیس جمهور در این طرح شرکت کرد و قرار شد که این وام را به فرهنگیان اختصاص دهد.

اسماعیلی تصریح کرد: بانک ملی برای این کار 300 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داد و این مبلغ بین کارمندان وزارت آموزش و پرورش تقسیم شد. تعداد کارمندان وزارت آموزش و پرورش چیزی در حدود یک میلیون نفر است، بنابراین اگر می خواستند 2 میلیون تومان به هر نفر تخصیص دهند، نیاز به حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبار بود ولی تنها 3000 میلیارد ریال اعتبار فراهم شده بود.

رئیس سابق بسیج اقتصادی و مشاور قائم مقام اسبق وزارت بازرگانی گفت: بعد از چند جلسه ای که معاون اول رئیس جمهور با مدیران بانک مرکزی برگزار کرد، آقای آقامحمدی مشاور اقتصادی دولت دهم مسئول این طرح شد. در آن زمان بعد از اینکه چند بار به بانکها مراجعه کردیم چند بانک حاضر شدند 10 هزار تا 20 هزار نفر را که عدد بسیار جزئی می شد، تحت پوشش تسهیلات 2 میلیونی طرح فروش اقساطی کالای ایرانی قرار دهند. این بانکها فقط می خواستند به دولتمردان وقت نشان دهند که وارد این موضوع شده اند.

مسئول طرح میزان در دولت دهم با اشاره عدم بازپرداخت این وام به نسیم آنلاین خاطرنشان کرد: آن زمان فرهنگیان و کارمندان چند وزارتخانه این وام را گرفتند، اما بازپرداخت این وامها هیچ وقت انجام نشد و در حال حاضر هنوز هم بانک ملی نتوانسته 300 میلیاردتومانی که برای این طرح اختصاص داده بود را پس بگیرد.

اسماعیلی بیان کرد: تا آخرین روزهای دولت دهم این پول بازنگشت و متاسفانه بانک ملی در دولت یازدهم هم چندان به دنبال بازپسگیری این پول نیست و تلاشی برای این مسئله نمی کند.

ارسال نظر: