یونان خواستار همبستگی اروپا درباره بحران مهاجران شد

کدخبر: 2016506

نخست‌وزیر یونان طی اظهاراتی خواستار همبستگی متحدان اروپایی یونان در خصوص بحران مهاجران طی نشست امروز اتحادیه اروپا و ترکیه در بروکسل شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: نخست‌وزیر یونان روز یکشنبه خواستار همبستگی هم‌پیمانان اروپایی با دولت آتن در ارتباط با بحران مهاجران شد.

بنابه گزارش خبرگزاری رویترز، «الکسیس سیپراس» طی اظهاراتی در این خصوص اعلام کرد: «یونان خواستار همبستگی هم‌پیمانان اروپایی خود در خصوص بحران مهاجران طی نشست روز دوشنبه اتحادیه اروپا و ترکیه در بروکسل است و از آنها می‌خواهد از میان ترس، نژادپرستی و همبستگی یکی را انتخاب کنند.»

وی همچنین با متهم کردن اتریش و کشورهای حوزه بالکان به اعمال تدابیر محدود کننده در مرزهای خود اعلام کرد که این کشور اروپا را به نابودی و زوال می‌کشانند.

بنابر اعلام کمیسر امور مهاجران اروپا، در حال حاضر بیش از 30 هزار مهاجر و پناهجو به دلیل تصمیمات برخی کشورهای حوزه بالکان در یونان حضور دارند و در انتظار باز شدن مرز مقدونیه برای ادامه مسیر مهاجرت خود به سمت کشورهای اروپای غربی از جمله آلمان هستند که با توجه به افرادی که از ترکیه و از طریق دریای اژه خود را به جزایر یونان می‌رسانند، احتمالا شمار پناهجویان بلوکه شده در یونان تا پایان ماه جاری به 100 هزار نفر خواهد رسید.

ارسال نظر: