رئیس جمهور ترکمنستان به بلاروس می رود

کدخبر: 2029302

رئیس جمهور ترکمنستان در تاریخ ۲۲ تا ۲۳ اردیبهشت سال جاری به بلاروس سفر می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "قربانقلی بردی‌محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان 11 الی 12 ماه می (22 تا 23 اردیبهشت) سال جاری میلادی (2016) به بلاروس سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، دیدار با همتای بلاروسی خود و مذاکرات دوجانبه و هیئت همراه، امضاء بسته اسناد همکاری از برنامه های سفر 2 روزه رئیس جمهور ترکمنستان به مینسک برنامه ریزی شده‌ است.

رئیس جمهور ترکمنستان آخرین بار در اکتبر سال 2014 میلادی به «مینسک» سفر کرده است.

ترکمنستان و جمهوری بلاروس در 21 ژانویه سال 1993 میلادی روابط دیپلماتیک خود را برقرار کرده و در زمینه‌ اقتصادی، تجاری، فرهنگی، آموزشی و بین‌المللی با یکدیگر ارتباط دارند.

شرکت‌های بلاروسی حضور فعالی در اجرای طرح‌های بزرگ در ترکمنستان دارند که در مجموع 16 پروژه به ارزش بیش از یک میلیارد و 145 میلیون دلار در دست اجرا می‌باشد.

ترکمنستان از بلاروس ماشین‌آلات کشاورزی، ماشین‌آلات صنعتی، نظامی، دارو و مواد غذایی وارد و محصولات نساجی، کشاورزی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را به بلاروس صادر می‌کند.

رئیس جمهور بلاروس آخرین بار در اواخر سال 2013 میلادی به عشق‌‏آباد پایتخت کشور ترکمنستان سفر کرد و در جریان آن بیش از 10 سند همکاری با همتای ترکمنی خودبه امضا رساند.

ارسال نظر: