در خطبه‌های نماز جمعه غزه عنوان شد

هنیه: برای شکستن محاصره غزه از ایجاد بندر بین‌المللی چشم‌پوشی نخواهیم کرد

کدخبر: 2037269

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) بر پایبندی به درخواست مربوط به ایجاد بندر بین‌المللی در باریکه غزه برای پایان دادن به محاصره ۱۰ ساله این منطقه تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه درخطبه های نماز جمعه غزه گفت: ایجاد بندری در باریکه غزه، آرزوی ملت فلسطین برای شکستن محاصره غزه است و ما همچنان بر این حق و خواسته خود پافشاری می کنیم.

وی تاکید کرد که از ایجاد چنین بندری به هیچ وجه چشم پوشی نخواهیم کرد، هرچند تلاشی هایی برای محروم کردن ملت فلسطین از این حق در جریان است. مقام ارشد حماس از سوی دیگر خواستار ادامه مبارزه و تلاش در این زمینه شد و گفت: به همه کشورها و نهاد هایی که برای تحقق این خواسته عادلانه تلاش می کنند، اعلام می کنیم که این تلاش ها اقدامی درست و بجا است.

وی خاطرنشان کرد که بندرغزه مایه امید ملت فلسطین برای شکستن محاصره غزه و پایان دادن به این ظلم و محاصره زمینی، دریایی و هوایی است که از 10 سال پیش تاکنون ادامه دارد.

اسماعیل هنیه گفت: امیدواریم با ایجاد بندر در باریکه غزه، بتوانیم از طریق آن با جهان خارج ارتباط برقرار کنیم.

وی از سوی دیگر گفت: هیچ جایگزیی برای گذرگاه های موجود از جمله گذرگاه رفح وجود ندارد اما این حق مسلم مردم غزه است که به این وضعیت که غزه را به زندان تبدیل کرده پایان دهند.

وی از تلاش های یک کمپین جهانی برای لغو محاصر غزه که در آن شماری از نهادهای فلسطینی،اسلامی، عربی، اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین شرکت دارند، تشکر و قدردانی کرد.

اسماعیل هنیه با اشاره به همزمانی تلاش این کمپین با ششمین سالگرد کشتار سرنشینان کشتی مرمره ترکیه موسوم به ناوگان آزادی در تاریخ 31 ماه می سال 2010 از سوی رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که ایجاد چنین بندری در غزه به منزله وفاداری به خون شهدای این کشتی و ناوگان آزادی است که تلاش کردند برای شکستن محاصره، وارد غزه شوند.

وی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با محاصره غزه در رسیدن به اهداف خود شکست خورده و نتوانسته روحیه ملت فلسطین و مقاومت آنان را از بین ببرد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس هشدار داد که تداوم محاصره غزه، موجب تداوم انقلاب، مقاومت، پایداری و پافشاری هرچه بیشتر این ملت نسبت به حقوق و اصول و آرمان هایش خواهد شد.

وی خواستار تلاش جدی به منظور احیای وحدت و برقراری آشتی ملی واقعی شد، آشتی که همه مولفه های پایداری را فراهم سازد و باعث تقویت مشارکت و ایجاد نظام سیاسی واحد و یکپارچه فلسطینی شود.

اسماعیل هنیه همچنین بر حمایت از انتفاضه قدس که از اوایل اکتبر سال گذشته در کرانه باختری و قدس اشغالی آغاز شده است تاکید کرد.

ارسال نظر: