هشدار وزیر خارجه ترکیه به سران اروپا:

اگر اروپا روادید را لغو نکند، "توافق پناهجویان" را اجرا نمی‌کنیم

کدخبر: 2055162

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با نشریه "بیلد" خطاب به رهبران اتحادیه اروپا گفت: طی ۲ ماه آینده روادید سفر به اروپا را برای ترکیه لغو کنید وگرنه به جلوگیری از سیل مهاجران به اروپا را پایان می‌دهیم!

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین » به نقل از رویترز، "مولود چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با نشریه "بیلد" خطاب به رهبران اتحادیه اروپا گفت: طی ۲ ماه آینده روادید سفر به اروپا را برای ترکیه لغو کنید وگرنه به جلوگیری از سیل مهاجران به اروپا (اجرای توافق نامه آنکارا-بروکسل) را پایان می‌دهیم!

وی درباره بحث ها درباره آزادی ویزا برای شهروندان ترک با توجه به توافق پناهندگان به قرارداد منعقد شده در این باره اشاره کرده و گفت: و وقتی که من به قرارداد ها در این باره اشاره می کنم ناگهان خیلی ها عصبانی می شوند. اما این طور نمی تواند باشد که همه آنچه برای اتحادیه اروپا خوب است از طرف ما اجرا شود اما ترکیه در ازای آن هیچ چیزی دریافت نکند .

وزیر امور خارجه ترکیه با انتقاد از عملکرد اتحادیه اروپا گفت: ما به ندرت مانند یک کشور دیگر این گونه خود را به زحمت انداخته ایم تا همه شرایط برای عضویت در اتحادیه اروپا را برآورده کنیم. اما آنچه که ما حالا از بخش هایی از اروپا می بینیم تنها تهدید توهین و تحریم کامل است . ما چه جرم و جنایتی را مرتکب شده ایم؟ چرا این دشمنی با ترکیه وجود دارد؟

وی در بخش دیگری از این گفتگو از بازداشت های گسترده طرفداران جنبش فتح الله گول در کشورش به عنوان مغزهای متفکر کودتای نافرجام در ترکیه حمایت کرده و گفت: سازمان تروریستی گولن خطرناک است و حدود چهل سال است که در دادگستری، پلیس و ارتش نفوذ کرده است. خطر یک کودتای جدید وجود دارد .

مولود چاووش اوغلو همچنین خواستار پرداخت سه میلیارد یوروی توافق شده به کشورش از طرف اتحادیه اروپا شد و تصریح کرد: این پول البته برای ما نیست بلکه مال پناهندگان است. ترکیه بار اصلی همه کشورها را در این راستا بر دوش می کشد .

وی همچنین مطبوعات و رسانه های آلمانی را متهم به دروغ گویی و تحریف اخبار کرده و گفت: گزارش ها در آلمان در مسیری جهت دهی می شود که هیچ ربطی به واقعیات در ترکیه ندارد. این نمی تواند تصادفی باشد که رسانه ها با رویکردهای مخالف سیاسی درباره ترکیه کلمات و شعارهای برابری را انتخاب کنند .

ارسال نظر: