ابراهیم الزکزاکی: انقلاب اسلامی متعلق به همه مسلمانان جهان است

کدخبر: 2374593
خبرنگار:

شیخ ابراهیم الزکزاکی با اشاره به گسترش نفوذ و اثرگذاری انقلاب اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان تاکید کرد: مردم ایران نباید تصور کنند که انقلاب فقط متعلق به مردم ایران است، نباید فکر کنند که انقلاب محدود به مرزهای جغرافی ایران است، انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان جهان است.

به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از ایسنا؛ رهبر جنبش اسلامی نیجریه در نشست« بازتاب انقلاب اسلامی ایران در آثار اندیشمندان جهان» که از سوی جهاد دانشگاهی و انجمن ایرانی مطالعات جهان در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شده بود، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی  و تمامی مردم ایران اظهار کرد: انقلاب  اسلامی زمانی رخ داد که جهان به نوعی در  موقعیت از دست دادن امید بود.

وی با بیان این زمانی جهان غرب توانسته بود به نوعی تمام جهان اسلام را تسخیر کند، افزود : در آن مقطع اسلام یک پدیده تاریخی تلقی می شد و غربی ها تصور می کردند روزگاری اسلام در جهان حکمرانی می کرده و حالا این دوره به تاریخ پیوسته است ولی  انقلاب اسلامی مردم ایران  محاسبات را تغییر داد  و افکار همگان را متوجه ساخت که اسلام بازگشته و آمده است تا بماند.

 رهبر جنبش اسلامی نیجریه با اشاره به تلاش دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی و توسل آنها به ابزار فشارهای اقتصادی و تحریم برای تحقق این هدف در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر نسل جدیدی از مردم را داریم که انقلاب اسلامی برای شان مثل یک اتفاق تاریخی است ، مسلمانانی که کمتر از ۴۳ سال سن دارند در زمان انقلاب یا به دنیا نیامده بودند یا جوان‌تر از آن بودند که بدانند چه اتفاقی افتاد . در حقیقت انقلاب هر گوشه و کنار جهان را لمس کرده است.  

وی در همین ارتباط ادامه داد : زمانی گفته بودم و همچنان نیز تکرار می کنم که امام خمینی «ره» در سراسر جهان وارد هر خانه‌ای شده است ، بر روی هر خانه ای اثر گذاشته است، به مسلمانان امید داده است که اسلام احیا خواهد شد در خصوص غیر مسلمانان نیز  تفکرات آنان در قبال اسلام را عوض کرده است و  این در همه جای جهان مشهود است .

 شیخ ابراهیم الزکزاکی با اشاره مکان زندگی خود در قاره آفریقا  افزود: در اینجا   هیچکس تأثیر انقلاب اسلامی را انکار نمی کند ، انقلاب اسلامی به ما امید داده است که آنچه به استعمارگران باختیم ،پس از سالها مبارزه قابل بازگشت است.

 وی ادامه داد: به خاطر دارم که زمانی که دانش آموز بودم و تاریخ می‌خواندم ، درک ما از شیعه منفی بود، زیرا مطالب پیرامون آن منفی نوشته شده بود انقلاب این تفکر ما را تغییر داده و تفکر خیلی های دیگر را نیز عوض کرد .

شیخ ابراهیم الزکزاکی تصریح کرد :  در سال‌های قبل از انقلاب در اینجا درباره مکتب اهل بیت هیچ دانشی وجود نداشت حداقل در این بخش از جهان، اما اکنون اگر کسی در اینترنت عبارت شیعه در آفریقا را جستجو کند ، مطالب  بسیاری خواهد یافت و به همین ترتیب عبارت های شیعه در نیجریه، عاشورا در آفریقا، عاشورا در نیجریه؛ افراد علاقه‌مند بسیاری مشاهده خواهد شد که قبل از پیروزی  انقلاب اسلامی هیچ وجود نداشتند و از  این موهبت انقلاب اسلامی است .


 رهبر جنبش اسلامی نیجریه با بیان این که  دشمن خواسته است از قومیت گرایی برای منزوی کردن انقلاب اسلامی ایران  استفاده کند و بگوید این شیعه است، اما اشتباه بزرگی کرده‌اند،تصریح کرد: با گفتن شیعه هرچند کاملا اسلامی است آنها سعی می کنند دقیقاً روی این مکتب متمرکز شوند و  این کار باعث می‌شود مردم بخواهند بدانند این مکتب چیست؟ این اندیشه در باره چیست که چنین انقلابی را ایجاد کرده است در آخر کار به این نتیجه می رسند که این تفکر چیست و ما باز خواهیم گشت به آنچه به میراث برده ایم ،آنچه اعتقاد داریم ، آنچه دوست داریم و آنچه امید داریم بر زندگی‌مان حکمران باشد.


 وی تاکید کرد : انقلاب اسلامی ما را  امیدوار کرده است ، اخلاق ما را اعتلا بخشیده است ،آموزه‌های اهل‌بیت از طریق انقلاب شناخته شد و انقلاب اسلامی درک ما را از آموزه‌های اهل‌بیت بالا برده است.  
 
شیخ ابراهیم الزکزاکی با اشاره به گسترش نفوذ انقلاب اسلامی ایران  در نقاط مختلف جهان تاکید کرد :  مردم ایران نباید تصور کنند که انقلاب فقط متعلق به مردم ایران است، نباید فکر کنند که انقلاب محدود به مرز های جغرافی ایران است، انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان است و ان‌شاءالله در آینده نزدیک به لطف خدا شاهد درخشش هرچه بیشتر  اسلام در جهان خواهیم بود .‌

 

منبع: ايسنا
ارسال نظر: