چاووش‌اوغلو: حفتر نباید در اداره لیبی دخالت کند

کدخبر: 2355860

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اقدامات حفتر در لیبی گفت: چنین کودتاگری نباید جایگاهی در اداره یک کشور داشته باشد. بهترین راه‌حل برای لیبی راه‌حل سیاسی است.

مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی سخنانی در مراسم معرفی برنامه گردشگری امن در دوره پساکرونا تحت عنوان «بار دیگر کشف کن» که در آنتالیا برگزار شد، تاکید کرد: بهترین راه‌حل برای لیبی راه‌حل سیاسی است.

وی افزود: خلیفه حفتر به فراخوان‌ها گوش نداده و بالعکس حملاتش را شدیدتر کرد. او شکست خورده و محکوم به مغلوبیت است. پیروزی وی غیرممکن است. فرصتی برای روند سیاسی داشت که آن را هم از دست داد. بهترین راه‌حل برای لیبی راه‌حل سیاسی است.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: چنین کودتاگری نباید جایگاهی در اداره یک کشور داشته باشد. هیچ کودتاگری نباید در ساختار اداره یک کشور قرار بگیرد. بهترین راه‌حل برای لیبی راه‌حل سیاسی است.

چاووش‌اوغلو ضمن تاکید بر اینکه هر توافق و اقدامی در مدیترانه شرقی که ترکیه در آن نباشد، فاقد اعتبار و نفعی است، تصریح کرد: این موضوع با حرف به جایی نرسید ما نیز در عمل با کشتی‌های حفاری و توافق‌نامه‌هایمان آن را اجرایی می‌کنیم. اما از این به بعد نمی‌خواهیم یک‌طرفه باشد. آماده مذاکره با تمامی طرف‌ها از جمله یونان هستیم.

وی همچنین افزود: گروه تروریستی پ.ک.ک وارد منطقه سلیمانیه شمال عراق شده، کنترل صدها نقطه را به دست گرفته و به احزاب فشار وارد می‌کند که برای ما نیز تهدید به شمار می‌رود. بنابراین عملیات پنجه تا پاکسازی آن منطقه از لوث تروریست‌ها مرحله به مرحله ادامه خواهد یافت. این موضوع هم برای ما و هم برای عراق مثمر ثمر است.

چاووش‌اوغلو در پایان گفت: در آلمان برخی سیاست‌مداران هستند که ایدئولوژی چپ تندرو دارند اما من با هیچ ایدئولوژی مشکل ندارم٬ فرق نمی‌کند چپ باشد و یا راست، اما مخالف نژادپرستی هستم. این سیاست‌مداران با حمایت از گروه تروریستی پ.ک.ک در پی حذف عنوان تروریستی از پ.ک.ک هستند. آیا این عادلانه است؟ آیا این برخورد درستی است؟

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: