نماینده عراقی: الکاظمی ضعیف عمل می‌کند

کدخبر: 2356379

یک نماینده عراقی گفت که نخست‌وزیر این کشور در برخورد با موضوع حملات ترکیه و حضور نیروهای خارجی در این کشور، ضعیف عمل می‌کند.

«حنین القدو» نماینده پارلمان عراق امروز (یکشنبه) گفت که گروههای سیاسی، دولت و فراکسیون‌های پارلمان موضع یکسانی در قبال حملات ترکیه و حضور نیروهای آمریکایی در عراق ندارند.

به نوشته وبگاه المعلومه، او تأکید کرد که موضع دولت در قبال حملات ترکیه و حضور آمریکایی‌ها در عراق ضعیف است و می‌بایست نیروهای ارتش با استقرار در مرز با ترکیه، جلوی این حملات را بگیرند.

حنین القدو، همچنین گفت که منطقه کردستان نیز موضع صریح و روشنی در خصوص این حملات ندارد و نیروهای پیشمرگه علی رغم برخورداری از سلاح‌های پیشرفته کاری برای تأمین امنیت مرزها انجام نمی‌دهد.

به گفته این نماینده عراقی، در قانون اساسی این کشور در بند دوم فصل اول تأکید شده است که گروههای مسلح نباید امکان و پایگاه لازم برای انجام حملات به کشورهای همسایه عراق از جمله ایران و ترکیه را داشته باشند.

امروز نیز نماینده فراکسیون «النهج الوطنی» عراق از دولت این کشور خواست که به حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا پایان دهد و باید پرونده حضور نیروهای آمرکیایی و ائتلاف در عراق بسته شود و از مشکلات حضور این نیروها در کشورها، خلاصی یافت.

«خبرگزاریز فارس»

ارسال نظر: