هشدار به انگلیسی‌ها در خصوص بروز برخی اختلالات

کدخبر: 2368091

دولت انگلیس هشدار داده که مشاغل و مسافران بریتانیایی از آغاز سال نو، با برخی اختلالات مواجه خواهند شد و باید برای تغییرات اساسی آماده باشند.

«مایکل گوو»، وزیر کابینه بریتانیا و معاون «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در خصوص برخی اختلالاتی که مشاغل و مسافران انگلیسی بعد از آغاز سال نو با آنان مواجه می‌شوند، هشدار داده است.

به نوشته پایگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، مایکل گوو گفته برخی اختلالات و تغییرات اساسی و رویه‌ای در این خصوص بعد از این تاریخ وجود خواهد داشت.

وی به شهروندان انگلیسی که قصد سفر به اتحادیه اروپا را دارند گفته که بیمه مسافرتی جامعی را داشته باشند و هزینه‌های رومینگ تلفن همراه خود را بررسی کنند.

دولت انگلیس هم هشدار داده که مشاغل و مسافران بریتانیایی در پی خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا، باید برای تغییرات اساسی آماده باشند.

سفیران اروپایی قرار است باز هم درباره توافق تجاری بعد از برگزیت با یکدیگر بحث و گفت‌وگو کنند.

دیپلمات‌های اروپایی با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا مشخص کنند چگونه می‌توانند توافق شکل گرفته پیش از روز کریسمس (۲۵ دسامبر) را موقتاً تأیید کنند.

این دیپلمات‌ها در حالی قرار است با یکدیگر گفت‌وگو کنند که از اعضای پارلمان انگلیس خواسته شده در شب سال نوی میلادی یعنی روز چهارشنبه، این توافق را به رأی بگذارند.

از سوی دیگر «لیز تراس»، وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس نیز گفته انتظار دارد این هفته یک توافقنامه تجاری را با ترکیه به امضا برساند. اقدامی که پیش از شکل‌گیری توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا غیر ممکن بود.

انگلیس و اتحادیه اروپا پنجشنبه هفته گذشته به یک توافق تجاری برای تنظیم روابط دو طرف بعد از برگزیت دست پیدا کردند.

این توافق بدان معناست که انگلیس از اول ژانویه ۲۰۲۰، شرایط برای برقراری روابط تجاری با اتحادیه اروپا به ارزش ۶۶۰ میلیارد پوند در سال را پذیرفته است.

انگلیس رسماً در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری (۳۱ دسامبر ۲۰۲۰) دوران گذار را سپری کردند و انگلیس در این دوران ملزم به حفظ معیار‌های اصلی عضویت در این اتحادیه بود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: