مشارکت 8.8 درصدی در انتخابات تونس

کدخبر: 2375991

الجزیره در خبری فوری گزارش داد هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در پایان رأی گیری میزان مشارکت را 8/8 درصد اعلام کرده است.

به گزارش العالم، فاروق بوعسکر در کنفرانسی که درمورد تحولات روند انتخابات در تونس برگزار شده بود، گفت که تعداد رأی دهندگان از مجموع کسانی که ثبت نام کرده بودند، 656 هزار 915 نفر بوده است.

بنابر این گزارش ۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۵۶ رأی دهنده در داخل و خارج از کشور ثبت نام کرده بودند.

در همین حال الجزیره در خبری فوری گزارش داد هیئت عالی مستقل انتخابات تونس در پایان رأی گیری میزان مشارکت را 8/8 درصد اعلام کرده است.

شش شعبه رأی گیری در منطقه سلیانه درهای خود را حدود ساعت چهار بعد از ظهر امروز (شنبه) بستند. این شعبه ها از ساعت 9 صبح رای گیری را آغاز کرده بودند. شمارش آرا در این شعبه ها بلافاصله آغاز شد.

شعبه های رأی گیری صبح امروز (شنبه) درهای خود را به روی رأی دهندگان باز کردند تا در اجرای نقشه راه قیس سعید، رئیس جمهور تونس در انتخابات زودهنگام پارلمانی شرکت کنند.

بیش از 11 هزار شعبه رأی گیری در سراسر تونس از ساعت هشت صبح امروز (شنبه) به وقت محلی و ساعت هفت به وقت جهانی پذیرای رأی دهندگان بودند و رأی گیری تا ساعت شش بعد از ظهر ادامه داشت.

انتخابات امروز (شنبه) در ادامه سلسله تدابیر و اجرای وضعیت فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

در این انتخابات همچنین یک هزار و ۵۸ نامزد شامل ۹۳۶ مرد و ۱۲۲ زن برای کسب ۱۶۱ کرسی مجلس نمایندگان در ۱۵۴ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند.
هیئت عالی مستقل انتخابات تونس 11 هزار و 485 مرکز رأی گیری برای داخل و چهار هزار و 692 مرکز رأی گیری برای خارج کشور از جمله در فرانسه و ایتالیا اختصاص داده است.

در این انتخابات، نخستین بار است که مردم تونس به جای فهرست ها به افراد رأی داده اند.

ارسال نظر: