قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران:

اگر حادثه در پایتخت وسیع باشد وزیر کشور هم نمی‌تواند بحران را مدیریت کند

کدخبر: 2002604

قائم مقام سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با انتقاد از لایحه جدید مدیریت بحران کشور گفت: اگر سطح حادثه در پایتخت وسیع باشد وزیر کشور هم نمی تواند بحران را مدیریت کند.

عباس تقی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار «نسیم آنلاین» تاکید کرد: در همه جای دنیا بر اساس توانایی دستگاه‌ها در واقع سطح بندی حادثه صورت می‌گیرد، فرقی هم نمی‌کند این حادثه زلزله، سیل و یا طوفان باشد.

وی ادامه داد: ما می‌گوییم باید به این نکته با نگاه علمی برخورد کرد، در برخی مواقع با بروز یک حادثه شهردار ناحیه به تنهایی حادثه را مدیریت می‌کند و حتی نیاز به دخالت شهردار منطقه نیز نمی‌باشد.

وی با اشاره به انتقال مسئولیت مدیریت بحران زلزله در تهران از شهرداری به وزیر کشور گفت: اگر حادثه وسیع باشد، وزیر کشور هم نمی‌تواند بحران را مدیریت کند.

تقی‌زاده می‌گوید: اگر کار علمی کنیم و شفافیت سطوح حادثه مشخض شود، بسیاری از مشکلات امروز برطرف می‌شود، به طور مثال اگر سیلی در تهران جاری شود دو هزار نفر کشته می‌شوند، آیا آن وقت چون سیل به جای زلزله بحران آفرینی کرده است، پس وزارت کشور مسئولیتی ندارد؟

قائم مقام سازمان مدیریت بحران تهران افزود: نوع حادثه میزان و سطح جغرافیایی متاثر از حادثه از اهمیت وافری برخوردار است، بر همین اساس به جای اینکه در لایحه پیش بینی کنندکه مدیریت بحران زلزله تهران به وزیر کشور تنفیذ شود بیایند و سطح حادثه را مشخص کنند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: اگر یک زلزله ۵ ریشتری تهران را تحت تاثیر قرار دهد و در راستای وقوع این زلزله منازل برخی مناطق تخریب شود، آیا باید وزیر کشور ورود کند؟ به هر حال این لایحه نقصان‌های زیادی دارد. شهرداری هم اعتقاد ندارد صفر تا صد مدیریت بحران در اختیار شهرداری باشد ما می‌گوییم سطح حادثه را مشخص کنند.

ارسال نظر: