نجار در گفتگو با «نسیم آنلاین» اعلام کرد:

آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا نقاط ضعف و قوت را روشن کرد/علت نشت مواد شیمیایی هنوز مشخص نشده

کدخبر: 2046865

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:حادثه آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر نقاط قوت و ضعف بسیاری را برای خدمت‌رسانی بهتر در آینده برای ما روشن ساخت.

اسماعیل نجار در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی «نسیم آنلاین» گفت: هم‌اکنون شاهد اجرای برنامه‌های مدیریت بحران در سطح مدیران کشور هستیم که با توجه به دانش و تجربه اساتید و مسئولان تلاش می‌شود این موضوع به‌طور همه‌گیر در کشور به‌عنوان یک دغدغه دنبال شود.

وی تصریح کرد: وضعیت کنونی مدیریت بحران نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهبودیافته است البته تا دستیابی به جایگاه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

نجار می‌گوید: مدیریت افکار عمومی، درمان، تشخیص هویت، مدیریت ترافیک و حمل‌ونقل و شریان‌های حیاتی و مدیریت بحران‌های غیرمترقبه طبیعی از مهم‌ترین مسائلی است که در دستور کار سازمان مدیریت بحران قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با حادثه پتروشیمی ماهشهر نیز تأکید کرد: این حادثه نقاط ضعف و قوت بسیاری را برای ما روشن کرد و باید این حادثه به‌عنوان یک تجربه برای به حداقل رساندن این حوادث باشد.

نجار بابیان اینکه علت وقوع این حادثه هنوز مشخص نشده است افزود: علت اولیه آتش‌سوزی، نشت مواد شیمیایی ناشی از تعمیرات و یا نشت تأسیسات اعلام شد، اما هنوز معلوم نیست علت نشت چه عاملی بوده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت حادثه و خاموش نشدن آن در ساعات اولیه، از استان‌های دیگر چهار فروند بالگرد و یک فروند هواپیما درخواست کردیم در حقیقت سازمان مدیریت بحران از‌‌ همان ساعات اولیه در منطقه حادثه حضور داشت و از تمام ابزارهای خود برای توقف آتش‌سوزی با همکاری و همیاری سایر نهاد‌ها استفاده کرد.

ارسال نظر: