رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

عدم امکان کاهش نرخ بیکاری تا ۴ درصد در برنامه ششم توسعه

کدخبر: 2057249

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: البته عملیاتی نشدن کاهش نرخ بیکاری دلایل زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها نبود ساز و کارهای لازم، فقدان برنامه منسجم و کارشناسانه و عزم و اراده جدی در اجرا هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با وجود مشکلات زیر ساختی، به عملیاتی شدن کاهش 4 درصدی نرخ تورم و رسیدن آن به 7 درصد تا پایان برنامه ششم توسعه، ناامید هستیم.

وی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف برنامه ششم توسعه با اضافه کردن 28 بند به جدولی که دولت در برنامه ششم توسعه ارائه داده بود، درصدد عملیاتی کردن کاهش آسیب های اجتماعی، مشکلات مسکن، حاشیه نشینی، ایجاد اشتغال، طلاق، اعتیاد و ... است که امیدواریم با اجرای آن و همکاری دستگاه های ذیربط تحول عظیمی در بهبود شرایط نامطلوب فعلی رخ دهد.

خدادادی با بیان اینکه به کاهش نرخ بیکاری ناامید هستیم، ادامه داد: با وجود تلاش کمیسیون اجتماعی مجلس به رفع آسیب های اجتماعی متاسفانه وقتی عملکرد و پیشینه دولت و دستگاه ها را در گذشته بررسی می کنیم، به نظر می رسد که حتی سهمی که دولت برای 9 دستگاه اجرایی (وزارت صنعت و معدن، تجارت، کشاورزی و ...) در برنامه ششم توسعه برای کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری مشخص کرده است، به نتیجه نخواهد رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: البته عملیاتی نشدن کاهش نرخ بیکاری دلایل زیادی دارد که از جمله مهمترین آنها نبود ساز و کارهای لازم، فقدان برنامه منسجم و کارشناسانه و عزم و اراده جدی در اجرا هستند.

ارسال نظر: