رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تشریح کرد؛

اعلام جزئیات شهریه مدارس غیردولتی برای سال آینده

کدخبر: 2213450

زینی‌وند با اشاره به سازوکار تعیین شهریه میزان شهریه در هر مقطع تحصیلی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ نشست خبری مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با موضوع تبیین الگوی شهریه سال تحصیلی۹۸-۹۷ صبح امروز در ساختمان اصلی این سازمان برگزار شد. در این نشست زینی وند با اشاره به اینکه رسالت تعلیم و تربیت رسالت سنگین و چندبعدی است و نظام خانواده، گروه های اجتماعی و دستگاه ها در امر تعلیم و تربیت موثر هستند، اظهار کرد: با توجه به این نیش های تاثیر نقش شوراهای آموزش و پرورش در تعامل میان دستگاهی مهم تلقی می شود. وی ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش امکانات ملی و محلی را برای پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت بسیج می کند و بر همین اساس در شش ماهه دوم سال ۹۶ حدود ۱۳۲ جلسه استانی و ۴۹۶ مصوبه داشتیم.

مراکز سامانه ای شناسنامه دار شدند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با تاکید بر تسهیل اطلاع رسانی از فعالیت ۱۰ سامانه خبر داد و گفت: برای ساماندهی مراکز آموزشی، شناسنامه دار کردن مراکز سامانه ای را فعال کرده ایم که تاکنون بیش از ۱۲ هزار موسسه اطلاعاتشان را وارد کرده اند و همچنین برای وضعیت آموزشی، نیروی انسانی و میزان شهریه ها سامانه طراحی شده است. زینی وند بیان کرد: در سال ۹۳دولت با هدف برقراری عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار، طرح خرید خدمات ایجاد کرد که در این طرح با پرداخت سرانه و خرید خدمت از سوی موسسان پوشش تحصیلی در مدارس این مناطق ارتقا یافت.

وی درباره وضعیت مراکز پیش دبستانی تصریح کرد: طبق قانون تنها مرجع صدور مجوز مراکز پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش است و به موسسان اعلام کردیم که با توجه به راه اندازی سامانه نام خود را ثبت کنند تاکنون ۱۵۰۰ موسسه در سامانه ثبت نام شده اند. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره فعالیت مهدکودک ها اظهار کرد: بسیاری از موسسات مهدکودک و پیش دبستانی با هم داشتند بنابراین شورای سیاست گذاری تصویب کرد که در صورت وجود فضا هر دو مرکز می توانند در کنار هم در یک باشند.

نحوه تعیین شهریه مدارس غیردولتی

زینی وند درباره الگوی شهریه مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه قراردادهای شهریه کاملا الکترونیکی است، اظهار کرد: امسال شهریه بر اساس محاسبه هزینه تمام شده و برنامه آموزشی و پرورشی در نظر گرفته شده از سوی مدارس تعیین می شود. وی افزود: در تعیین میزان شهریه، برنامه هفتگی و وضعیت فضای فیزیکی، امکانات و سایر شاخص ها محاسبه می شود و بر این اساس شهریه ثابت مصوب شامل ساعات مصوب، برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه مصوب و حدفاصل ساعت ۷.۵ تا ۲.۵ بعدازظهر است. زینی وند درباره فعالیت های فوق برنامه غیردرسی با تاکید بر اینکه خدمات غیرجانبی و ایاب و ذهاب جزو فعالیت های اختیاری است، عنوان کرد: برای مقطع ابتدایی ۹۰ ساعت فعالیت تابستانی، برای متوسطه اول ۱۰۸ و متوسطه دوم ۱۴۴ ساعت زمان در نظر گرفته شده است.

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: