مهمترین تمهیدات برای برگزاری کنکور

کدخبر: 2359091

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید کنکور با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی انجام شود یعنی به داوطلبان ماسک رایگان داده شده و صندلی‌ها ضدعفونی شود.

محمدعلی محسنی بندپی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده مبنی بر برگزاری کنکور سراسری در موعد مقرر گفت: اگر کنکور در زمان خود برگزار نمی‌شد ممکن بود آغاز سال تحصیلی و یا سربازی داوطلبان پسر با مشکل مواجه شود از طرف دیگر هیچ کسی نمی‌تواند این تضمین را بدهد که در یک یا دو ماه آینده شاهد کاهش پیک شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی ادامه داد: اگر این چشم‌انداز وجود داشت که در پاییز یا حتی زمستان یک یا دو ماه از میزان ابتلا به کرونا کم خواهد شد ما قطعا برای حفظ جان جوانانمان زمان برگزاری کنکور را به تعویق می‌انداختیم اما نه تنها چنین انتظاری وجود ندارد که با شروع فصل سرما ممکن است آنفلوآنزا هم بر کرونا سوار شده و تعداد تلفات هم افزایش یابد به همین دلیل تصمیم گرفته شد که کنکور در موعد مقرر برگزار شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان اضافه کرد: پیش از این هم کارشناسان به این نتیجه رسیده بودند که ناگزیر به برگزاری کنکور منتها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستیم. می‌توان فضای برگزاری آزمون را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که تعداد داوطلبان در آن سالن کم باشند و همچنین آنها با فاصله زیاد از یکدیگر بنشینند همچنین قبل از آن هم صندلی‌ها ضدعفونی شده و به داوطلبان ماسک رایگان داده شود قطعا با این تمهیدات می‌توان با موفقیت عبور کرد.

محسنی بندپی خاطر نشان کرد: به قول وزیر بهداشت راحت‌ترین کار این است که همه کارها را تعطیل کرده تا شاهد کاهش شیوع کرونا باشیم اما در نهایت دود این عقب‌ماندگی به چشم مردم می‌رود به همین دلیل است که کارشناسان دو وزارتخانه بهداشت و علوم به این نتیجه رسیدند که کنکور با رعایت سختگیرانه پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود. این تمهیدات برای آن است که فرزندان این کشور و خانواده‌هایشان نگران جان آنها نباشند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: