نتیجه‌ی ادغام انقلاب اسلامی با جریان متحجر

کدخبر: 2375840

در این سه دهه یک مقداری در دو تا از اینها ادغام صورت گرفته است. یعنی ما الان نمی توانیم بگوییم که در مورد زن و حجاب دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام است. در هم رفته است. یک سطحی از قفل شدگی برای همین جاست

نسیم آنلاین: حجت الاسلام قنبریان در نشست دانشجویی که 14 آبان در دانشگاه کرمان برگزار شد، به مسئله‌ی «قفل شدگی کنونی در گفتگو» پرداخت. وی در بخشی از ارائه خود گفت: انقلاب اسلامی دو تا دیگری داشت. یکی اسلام تحجر بود و دیگری جریان روشنفکری غربزده بود. جریان انقلاب اسلامی و حرف نوی انقلاب اسلامی وسط این دو تا بود. و یک دانشجوی هوشیار و یک روحانی زبده باید هر مسئله ای که طرح می شود از این سه تا نظر بخواهد. نه دوتا.

 وی افزود: در این سه دهه یک مقداری در دو تا از اینها ادغام صورت گرفته است.  یعنی ما الان نمی توانیم بگوییم که در مورد زن و حجاب دیدگاه انقلاب اسلامی کدام است و حرف متحجرین کدام است. در هم رفته است. یک سطحی از قفل شدگی برای همین جاست. یکی  از جاهایی که قفل شده  و گفتگو دیگر صورت نمی گیرد همین جاست. این هم بی تعارف برای محافظه کاری است. من و مثل من نخواستیم که خود را از هم لباسی‌های خودمان متمایز کنیم. 

حجت الاسلام قنبریان با اشاره به عدم مرزبندی با جریان متحجر افزود: بگوییم مطهری و طالقانی و بهشتی و خمینی اینگونه می‌اندیشیدند، اما فلانی و فلانی الان دارند یک جور دیگر می اندیشد. پای هم نوشته شد. وقتی اینجا قفل شد واضح است که درب غربگرایی باز می شود. چون یک دیگری می ماند. آن درب باز می شود و هرکسی فکر می کند که همان درست است. چیزی که الان با آن مواجهیم. همه چیز آزاد باشد. اصلا حجاب واجب هم نباشد.

ارسال نظر: