انتقاد گروه‌های امدادرسانی از مرگ پناهجویان در آب‌های مدیترانه؛

کودکان پناهجو یکی پس از دیگری قربانی سیاست‌های اروپا می‌شوند

کدخبر: 2036350

رویترز نوشت: گروه‌های حقوق بشری با انتشار پیکر بی جان نوزاد پناهجوی غرق شده در آغوش امدادگر آلمانی از بی‌تفاوتی سیاست‌مداران اروپایی انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، خبرگزاری رویترز نوشت: گروه های حقوق بشری امروز (دوشنبه) پس از غرق شدن صدها پناهجو در آبهای مدیترانه، با توزیع تصویری از نوزاد مهاجر غرق شده در دستان امدادگران آلمانی تلاش کردند تا مقامات اروپایی را قانع کنند مسیر امنی را برای پناهجویان ایجاد کنند.

پیکر بی جان این نوزاد که کمتر از یک سال دارد، روز جمعه پس از واژگونی یک قایق چوبی از آب گرفته شد.

نهادهای حقوق بشری آلمان که در مسیر لیبی و ایتالیا به نجات غرق شدگان می پردازند، این تصویر را توزیع کرده اند، تصویری که در آن امدادگر این نوزاد را در آغوش گرفته، گویی که در خوابی شیرین به سر می برد.

این امدادگر که خود را مارتین معرفی کرده است، می گوید: مثل عروسکی در دستانم آرمیده بود. بازویش را گرفتم و پیکرش را از آب بیرون کشیدم، پرتوهای خورشید به صورت شفاف و چشمان بی حرکتش می تابید.

مانند تصویر آیلان سه ساله که سال گذشته در سواحل ترکیه پیدا شد و جنجالی به راه انداخت، تصویر این نوزاد نیز چهره ای انسانی بر بحرانی میگذارد که هشتصد هزار نفر را در اب های مدیترانه به کام مرگ فرستاده است.

هنوز از این نوزاد اطلاعات بیشتری در دست نیست و حتی امدادگران نمی دانند که ممکن است خانواده او نیز جزء غرق شدگان و یا نجات یافتگان باشند.

این نهادهای حقوق بشری در بیانیه ای که به همراه عکس این نوزاد توزیع کرده انداعلام کردند: برای نهادهای فعال حقوق بشری مشخص شده است که حرف های سیاست مدارن اروپایی برای ممانعت از مرگ مردم در اب ها تنها در سطح "حرف" باقی می ماند.

این بیانیه خواستار ایجاد مسیر امنی برای تردد پناهجویان و مبارزه با قاچاقچیان شده و می افزاید: اگر نمی خواهیم شاهد تصاویر بیشتری از مرگ کودکان باشیم، باید از رقم خوردن این حوادث جلوگیری کنیم.

ارسال نظر: