همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مراجع تقلید برگزار شد

کدخبر: 2017703

همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد؛ حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی نیز طبق سنتی دیرینه با پای پیاده به سوگواری پرداختند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: همزمان با سالروز شهادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مراسم سوگواری و عزاداری در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در دفاتر حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی‌ وحید خراسانی، حسین نوری همدانی، جوادی آملی، جعفر سبحانی، موسوی اردبیلی،‌ شبیری زنجانی و علوی گرگانی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به بیان فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) پرداختند و مداحان نیز روضه خوانی کردند.

همچنین حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت زهرا(س) که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، با اشاره به خطبه فدکیه دختر پیامبر اسلام به تبیین ابعاد گوناگون این خطبه پرداخت.

این مرجع تقلید فاصله گرفتن جامعه از سبک زندگی فاطمی را عامل بسیاری از مشکلات، طلاق ها و ناهنجاری ها ارزیابی کرد.

همچنین طبق سنوات گذشته حضرات آیات صافی گلپایگانی و وحید خراسانی همگام با دیگر مردم با پای پیاده در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س)شرکت کردند.

در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم نیز مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام برگزار شد و در این مراسم حجت الاسلام رفیعی به تبیین شخصیت والای حضرت زهرا(س) پرداخت و یکی از مهم ترین ویژگی های ایشان را دشمن شناسی و معرفی دشمن به مردم دانست.

شهر مقدس قم نیز در سالروز شهادت بانوی بزرگ اسلام، حال و هوای دیگری داشت و مردم انقلابی و ولایی با حضور در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و دسته های عزداری به سوگواری پرداختند.

ارسال نظر: