کدخدایی اظهارات هاشمی رفسنجانی در خصوص نظر وزیر اطلاعات در انتخابات ۹۲ را رد کرد

کدخبر: 2072199

سخنگوی شورای نگهبان درباره صحبت‌های هاشمی رفسنجانی پیرامون نحوه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات ۹۲ با بیان اینکه نظر شورای نگهبان نظر مستقلی است گفت: این ماجرا به شکلی که مطرح شده، نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفتگو با فارس با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی درخصوص مطالب مطرح شده توسط وزیر اطلاعات در انتخابات سال 92، گفت: مراجع 4 گانه همیشه در بحث انتخابات به شورای نگهبان کمک می‌کنند و نظر می‌دهند و ما نیز طبق قانون از نظرات آنها استفاده می‌کنیم، در واقع حضور افراد از این مراجع 4گانه در شورای نگهبان امری طبیعی است.

وی افزود: اما اینکه اینگونه مطالب یا نگرانی‌هایی به این شکل مطرح شده باشد، خیر اینگونه نبوده است؛ مباحث و مسائل دیگری بوده که طبق معمول مسئولین دستگاه‌های مختلف ارائه می‌کنند و شورای نگهبان نیز بنا به تشخیص خود عمل می‌کند.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهارداشت: این شورا تصمیماتی را که گرفته براساس مدارک و مستندات و براساس تشخیص اعضای شورای نگهبان بوده که طبق قانون این تشخیص بر عهده اعضای این شورا است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از تاریخ‌نویسان گفته بود: در زمان انتخابات ۹۲ وزیر وقت اطلاعات در زمان بررسی صلاحیت‌ها، به شورای نگهبان رفته و گفته بود با این اقبالی که روز‌به‌روز به هاشمی می‌شود، با رأی بی‌سابقه‌ای می‌آید و همه رشته‌های ۱۰ ساله ما را پنبه می‌کند.

ارسال نظر: