روحانی خواستار حکم حکومتی برای لغو آیین نامه داخلی مجلس شد

گزارش سالانه دولت به مجلس به هیئت حل اختلاف قوا رفت

کدخبر: 2330362

علیرغم نامه علی لاریجانی به رئیس‌جمهور برای ارائه گزارش عملکرد سالانه هیئت دولت، حسن روحانی در نامه‌ای به رهبری آیین نامه داخلی مجلس را دارای اشکال دانسته و تقاضای حکم حکومتی دراین باره کرده است.

نسیم آنلاین : محمدرضا صباغیان نماینده مردم بافق در مجلس طی تذکری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه قرار بود که رئیس جمهور و وزرا در مردادماه طبق قانون برای ارائه گزارش به مجلس اقدام کنند و در صحن حاضر شوند اما شنیده ام که سخنگوی دولت با این کار مخالفت کرده است.

وی خطاب به لاریجانی، گفت: به عنوان رئیس مجلس در این باره موضع گیری کرده و تذکرات لازم را بدهید.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: هیأت رئیسه در این رابطه نامه رسمی به دولت داده است و شنیده ام که ایشان در نامه به رهبر معظم انقلاب اعلام کرده است که این کار اشکال دارد.

لاریجانی افزود: این نامه از سوی رهبری به هیأت حل اختلاف قوا داده شده اما مجلس در این باره به وظایف خود عمل می کند چرا که این موضوع آیین نامه است.

پیش از این غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در گفتگو با خبرنگار نسیم‌آنلاین، با اشاره به نامه علی لاریجانی گفته بود: تقاضای گزارش عملکرد از دولت طبق مواد ۲۳۵، ۲۳۶، ۲۳۷ و ۲۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس صورت گرفته است. رئیس‌جمهور و وزرا موظف به ارائه گزارش بوده و این گزارش در نهایت در صحن علنی مطرح و نمایندگان نسبت به آن رای خواهند داد.

همچنین وی ادامه داد: در صورت همکاری نکردن رئیس دولت و وزرا، کمیسیون‌ها، این حق رادارند که خودشان گزارش تهیه‌کرده و آن را به رأی‌ گذاشته و در مورد آغار روند استیضاح تصمیم‌گیری کنند.

ارسال نظر: