انگلیس چگونه کرونا را مدیریت می کند؟

کدخبر: 2349226

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در اظهاراتی عجیب گفته است: « عده ای خواهند مرد، اما مسابقات و مدارس تعطیل نمی‌شود و قرنطینه در کار نیست!»

نسیم آنلاین ؛ حسین رضایی: ویروس منحوس کرونا در حالت شیوع گسترده و جهانی قرار گرفته است و بیش از 100 کشور امروز درگیر مبارزه با آن هستند. در همین حال در کشورهای مختلف اقدامات متعددی جهت کنترل این ویروس انجام شده است و مردم نیز واکنش ها مختلفی نسبت به این بحران جهانی داشته اند. در این گزارش نگاهی به عملکرد دولت انگلیس و نوع مواجه مردم انگلیس به عنوان یکی از کشورهای مدعی توسعه یافتگی خواهیم انداخت.

کمبود دستگاه تنفسی و تخت در بیمارستان‌های انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس عنوان کرده که موارد مثبت تست کرونا با رسیدن به آمار 1372، حدود 43 درصد افزایش یافته است و 10 نفر نیز فوت کرده اند. تعدادی از وزاری دولت انگلیس نیز به کرونا متبلا شده اند و وزرای دولت اعلام کرده اند کار خاصی از دستشان برنمی آید.

بریتانیا نسبت به تولید بیشتر دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تخت‌های بیمارستانی به تولیدکنندگان اظهار نیاز کرده است. با توجه به بالا رفتن شمار بیماران مبتلا به کروناویروس در انگلیس، دولت انگلیس به فکر رفع نیاز بیمارستان‌هاست تا بتواند شرایط را در دست بگیرد.

رویترز گزارش داد دولت با حمایت از بخش تولید، به دنبال رونق تولید کیت‌های پزشکی موردنیاز برای بیمارستان‌ها است. مسئولان از مهندسان خواسته اند تا راهی برای تولید سریع دستگاه تنفس مصنوعی پیدا کرده و هر چه زودتر نیاز کشور را برآورده کنند. این در حالی است که بیمارستان‌های این کشور با کمبود این دستگاه تنفس مصنوعی مواجه هستند. همچنین دولت انگلیس از شرکت‌های تولیدکننده نیز درخواست کرده تا هزاران تخت بیمارستانی را برای رفع نیازمراکز درمانی تأمین کنند.

نخست وزیر انگلیس: عده ای خواهند مرد! اما مسابقات و مدارس تعطیل نمی شود!

اما با این حال بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا در اظهاراتی عجیب گفته است: « عده ای خواهند مرد، اما مسابقات و مدارس تعطیل نمی‌شود و قرنطینه در کار نیست!»

«کریس وایتی» از مقامات وزارت بهداشت انگلیس نیز گفته است: « در بدترین حالت حدود ۸۰ درصد از مردم انگلیس به این بیماری مبتلا می‌شوند و میزان مرگ‌ومیر در میان مبتلایان حدود ۱ درصد خواهد بود؛ به این معنی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست خواهند داد . »

از طرف دیگر با وجود انتقادات گسترده از کم‌کاری‌های دولت انگلیس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور، نشست اضطراری دولت با محور شیوع ویروس کرونا را به تعویق انداخت .

به نوشته روزنامه «گاردین»، با این‌که قرار بود جلسه اضطراری «کبرا» جهت بررسی انتشار بیماری «کووید-۱۹» در انگلیس و اروپا روز جمعه برگزار شود، سخنگوی دولت اعلام کرد، جانسون آن را به روز دوشنبه موکول کرده است .

انتقاد رسانه‌های انگلیسی از قیمت سرسام‌آور مواد ضدعفونی‌کننده در انگلیس!

روزنامه دیلی‌میل در این خصوص نوشت: در پی شیوع کرونا، فروشندگان در فروشگاه اینترنتی eBay قیمت ژل صدعفونی‌کننده دست را ۵۰۰۰ درصد افزایش داده و یک محلول ضدعفونی‌کننده ۴۹ پنی را نزدیک به ۳۰ پوند به فروش می‌رسانند!

بازی فوتبال با دهها هزار تماشاگر در پیک کرونا!

بازی لیورپول و اتلتیکومادرید در انگلستان درحالی با تماشاگر برگزار شد که انگلیس این هفته رو پیک ابتلا به کرونا اعلام کرده بود.

قفسه های خالی فروشگاهها

مردم انگلیس دست به احتکار کالاهای ضروری زده‌اند. آنها علاوه بر اقلام بهداشتی، به فروشگاه‌ها هجوم برده و کالاهای خوراکی مدت‌دار مانند ماکارونی خشک، کنسرو، آب معدنی و دارو برای کودکان می‌خرند. این امر سبب شده تا فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های انگلیسی مانند، تسکو، ازدا و موریسون، فروش برخی اقلام را چه به صورت حضوری و یا در فضای مجازی جیره‌بندی کنند.

هجوم مردم برای خرید دستمال توالت!

با اینکه نخست وزیر انگلیس اعلام کرده از قرنطینه خبری نخواهد شد، اما مردم انگلیس به فروشگاه ها هجوم آورده و به دنبال خرید انبوه دستمال توالت راه افتاده اند!

و تعجب سفیر انگلیس از مردم ایران!

رفتار دولت و مردم انگلیس آنقدر عجیب و ناشیانه بوده است و در مقابل با همه انتقادات عملکرد دولت و رفتار مردم شریف ایران آنقدر شرافتمندانه بوده است، که سفیرانگلیس خبیث راب مک ایر که طی این سالها نشان داده در ایران به دنبال اغتشاش و اختلاف است، با انتشار تصویری از فروشگاه های تهران از رفتار ایرانی ها برای هجوم نیاوردن به قفسه دستمال توالت تعجب کرده است.

حجم ویدیو: 2.45M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05 دانلود ویدیو
ارسال نظر: