جمهوری اسلامی؛ حکومتی بی بدیل اما مظلوم

کدخبر: 2350203

جمهوری اسلامی ایران تلفیق حاکمیت الهی و مقبولیت بشر است، یعنی بعد از حکومت برخی انبیاء الهی و بویژه پیامبر خاتم(ص) و حکومت امیر المومنین(ع) تحقق مشروعیت الهی و پذیرش مردمی در تاریخ سابقه ای ندارد.

حجت الاسلام بهزاد زارع، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران یادداشتی را به رشته تحریر در آورده است که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

۱۲ فروردین روز تحقق اصلی ترین شعار انقلاب و مطالبات ملت ایران است. حاکمیتهای موجود در دنیا یا از نوع سلطنتی هستند که منجر به دیکتاتوری می شوند و یا دمکراسی صرف که بعضاً با ضعف ها و نواقصی بدتر از دیکتاتوری مواجه اند.

تفاوت نظام به ظاهر دمکراتیک آمریکا با عربستان این است، در عربستان یک دیکتاتور حاکم است، اما در آمریکا طبقه ای از دیکتاتورها حاکمند، ولی در عدالت و آزادی های اجتماعی و... تفاوت چندانی ندارند. پرداختن به این موضوع مهم خارج از حوصله این یاداشت است اما در ۴۱ سالگی نظام جمهوری اسلامی ایران یادآوری این نکات لازم است.

جمهوری اسلامی ایران تلفیق حاکمیت الهی و مقبولیت بشر است، یعنی بعد از حکومت برخی انبیاء الهی و بویژه پیامبر خاتم(ص) و حکومت امیر المومنین(ع) تحقق مشروعیت الهی و پذیرش مردمی در تاریخ سابقه ای ندارد. جمهوری اسلامی ایران ممکن است در تطبیق با آرمانهایش اشکالاتی داشته باشد که ان شاالله باید برطرف شود.

اما در مقایسه با نظام های حاکم در دنیا حقیقتاً بی بدیل است. یادآوری از این جهت حائز اهمیت است که نظام سلطه با اشراف رسانه ای و اغواگری درصدد براندازی آن است و براندازی یک نظام باید نسخه جایگزین داشته باشد که ندارد.

تمام ضعفهایی که دشمن در جمهوری اسلامی ایران برجسته و بزرگ نمایی می کند بطور گسترده ترش در همه نظام ها مسبوق به سابقه بوده و هست. مروری مختصر بر کارکرد جمهوری اسلامی ایران لازم است تا قدردان مجاهدت امام و شهداء باشیم و در پاسداشت این ودیعه الهی بکوشیم.

شاخص هایی برای ارزیابی پیشرفت

۱- علم و فرهنگ: با اینکه در گذشته معیارسواد فقط خواندن و نوشتن بود سال ۵۵ مردم ایران ۶۴٪ مطلقاً بیسواد بودند ولی امروز بیسوادی در ایران در آستانه ریشه کنی است. علاوه بر توسعه کمی و کیفی افزایش حدود هزار درصدی دانشگاهها و آموزش عالی و همینطور جهش رتبه تولید علم ، قبل از انقلاب ما از جایگاه ۸۳ به رتبه ۱۱ در دنیا رسیده ایم و در جهان اسلام رتبه نخست را داریم.

۲- اقتصاد: ضعیف ترین بخش کارنامه جمهوری اسلامی ایران اقتصاد است. با اینکه در این ۴۱ سال اکثر مدیریت اقتصادی در دست لیبرالها بوده و مدیران انقلابی کمترین میدان داشته اند درسال ۵۵ رتبه اقتصادی ایران ۵۳ بود در ۲۰۱۹ به ۱۸ رسیده است.

بر اساس اعلام بانک جهانی در سال۱۳۵۶ در ایران ۴۹/۵٪ مردم در فقر مطلق بودند و در ۲۰۱۸ فقر مطلق در ایران به زیر ۹٪ رسیده است. بانک جهانی در سال ۲۰۱۵ در گزارشی از ۳۶ کشور، فقر مطلق را با درآمد روزانه کمتر از ۱/۹ دلار بررسی کرد که ۳۱ کشور ازاین ۳۶ کشور از جمله انگلیس وضعی بدتر از ایران را داشتند.

۳ - رفاه و خدمات: برابر آمار رسمی رژیم سال ۵۶ در حالی که ایران روزانه ۶/۵ میلیون بشک نفت صادر میکرد، ۶۷٪ مردم ایران روستایی بودند و ۹۷٪ روستاهای ایران فاقد آب لوله کشی و بهداشتی و برق و...بودند(یعنی ۶۶٪ مردم مطلقاً هیچ نوع خدماتی نداشتن) امروز صادرات نفت قریب به صفر است اما۱۰۰٪ روستاها آب لوله کشی ۱۰۰٪ مخابرات ۹۹٪ برق ۷۳ ٪ گاز و... دارند.

۴- عدالت و امنیت:

قبل از انقلاب ستم خوانین بویژه در روستاها که قلم از بیان بی ناموسیهای آنها شرمگین است. گرچه در گوشه و کنار ممکن است بی عدالتی هایی باشد اما امروز عدالت و بویژه امنیت در ایران بی نظیراست.

۵- استقلال:

تاج الملوک مادر شاه در خاطراتش می نویسد: « یک شب دیدم محمدرضا بیدار است و در محوطه کاخ قدم میزند رفتم کنارش خیلی عصبانی بود گفتم پسرم چی شده؟ چرا نمی خوابید؟ پاهاش را بر زمین کوبید و گفت: من شاه این مملکتم گفتم : چی شده مگر؟ گفت: یکماه هواپیماهای جنگنده ما را بردند ویتنام و به من خبر هم ندادند.

تصور کنید سال گذشته هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس هدف قرار گرفت و آمریکایی ها نخست وزیر عراق را واسطه کردند که برای حفظ آبروی ما ایران بیابانی خالی را تعیین کند تا ما هدف قرار بدهیم و...

۶- بهداشت و درمان :

تفاوت و عظمت کادردرمانی فداکار دراین روزهای کرونایی لازم به توضیح نیست.

۷ - رأی و نظر مردم: دمکراسی قبل از انقلاب نیاز به توضیح ندارد مرحوم مدرس گفت: من خودم یک حق رأی داشتم رأی خودم کجاست؟ من که به رضاخان رأی نداده ام رأی خودم کو؟!

نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سالگی خود ۳۷ انتخابات برگزار کرده، علی رغم اینکه دشمن حتی از کرونا هم برای کاهش مشارکت استفاده کرد مشارکت در ۲ اسفند از مشارکت مجالس برخی کشورهای غربی بالاتر بود.

۸ - رکورد دار تحمل ناجوانمردی ها: شاه مورد حمایت ویژه قدرتها بود اما همین سلطه گران از فردای پیروزی انقلاب انواع ناجوانمردیها را علیه این نظام روا داشتند از درگیریهای قومی کردستان و...تا کودتاهها، تاترورها ،۲۰۰نفر از مقامات ارشد و۱۷هزارنفرازمردم ایران قربانی ترورهستند و تحمیل جنگ ۸ ساله و بی سابقه ترین تحریمهای تاریخ تا امروز و...

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: