تفرفه‌افکنی با اعتبار نمایندگی مردم

کدخبر: 2374910

انفعال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در برابر اظهارات عجیب احمدی بیغش نماینده مجلس

نسیم‌آنلاین؛ محمد حیدررضایی: در روزهای اخیر اظهار نظری جنجالی از سوی احمدی بیغش مورد توجه قرار گرفت. وی که پیش از نمایندگی، استاندار خراسان شمالی بوده است درواکنش به حمله به طلاب در حرم مطهر رضوی، خواستار اخراج افغانستانی‌ها از ایران شده است.

احمدی بیغش افغانستان

 

واگذاری جزیره‌ی کیش به چینی‌ها؟

بیغش، بارها و در مسائل مختلف با صحبت های نسنجیده، منافع ملی را به خطر انداخته است. ادعای وی در خصوص سپردن اختیار تام جزیره‌ی کیش به چینی ها نمونه‌ای دیگر از این صحبت هاست. درحالی که چندی بعد، آن را تنها نظر شخصی خود و فاقد ارزش قلمداد کرد. در دولت قبل نیز احمدی بیغش مدعی شد جواد ظریف، وزیر امور خارجه قصد فرار از کشور را دارد.

احمدی بیغش ظریف

تحریک نمایندگان علیه ترکیه

این اظهارات به همین جا ختم نمی شود و نقطه‌ی اوج آن مربوط به اتفاقات قفقاز و شعرخوانی اردوغان است. جایی که به عنوان نماینده‌ی مجلس، از تحریم های آمریکا و اروپا علیه ترکیه استقبال می کند و با جملاتی نظیر:« آیا شخصی وجود ندارد که پاسخ گستاخی‌های اردوغان را بدهد؟ رگ غیرت این همه نماینده مدعی آذری کجاست؟» باعث تحریک نمایندگان آذری در مجلس شد و این مسئله با تهدیداتی روبه رو شد. همچنین قاضی زاده هاشمی، نائیب رئیس مجلس نیز به احمدی بیغش بابت اظهارات تفرقه افکن تذکر داد. این درحالی است که ترکیه یکی از مهم ترین همسایگان ایران در منطقه است.

انفعال مجلس در برابر رفتارهای عجیب نمایندگان

گرچه احمدی بیغش باید نسبت به اظهارات خود پاسخگو باشد، اما سوال اینجاست که هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس چرا جلوی این اظهارات را نمی‌گیرد؟ چرا مجلس اجازه می‌دهد یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهاراتش این‌چنین امنیت ملی را به بازی بگیرد؟

 

اظهارات بیغش

 

ارسال نظر: