اخبار آرشیوی

کدخبر: 254886

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در دفاع از برنامه‌های خود برای وزارتخانه تعاون و کار و رفاه اجتماعی: با ظرفیت‌های جدید این وزارتخانه تازه‌تأسیس فارغ از اینکه وزیر چه کسی باشد شاهد اعتلای تحقق برنامه‌ها خواهیم بود/ مهم‌ترین وظیفه، انجام صحیح فرآیند ادغام وزارتخانه‌ها است

به گزارش «نسیم»، گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای به وجود آمدن ظرفیت‌های لازم برای برنامه‌های عملیاتی وزارتخانه‌ جدید باید در ماهیت اسلامی، در نگرش مردمی در رفتار مشارکت‌جو، در ساختار علمی، در عملکرد پاسخگو و در نتیجه بهره‌بر باشیم.
وی ادامه داد: برخلاف تبلیغات سویی که ملت‌ ما متهم به نداشتن روحیه کار جمعی می‌کنند معتقدم ملت‌ ما از روحیه کار جمعی بسیار بالایی برخوردار است. شیخ‌الاسلامی تاکید کرد: انشاالله با بهره‌گیری از امکانات خود تلاش می‌کنیم اهداف بخش تعاون این وزارتخانه را که عبارتند از اشتغال برای بیکاران، فقر‌زدایی از سه دهک پایین جامعه، ایجاد بسته حمایتی، توانمند‌سازی اقشار ضعیف برای حضور قوی در فضای اقتصادی جامعه به سرانجام برسانیم. وی همچنین طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح کشور، پیگیری بیمه سلامت با هدف ساماندهی و یکپارچگی بیمه سلامت کشور، طراحی نظام چند لایه تامین اجتماعی در پوشش بیمه‌ای و اصلاح قانون بیمه بیکاری را از مهمترین برنامه‌های خود پس از اخذ رای اعتماد در تصدی این وزارتخانه اعلام کرد. وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با افتخار در محضر مجلس عرض می‌کنم به همه وعده‌های خود که در زمان کسب رأی اعتماد برای وزارت کار و امور اجتماعی گفتم، عمل می‌کردم و در وزارت کار و امور اجتماعی در همه شاخص‌های مربوط به وظایف قانونی کارنامه قابل قبولی داشتیم. وی با اشاره به هماهنگی بین اشتغال، مسکن، سلامت و آموزش گفت: اینکه تأمین اجتماعی، اشتغال، مسکن، سلامت و آموزش باید به موازات هم پیش بروند تا شاهد "رفاه" باشیم. شیخ الاسلامی همچنین اظهار کرد: تلاش می‌کنیم بهره‌وری در استفاده از بیت‌المال مسلمین را بالا ببریم و تلاش می‌کنیم مجموعه فعل‌ و ‌انفعالات مالی این وزارتخانه به گونه‌ای رقم بخورد که برای هر ناظر بیرونی قابل شاهد باشد. وزیر سابق کار ‌و ‌امور اجتماعی ضمن اعلام هماهنگی بسیار قوی خود و سرکار خانم دستجردی اشاره کرد: امید‌های ما برای تحقق اهداف بهداشتی این وزارتخانه تقویت می‌کند. شیخ‌الاسلامی در پایان سخنان خود، ضمن تشکر از همه موافقین و مخالفین، به سوال نماینده مخالف در زمینه مقالات علمی اشاره کرد و گفت: سوابق علمی، پژوهشی و توانمندی‌های بنده مشهود است و الزاماً همه مقالات را اساتید دانشگاه‌ها خود نمی‌نویسند؛ تعداد بسیاری دانشجوی دکتر و ارشد دارم که برای کار‌های علمی خودشان از استاد راهنما که بنده هستم بهره می‌گیرند و در پایان این مقالات اسم بنده و آن دانشجوی عزیز ثبت می‌شود.
ارسال نظر: