چمران: در همه صحنه‌ها به مدیریت جهادی نیازمندیم

کدخبر: 900199

رئیس شورای عالی استان‌های ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران اظهار داشت: در همه صحنه‌ها می‌توانیم با ابتکارات و بر مبنای تقوا، خلوص و گذشت به پیروزی برسیم/ مدیریت جهادی برای پرکردن خلاءها است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهمترین محورهای سخنان مهدی چمران رئیس شورای عالی استانهای ایران و عضو شورای اسلامی شهر تهران در نماز جمعه تهران بدین شرح است:

- مدیریت جهادی برای پرکردن خلاءها است.

- در طول دفاع مقدس عقب‌ماندگی هایی داشتیم که رزمندگان و بسیجیان با مدیریت جهادی در آغاز دفاع مقدس توانستند در مقابل دشمن بایستند و یک وجب از میهن اسلامی مان در دست دشمن باقی نماند. این مدیریت جهادی است که در انقلاب و جنگ به پیروزی رسیدیم.

- در همه صحنه‌ها به مدیریت جهادی نیازمندیم و می‌توانیم با ابتکارات و خلاقیت‌ها بر مبنای تقوا خلوص و گذشت به پیروزی برسیم و دکتر چمران از نمونه های این مدیریت بود که در طول زندگی خود این مدیریت را به صحنه آورد و در هرجای دنیا رفت سازمانی تشکیل داد و برای پیروزی انقلاب تلاش کرد.

- انجمن اسلامی را در اختناق تشکیل داد و از وزنه های سیاسی دانشگاه تهران بود.

- به آمریکا هم که وارد شد علاوه بر تحصیلات خود به عنوان بزرگترین دانشمندان، آغازگر فیزیک پلازما در فیزیک هسته‌ای بود با این حال همچنان فعالیت های مذهبی خود را ادامه داد و کنفدراسیون دانشجویان ایرانی را در آمریکا پایه گذاری کرد.

- او بر سه پایه مدیریت جهادی را دنبال می‌کرد. ایمان و اعتقاد مبنای آن است. دوم علم و تخصص و دانایی و بصیرت بود. موضوعی را که می‌خواست با مدیریت جهادی دنبال کند باید بشناسد و بحث سوم ایثار و گذشت و فی سبیل الله بودن این مدیریت است و در نهایت آن شهادت است و در این مسیر می‌تواند مدیریت جهادی در هر مرحله‌ای به پیروزی برسد. او نیز چنین کرد و بخاطر اینکه بتواند بجنگد به الجزایر رفت.

- او بعد از مرگ عبدالناصر و آمدن انور سادات از مصر خارج شد و در مرز اسرائیل جنگ های خود را علیه این رژیم آغاز کرد و مقاومت لبنان را در آن زمان آغاز کرد.

- او با همین مدیریت و تفکر وارد ایران شد. ستاد جنگ های نامنظم را در کنار رهبری شکل دادند و اهواز و مرکز خوزستان را از خطر قطعی سقوط نجات دادند و دشمن ا به عقب راندند.

ارسال نظر: