نوبخت: ۱۳ آبان روز دانش‌آموز است و وزیرمربوطه در این مراسم شرکت کرد

کدخبر: 945856

سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در واکنش به سئوال خبرنگاری مبنی بر چرایی عدم حضور مقامات دولتی در مراسم روز ۱۳آبان گفت: ۱۳ آبان روز دانش‌آموز و بر همین اساس وزیر آموزش و پرورش در این مراسم شرکت کرد

به گزارش خبرنگار «نسیم»،‌ محمد باقر نوبخت معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور و سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد دولت نسبت به ارائه سیاست تک نرخی بودن عنوان کرد: دولت صرفاً یک نرخ را به عنوان نرخ رسمی می‌شناسد.

وی تأکید کرد: دولت صرفاً نرخ 2650 تومان را به عنوان نرخ تبادلی ریال و دلار می‌شناسد.

نوبخت همچنین در مورد مباحثی که به دولت داده شده مبنی بر محاسبه نرخ دلار در بازار آزاد خاطرنشان کرد: دولت مطلقاً با نرخ بازار آزاد به عرضه محصولات نمی‌پردازد.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر زمان معرفی وزیر پیشنهادی علوم نیز بیان کرد: به وقتش وزیر پیشنهادی علوم را نیز به مجلس معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کسری بودجه زمانی به وجود می‌آید که بدون توجه به کاهش درآمدها هزینه شود تصریح کرد: دولت به هیچ وجه چنین عمل نمی‌کند بنابراین پیش بینی می‌کنیم که معاونت برنامه و نظارت راهبردی رئیس جمهور امسال هم مانند سال گذشته بدون کسری بودجه سال را به پایان برساند چرا که به همان میزانی که درآمد داریم هزینه ‌ها را هدفمند انجام می‌دهیم.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس جمهور همچنین در واکنش به سئوال خبرنگاری مبنی بر چرایی عدم حضور مقامات دولتی در مراسم روز ملی استکبارستیزی یادآور شد: 13 آبان روز دانش‌آموز است و وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم حضور پیدا کردند البته من تصویر ایشان را مشاهده نکردم ولی اخبار در جمعی که از سوی رسانه‌ها منتشر شده بود به گوش ما نیز رسید.

محمدباقر نوبخت همچنین در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به اهتمام دولت در ارائه به موقع لایحه بودجه 94 اظهار کرد: این لایحه در معاونت مربوطه تعیین شده و تا اوایل این ماه نیز به دولت تقدیم می‌شود و به همین موازات به مجلس خواهد رفت.

وی در همین زمینه با بیان اینکه ارائه بودجه برنامه ششم و مدیریت تخصصی از وظایف سه گانه معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور است گفت: ما هر سه کار را به صورت منظم انجام می‌دهیم.

وی در واکنش به اعلام نظر مرکز پژوهش‌های مجلس نسبت به لایحه خروج از رکود نیز عنوان کرد: این مرکز نیز با توجه به ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس و در جریان بررسی بخش‌های مختلف مجلس نسبت به این لایحه نظراتشان را ارائه دادند.

سخنگوی دولت در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ابلاغ اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال بیان کرد: هر یک از بندهای 24 گانه این ابلاغیه متوجه دستگاه‌هایی می‌شود که در این زمینه به دنبال آن بوده‌ایم تا به معاونت‌ ارائه شود و معاونت نیز به کمیسیون تخصصی شورای اقتصادی ارجاعش داده که پس از جلساتی مستمری که از سوی شورای اقتصادد در این زمینه برگزار شده و تمامی برنامه‌های کمی و عملیاتی دستگاه‌های اجرایی در‌آنجا تأیید و اجرایی می‌شود تا این دستگاه‌ها برنامه‌هایشان را طی دو دوره تنظیم کنند.

نوبخت همچنین عنوان کرد: تمام تلاش دولت برای افزایش بهره‌وری در کشور است که در این زمینه به دنبال ارزان‌تر اداره کردن نیز هستیم.

وی به در دستور کار قرار داشتن بحث سند راهبردی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جلسه صبح امروز هیئت دولت نیز اشاره کرد و گفت: در همین زمینه به منظور واقع‌بینانه‌تر کردن موارد بررسی شده این بحث مجدد به کمیسیون فرهنگی دولت ارجاع شده است.

ارسال نظر: