"سالانه ۹۰۰ میلیون دلار تجهیزات مصرفی پزشکی وارد کشور می‌شود"

کدخبر: 948646

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: در پنج سال گذشته ۱۰ میلیون نفر خدمت به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال تنها با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی توسط جامعه بسیج پزشکی در نقاط محروم کشور ارائه شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، دکتر محمد رییس زاده در همایش سالانه بسیج جامعه پزشکی در اردبیل اظهار داشت: از حدود سالانه سه میلیارد دلار واردات، 900 میلیون دلار تجهیزات مصرفی پزشکی وارد کشور می‌کنیم که با توجه به ظرفیت‌ها می‌توانیم 100 درصد آن را در کشور تولید کنیم. تاکنون برای تولید این اقلام ورود پیدا نکرده‌ایم و این یکی از ضعف‌های ما محسوب می‌شود که باید در این مورد عزم جدی توسط مسئولین به وجود بیاید.

وی اظهار کرد: از ظرفیت‌های بی‌نظیر، جامعه بسیج پزشکی و نظام سلامت است که تاکنون از آن بهره برداری مناسبی نتوانسته‌ایم داشته باشیم. 29 هزار تیم بهداشتی درمانی توسط تیم‌های درمانی، تخصصی و فوق تخصصی در داخل و 30 هزار تیم در خارج از کشور اعزام و نسبت به ارایه خدمات اقدام کردند. تلاش داریم ارائه خدمات خود را تا پایان سال به چهار میلیون نفر رسانده و 70 بیمارستان ثابت و صحرایی در نقاط محروم کشور برپا کنیم. بخش سوم طرح سلامت تحولی به نفع مردم خواهد بود، بنابراین نباید با سایر حوزه‌ها و رشته‌ها خلط شود . جبهه کفر سعی می‌کند در تقابلی نابرابر از نظر تجهیزات و امکانات و عده در مقابل جبهه مقاومت قرار گیرد که قطعاً با حمایت‌های مالی که جامعه پزشکی ما از توان بالایی در این حوزه برخوردار است و بهره‌گیری از ظرفیت تخصصی می‌تواند در این حوزه نقش‌آفرینی کند.

آیت‌الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل نیز در این مراسم اظهار داشت: دشمن در تلاش است تا با به دست آوردن اراده‌ها الگوهای کاذب را ترویج دهد. جامعه پزشکی ما باید با رویکرد اعتقادی مناسب سعی کند فضای سالم تربیتی برای نسل‌های بعدی انقلاب را ایجاد کند.

وی به بالندگی اقشار مختلف به بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج از میراث ارزشمند امام(ره) است که امروزه ما به آن می‌بالیم و همچنین جامعه بسیج پزشکی نیز توانسته در این مسیر خدمات موثری را برای محرومان و جامعه انجام دهد. امروزه دشمن به دلیل شکست در عرصه‌های مختلف و از روی استیصال با بیش از 160 کانال ماهواره‌ای به کشورمان ورود پیدا کرده و درصدد است باورهای مردم و اعتقادات آنها را تخریب کند.

آیت‌الله عاملی گفت: در این جنگ نابرابر که از سوی جبهه استکبار ایجاد شده است هر فردی می‌گوید که قطعا ملت مسلمان ایران در برابر این جنگ نابرابر پیروز خواهد شد.

ارسال نظر: