ظریف: روابط ایران و جمهوری آذربایجان گسترش می‌یابد

کدخبر: 980521

وزیر امورخارجه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه زمینه‌های مختلف همکاری‌های میان ایران و آذربایجان وجود دارد ابراز امیدواری کرد: در این سفر بتوانیم برای رفع برخی مشکلات اداری اقدام کنیم/ ظریف امشب از باکو به بلاروس سفر می‌کند

به گزارش «نسیم»، ظریف در ابتدای ورود به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد: روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گسترش یابد .

ظریف با بیان اینکه در رابطه با گسترش همکاری ها با همسایگان توفیقات خوبی به دست آورده ایم، اظهار داشت: ارتباطات ما با تمام همسایگان گسترده تر شده است و با کشور جمهوری آذربایجان نیز در طول یک سال و نیم گذشته 20 سفر در سطوح وزیر و بالاتر از وزیر و روسای جمهور بین دو کشور صورت گرفته است که از پایتخت های یکدیگر بازدید کرده اند .

وی افزود: زمینه های مختلف همکاری های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد و امیدواریم در این سفر نیز بتوانیم قدری برای گسترش همکاری ها و رفع برخی مشکلات عمدتا اداری و بروکراتیک اقدام کنیم و برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها به تفاهم های خوبی برسیم .

محمد جواد ظریف شب گذشته وارد فرودگاه باکو شد و از سوی محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو و نیز مدیر کل منطقه ای وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مورد استقبال رسمی قرار گرفت .

قرار است ظریف در سفر یک روزه خود به باکو علاوه بر دیدار با همتای آذربایجانی خود، با الهام علی اف رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس ملی این کشور نیز دیدار و گفتگو کند .

وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه امروز از باکو به مینسک (پایتخت بلاروس) سفر خواهد کرد.

ارسال نظر: