جهانگیری: ایران و بلاروس می‌توانند در بسیاری از زمینه‌ها مکمل یکدیگر باشند

کدخبر: 986393

معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار وزیر صنایع بلاروس، با بیان اینکه ایران و بلاروس می ‌توانند در زمینه‌هایی همچون کشاورزی، نفت و گاز همکاری‌ داشته باشند، خواستار تقویت روابط تجاری دو کشور شد

به گزارش «نسیم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار " ویتالی ووک" وزیر صنایع بلاروس، روابط دو کشور را خوب و صمیمانه ارزیابی کرد و افزود: ایران و بلاروس از همکاری‌های خوبی در سطح دوجانبه و بین المللی برخوردار هستند. معاون اول رییس جمهور ادامه داد: ایران و بلاروس می توانند در زمینه اقتصادی در بسیاری از زمینه‌ها مکمل یکدیگر باشند و از طریق ارتقاء سطح همکاری‌های مشترک، اقتصاد یکدیگر را تقویت کنند.

دکتر جهانگیری همچنین با بیان اینکه ایران و بلاروس می ‌توانند درزمینه های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع مرتبط، نفت و گاز و حمل و نقل همکاری‌های گسترده ای داشته باشند، خواستار تقویت روابط تجاری برای تسهیل فعالیت و همکاری بخش خصوصی دو کشور شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به حضور رییس کمیته علمی و فناوری بلاروس برای شرکت در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در تهران تصریح کرد: ایران و بلاروس از زمینه‌های فراوان همکاری در حوزه علم و فناوری برخوردار هستند و لازم است سطح همکاری‌های خود را در این زمینه ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از حضور و فعالیت سرمایه گذاران و شرکت‌های بلاروس در ایران استقبال می کند، خاطرنشان کرد: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی با بلاروس قائل نیست.

دکتر جهانگیری اظهار امیدواری کرد با سفر رییس جمهور بلاروس به ایران، نقطه عطفی در روابط دو کشور تعریف و زمینه شکل‌گیری توافقات جدی‌تر، میان دو کشور فراهم شود.

وزیر صنایع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو کشور از نظر سیاسی در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد، بر لزوم گسترش روابط اقتصادی و توسعه همکاری‌های تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

ویتالی ووک از برنامه ریزی خوب ایران برای برگزاری دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قدردانی کرد و گفت: اطمینان دارم مذاکرات صورت گرفته میان مقامات دو کشور منجر به تعمیق و گسترش روابط تهران-مینسک خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به بازدید خود از یک کارخانه مونتاژ کامیون در ایران، سطح فعالیت متخصصین این کارخانه را بسیار خوب توصیف کرد و ازعلاقمندی کشورش برای همکاری با ایران در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی خبر داد.

وزیر صنایع بلاروس با تاکید بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری میان تهران و مینسک گفت: ایران و بلاروس از ظرفیت های فراوانی برای همکاری برخوردار هستند و حجم مبادلات تجاری میان دو کشور می تواند به بیش از میزان فعلی ارتقاء پیدا کند که امیدوارم در آینده نزدیک بتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

ارسال نظر: