شمس الدین حسینی:

تطبیق سیاست‌های کلی را به شورای نگهبان بسپارید

کدخبر: 2376572

شمس الدین حسینی:‌همانگونه که تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، تطبیق سیاست های کلی اصول قانون اساسی نیز به شورای نگهبان سپرده شود.

به گزارش ایسنا سید شمس الدین حسینی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه)‌مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزهای پایانی سال سوم خدمت در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستیم؛ تجربه سه سال گذشته به ما آموخته است که از وظایف اصلی نمایندگان، حفظ جایگاه مجلس در چهارچوب قانون اساسی و به فرموده امام و رهبری مجلس در رأس امور است.

وی افزود: مطابق اصول ۹۴ و ۹۶ قانون اساسی تشخیص عدم تعارض مصوبات مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی بر عهده اکثریت همه اعضای شورای نگهبان است. آنچه اکنون شاهد آن هستیم تراضی امر نظارت بر مصوبات مجلس بین شورای عالی نگهبان و هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام است. پیشنهاد می کنیم همانگونه که تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است، تطبیق سیاست های کلی اصول قانون اساسی نیز به شورای نگهبان سپرده شود. تجربه قوانین بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش روی ما است و با سازوکار فعلی تراضی نظارت رسیدگی به مصوبات مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم با دست اندازی ها و دست اندازهای فراوان مواجه خواهد شد.

 

ارسال نظر: