سخنان رئیس قوۀ قضاییه پیرامون انتخابات مجلس دوازدهم

کدخبر: 2378825
خبرنگار:

رئیس قوۀ قضاییه بیان کرد: «نیاز نیست برای معرفی خودمان دیگران را تخریب کنیم. برای جلوگیری از فضاسازی‌هایی که موجب سوءاستفادۀ دشمنان می‌شود از خودمان شروع کنیم. انتخابات تمام می‌شود، اما بعضی بداخلاقی‌ها رسوب می‌کند و می‌ماند.»

نسیم‌آنلاین: همزمان با هفتۀ مجلس در روز دوشنبه سیزدهم آذر نشست مشترک مجلس و قوۀ قضاییه با حضور شورای عالی دستگاه قضا و نمایندگان مجلس، در خانه ملت برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوۀ قضاییه، با اشاره به در پیش بودن انتخابات در سال جاری، اعلام کرد: «تمام تلاش ما و همۀ دست‌اندرکاران انتخابات پیش رو آن است که یک انتخابات سالم، پرنشاط و مأیوس‌کننده برای دشمن و مسرّت‌بخش برای مردم متدین و انقلابی با مشارکت بالا داشته باشیم. تحقق این امر نیازمند یکسری از الزامات و باید‌ها و نباید‌هاست. اگرچه اکنون نیز دیر است، اما در همین زمان اندک هم می‌توانیم با هم‌افزایی میان قوا، الزامات ناظر بر برگزاری انتخابات سالم و پرمشارکت را احصاء و اتخاذ کنیم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به موضوع فضای مجازی و اظهارات برخی نمایندگان در خصوص انتخابات در این فضا گفت: «مقولۀ فضای مجازی یک بحث فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است؛ درست است که شورای عالی فضای مجازی برقرار است و سران قوا در این شورا به همراه اعضای حقیقی و حقوقی حضور دارند، اما آیا آنچه که باید در راستای فضای مجازی در این شورا در جهت اصلاح برخی نقطه ضعف‌ها صورت می‌گرفت، انجام شده است؟»

وی افزود: «برخی تخلفات و جرایم در حوزۀ انتخابات و تبلیغات انتخاباتی در بستر فضای مجازی، بروز و ظهور می‌یابد لذا باید در راستای پیشگیری از وقوع این دست از تخلفات و جرایم، تدابیر لازم را اتخاذ کنیم؛ بدون تردید اینکه یک نامزد انتخاباتی به تبلیغ خود و تبیین برنامه‌های خود بپردازد، امری مثبت و مطلوب است، اما قطعاً تبلیغ با تخریب متفاوت است و ما نیز در این حوزه، آنجا که لازم است از اختیارات قانونی خود برای مقابله با تخریب‌ها در فضای مجازی بهره می‌گیریم. با این حال خود ما و شما نیز باید مواظب باشیم تا در دام فضاسازی‌ها و بداخلاقی‌هایی که موجب سوءاستفادۀ دشمن می‌شود، نیفتیم. باید توجه داشت که آثار سوء برخی بداخلاقی‌ها تا ایام پس از انتخابات نیز در جامعه رسوب می‌کند.»

رئیس دستگاه قضا در پایان تأکید کرد که ستاد پیشگیری و مقابله با تخلفات و جرایم انتخاباتی به ریاست دادستان کل کشور مستمراً جلسات خود را برگزار می‌نماید و موضوعات مرتبط با حیطۀ مسئولیت‌های خود را به صورت دقیق پیگیری می‌کند.

ارسال نظر: