مجلس از رجانیوز شکایت کرد

کدخبر: 2378889
خبرنگار:

مجلس شورای اسلامی به علت گزارش منتشر شده در رابطه با دستکاری لایحۀ عفاف و حجاب پیش از ارسال به شورای نگهبان توسط رجانیوز، از این رسانه شکایت کرد. این موضوع جوابیۀ رجانیوز را نیز در پی داشت.

نسیم‌آنلاین: رسانۀ مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مجلس به علت مطلب منتشر شده توسط رجانیوز در رابطه با دستکاری متن لایحۀ عفاف و حجاب بعد از تصویب آن در مجلس و پیش از ارسال به شورای نگهبان، از این رسانه شکایت کرد. در متن اطلاعیۀ روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در این رابطه آمده است: «ادعای دستکاری لایحۀ عفاف و حجاب بارها و بارها توسط مجلس و اعضای کمیسیون قضایی به‌عنوان کمیسیون بررسی کنندۀ لایحۀ حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب رد و تکذیب شده است اما پایگاه خبری رجانیوز نه تنها این تکذیبیه‌ها را نادیده می‌گیرد بلکه در اقدامی عجیب در حالی که لایحۀ حجاب بر اساس اصل ۸۵ در کمیسیون قضایی بجای صحن علنی بررسی شده است مدعی دستکاری لایحۀ حجاب توسط هیئت رئیسۀ مجلس می شود تا از این طریق با ایجاد هجمه علیه مجلس انقلابی اهداف سیاسی خود در انتخابات ۱۴۰۲ را پیش ببرد.»

همچنین در ادامۀ این اطلاعیه آمده است: «روابط‌ عمومی مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از نقدهای فنی و کارشناسی دربارۀ مصوبات و عملکرد مجلس، دربارۀ هرنوع دروغ‌پردازی و تحریف هشدار داده و ضمن اعلام شکایت قضایی از پایگاه خبری رجانیوز، از رسانه‌های محترم درخواست می‌کند در انتشار محتوا دقت لازم را برای پرهیز از تخریب و سیاه‌نمایی مبذول دارند.‌»

اما پس از انتشار این بیانیۀ مجلس، رجانیوز نیز در رابطه با این موضوع گزارشی را منتشر کرد که در آن چهار مورد ذکر شده است: «1. مطلب مذکور که مورد شکایت مجلس است، شامل هیچ ادعای مستقلی از سوی رجانیوز نبوده و در آن به مواضع سه نفر از نمایندگان مجلس استناد شده است. مواضعی که اتفاقاً هیچ کدام جدید و پنهان نبوده و مشخص نیست چرا تکرار آن باعث عصبانیت هیئت رئیسۀ مجلس شده است.

 ۲. رسانۀ مجلس شورای اسلامی در ادعایی کاملاً دروغ و بر خلاف تقوای رسانه‌ای مدعی شده که این مطلب در راستای اهداف انتخاباتی بوده و ترجیح داده به جای پاسخگویی به شکایت روی‌آورد. باید به این نکته دقت داشت که فروکاستن مسئله حجاب و عفاف به درگیری‌های سیاسی و جناحی بر خلاف مصالح نظام بوده و بر خلاف ادعای کذب و خلاف تقوای رسانۀ مجلس، آن چه می‌تواند کنش انتخاباتی تفسیر شود، تلاش برای دلبری از طبقۀ متوسط با دستکاری لایحۀ حجاب است نه غیر آن.

 ۳. در مطلب کوتاه منتشرشده، ضمن اشاره به تکذیبیه‌های قبلی رئیس کمیسیون قضایی مجلس، از رجانیوز بابت بی‌توجهی به این موضوع انتقاد شده است. این در حالی است که یکی از مستندات رجانیوز پیرامون دستکاری در لایحه، مربوط به نائب رئیس همین کمیسیونی است که رسانۀ مجلس به تکذیبیۀ آن استناد می‌کند. به نظر می‌رسد مجلس محترم باید پیش از دستپاچگی برای شکایت از رسانه‌ها و بازتاب غیرحرفه‌ای آن در تیتر یک رسانۀ خود، به فکر برطرف کردن تناقضات درونی اعضای کمیسیون‌ها باشد.

۴. رجانیوز تاکنون در دولت‌ها و مجلس‌های گوناگون و با شکایت افراد مختلف از سطح رؤسای قوا تا سطوح پایین‌تر در دادگاه حاضر شده و توانسته از اتقان و صحت مطالب خود دفاع کند. آن چه تا کنون مورد نظر بوده، دفاع از خط اصیل اسلام ناب و منویات رهبر معظم انقلاب بوده و هیچ تهدید و ارعابی نمی‌تواند بر این هدف سایه افکند.»

لازم به ذکر است گزارش مورد شکایت مجلس در روز پنجشنبه 23 آذر توسط رجا نیوز منتشر شد که طی آن علاوه بر اشاره به سخنان افراد و ادعاهای مختلف پیرامون دستکاری لایحۀ عفاف و حجاب قبل از ارسال به شورای نگهبان، از هیئت رئیسۀ مجلس نیز خواسته شده بود تا در رابطه با این موضوع غیرقانونی پاسخگو باشد.

ارسال نظر: