ورود چهار هزار تاکسی سمند به ناوگان حمل ونقل پایتخت

کدخبر: 1035458

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی گفت: متوسط مصرف سوخت در یک تاکسی فرسوده را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ لیتر دانست و خاطرنشان کرد: این میزان سوخت در خودروهای هیبریدی به ۵ لیتر کاهش می‌یابد

به گزارش «نسیم» سما نوشت:

میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اهم فعالیت‌‎های 10 ساله سازمان تاکسیرانی در دوران مدیریت دکتر قالیباف بر شهر تهران، گفت: تمرکززدایی با تقسیم فعالیت های سازمان به 5 پهنه در سطح شهر از سال 84 تا 88 مهمترین اقدام سازمان طی 10 سال گذشته است.

مدیرعامل سازمان با بیان این مطلب افزود: ساماندهی مسافربرهای شخصی، شروع به کار اولین شرکت خصوصی تاکسیرانی، توزیع کارت های سوخت خودروهای تاکسی، راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری و راه اندازی سیستم جامع تاکسیرانی از فعالیت های سازمان تاکسیرانی در سال های 84 تا 88 است.

وی در ادامه افزود: تعیین شاخص‌های درآمدی و هزینه‌های تاکسیرانان، مهندسی خطوط، آئین نامه انضباطی تاکسیرانان و شرکت های خصوصی، آئی‌ نامه رفتاری تاکسیرانان و آئین‌نامه شرح وظایف شرکت@های خصوصی از مطالعات انجام شده درسال‌های 88 تا 89 را شامل می‌شود.

مدیرعامل مدیریت و نظارت برسازمان تاکسیرانی عنوان برتر نمایشگاه TRAFEX2010 را بین سال های 89 تا 90 کسب کرد، یادآور شد: علاوه براین رتبه تکریم ارباب رجوع در شهرداری تهران را کسب کرد.

مظفر به اقدامات سازمان تاکسیرانی طی سال های 90 تا 91 در دوران مدیریت قالیباف شهردار تهران اشاره و خاطرنشان کرد: انجام مطالعات خطوط HOV در تاکسیرانی تهران، انجام مطالعات بررسی شاخص‌های تاکسی استاندارد، هماهنگی درخصوص بهره‌مندی تاکسیرانان از پروژه‌های مسکن مهر، مطالعه جانمایی مراکز جذب سفر در مبادی ورودی شهر و برگزاری کنفرانس تاکسی فردا و شروع مطالعات راه اندازی از اقدامات سال های 90 تا 91 است.

وی با بیان اینکه شهریور ماه سال‌جاری 70 تاکسی هیبریدی به حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد شد، تصریح کرد: برای رسیدن به هوایی پاک و از میان بردن خودروهای فرسوده در سال گذشته 4 هزار تاکسی سمندEF7 جایگزین تاکسی‌های فرسوده کردیم و تا به امروز موافقت‌نامه ورود هفت هزار خودروی مدرن دارای استاندارد یورو 6 و5 گرفته شده است.

مظفر با اشاره به اینکه هر خودروی فرسوده 40 گرم آلودگی تولید می‌کند و این در حالی است که خودروهای برقی 6 دهم گرم آلودگی تولید می‌کند، ادامه داد: هر تاکسی پیکان معادل 66 عدد خودروی برقی آلودگی تولید می‌کند. بنابراین با احتساب تولید روزانه 5 کیلوگرم آلاینده سالانه 1500 کیلوگرم آلایندگی کاهش می‌یابد و اگر بتوانیم تعداد خودورهای هیبریدی را به 10 هزار دستگاه برسانیم سالانه 15 میلیون گرم ذرات آلاینده از هوای تهران کم می‌شود.

مدیرعامل مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی همچنین متوسط مصرف سوخت در یک تاکسی فرسوده را به ازای هر 100 کیلومتر 15 لیتر دانست و خاطرنشان کرد: این میزان سوخت در خودروهای هیبریدی به 5 لیتر کاهش می‌یابد و با ورود 10 هزار تاکسی هیبریدی سالانه 72 میلیارد تومان صرف جویی در منافع ملی خواهیم داشت.

ارسال نظر: